Opieka nad blogiem firmy - zawsze zyskowna i skuteczna? | Content Writer
Czy opieka nad blogiem jest naprawdę zyskowna? Co wpływa na jej efekty? Sprawdź w tym artykule!

Opieka nad blogiem firmy – zawsze zyskowna i skuteczna?

Prowadzisz biznes w czasach, gdzie opieka nad blogiem nie jest przewagą, a koniecznością. Firmy ścigają się w publikacji artykułów, a jedna strategia góruje nad drugą. Jak to się dzieje, że jedni osiągają duże zyski z content marketingu, a drudzy poświęcają pieniądze i czas na teksty, które nie przynoszą żadnych korzyści? O tym w artykule!

Po przeczytaniu dowiesz się:

  • Czy opieka nad blogiem firmy się opłaca?
  • Od czego zależy rentowność artykułów?
  • Jak sprawić, by treści przynosiły większe korzyści?

Zapraszamy do lektury!

Czy opieka nad blogiem jest zyskowna?

Nie ulega wątpliwości, że każdy przedsiębiorca ma własne zdanie na temat intratności bloga. Na efekty wpływa wiele czynników, co implikuje bogatą różnorodność doświadczeń. Mówiąc kolokwialnie, można nieźle zarobić, ale także łatwo stracić.

Pamiętaj, że artykuły blogowe są inwestycją – wymagają czasu (w przypadku samodzielnego prowadzenia bloga) lub pieniędzy (przy zatrudnieniu copywritera). O jej powodzeniu decyduje jakość treści, aktualna sytuacja rynkowa