Narzędzia do pracy zdalnej – jak ułatwić sobie pracę?

Spis Treści:

Praca zdalna staje się coraz popularniejszą formą wykonywania obowiązków zawodowych. W dzisiejszych czasach taki model jest stosowany przez wiele firm o różnych profilach działalności. Oczywiście, aby móc pracować poza biurem, potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia do pracy zdalnej. Jakie rozwiązania ją usprawnią?

Narzędzia przydatne podczas pracy zdalnej

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do pracy zdalnej, które znacznie ją ułatwią i zwiększą Twoją efektywność. Pomogą nie tylko w komunikacji, lecz także zarządzaniu projektami i czasem.

Kluczowe jest testowanie i odnajdywanie tych z nich, które są do Ciebie najlepiej dopasowane.

Narzędzia Google

Wśród narzędzi Google przeznaczonych do pracy zdalnej można znaleźć szereg praktycznych rozwiązań, które sprawią, że wypełnianie obowiązków zawodowych będzie efektywne i zajmie zdecydowanie mniej czasu. Google oddaje do dyspozycji takie narzędzia jak:

  • Google Drive, czyli dysk do katalogowania i przechowywania dokumentów;
  • Google Formularze do zbierania i analizowania informacji zebranych od dużej liczby osób;
  • Google Docs do tworzenia plików tekstowych za pośrednictwem przeglądarki;
  • Google Kalendarz będący idealnym sposobem na zaplanowanie ważnych spotkań, wydarzeń, ustalenia terminów zleceń;
  • Google Meet do organizacji spotkań do 250 uczestników (narzędzie daje możliwość udostępniania na ekranie plików oraz dokumentów);
  • Google Prezentacje przeznaczone do współtworzenia prezentacji multimedialnych;
  • Arkusze Google, w którym możesz tworzyć i edytować arkusze kalkulacyjne.

Google udostępnia swoim użytkownikom szereg darmowych narzędzi przeznaczonych do tworzenia dokumentów online. Google Drive to zdecydowanie jeden z najprostszych sposobów na to, aby usprawnić pracę zdalną. Jest to dysk online, na którym można tworzyć i udostępniać różnego rodzaju dokumenty, między innymi arkusze kalkulacyjne, formularze, prezentacje multimedialne oraz dokumenty tekstowe.

Każdy użytkownik ma do wykorzystania bezpłatnie 15 GB. Możesz tworzyć, komentować, przeglądać, edytować wybrane dokumenty, a także udostępniać je innym. Narzędzia Google znacznie ułatwiają pracę, gdyż w tym wypadku nie ma potrzeby przesyłania załączników, wystarczy udostępnić link do wybranego folderu.

Ponieważ dokumenty Google wyglądają i działają bardzo podobnie, jak powszechnie znane narzędzia z pakietu Microsoft Office, korzystanie z nich jest proste i nie wymaga wdrożenia.

Wsparcie produktywności – timer Pomodoro

Jeżeli masz problem z koncentracją, pomocne mogą okazać się timery Pomodoro.

Czym są? Pomodoro to technika zarządzania czasem, jej autorem jest Włoch Francesco Cirillo. Nazwa systemu pochodzi od czasomierza wyglądającego jak pomidor i opiera się na urządzeniach towarzyszących nam każdego dnia, takich jak zegar i notatnik. Wystarczy, że stworzysz listę zadań, ustawisz czas i zaczniesz realizować cele. W sieci znajdziesz mnóstwo aplikacji, które to ułatwią, ale kuchenny minutnik też się sprawdzi!

Zegar zacznie odliczać minuty, charakterystyczne tykanie pomoże Ci skoncentrować się na zadaniu, a dźwięk dzwonka poinformuje Cię o przerwie, którą możesz potraktować jak nagrodę. Celem jest ciągła praca przez 25 minut, następnie robisz krótką 5-minutową przerwę i kontynuujesz wykonywanie zadania. Po 4, 5 cyklach pracy możesz pozwolić sobie na dłuższą przerwę trwającą 20–30 minut. Następnie kontynuujesz kolejny cykl pracy do czasu, aż lista zadań będzie pusta. Ramy czasowe możesz dostosować do indywidualnych potrzeb.

Narzędzia przeznaczone do komunikacji i zarządzania projektami

Do dyspozycji jest wiele narzędzi przeznaczonych do sprawnej komunikacji z zespołem, organizacją spotkań online oraz wideoprezentacji, dlatego z pewnością uda Ci znaleźć komunikator, który będzie w stanie spełnić Twoje wymagania i potrzeby.

Skype

Jednym z najpopularniejszych narzędzi, którego bez wątpienia nikomu nie trzeba przedstawiać, jest Skype. Ten komunikator jest dostępny zarówno w formie aplikacji, jak i w przeglądarce. Umożliwia on między innymi prowadzenie rozmów grupowych, szkoleń ze współdzielonym pulpitem, a także wysyłanie wiadomości tekstowych i plików.

Chociaż jest to narzędzie nieco przestarzałe, co więcej darmowa wersja nie posiada dodatkowych narzędzi pozwalających na zarządzanie zespołem i projektami, to ma jedną kluczową przewagę nad nowocześniejszymi komunikatorami – jest popularny i znany większości użytkownikom.

Slack

Slack umożliwia sprawną komunikację pomiędzy członkami zdalnych zespołów. Aplikacja daje możliwość dzielenia się pomysłami poprzez newsfeed. To coś więcej niż zwykły komunikator, bo za jego pośrednictwem można także zarządzać projektami.

Dużą zaletą Slacka jest to, że umożliwia tworzenia grup o nieograniczonej liczbie członków, za jego pośrednictwem można także udostępniać wszystkie typy plików. Daje również możliwość tworzenia zarówno kanałów publicznych, jak i prywatnych. Slack świetnie sprawdzi się szczególnie w przypadku freelancerów, którzy realizują poszczególne projekty dla firm. Jest zintegrowany z innymi narzędziami takimi jak Twitter, Dropbox, Trello Drive.

Trello

Trello to jedno z najpopularniejszych narzędzi na świecie, które służy do pracy zmianowej, doskonale sprawdzi się także w przypadku pracy zdalnej. Aplikacja umożliwia zarządzanie poszczególnymi zadaniami na specjalnych tablicach, gdzie można dowolnie modyfikować ich statusy.

Narzędzie to wykorzystuje metodę drag & drop pozwalającą określać etap realizacji poszczególnych zadania. Za pomocą Trello można zarządzać również kalendarzem, jest opcja oznaczania współpracowników, a także dodawania komentarzy. Ponadto narzędzie to pozwala na odpowiednie rozplanowanie działań, a za jego pośrednictwem możesz zorganizować pracę zdalną dla całego zespołu.

Wykonywanie obowiązków zawodowych z dowolnego miejsca na świecie to duży przywilej. Obecnie praca zdalna jest coraz częściej praktykowana i trudno się temu dziwić. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu można poczuć się bardziej niezależnym. Odpowiednie narzędzia do pracy zdalnej na pewno pomogą w lepszej organizacji oraz sprawnej komunikacji ze współpracownikami. Do Twojej dyspozycji jest wiele udogodnień w formie aplikacji oraz programów, dlatego możesz dostosować je do własnych potrzeb.

Podsumowanie

  • Google oferuje szereg darmowych narzędzi do pracy zdalnej przeznaczonych do tworzenia dokumentów online, jak Google Drive czy Google Meet.
  • Timer Pomodoro pozwoli Ci na lepsze zarządzanie czasem i poprawę koncentracji w pracy.
  • Pracę zdalną usprawnią też narzędzia do komunikacji i zarządzania projektami typu Skype, Slack, Trello.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii
08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu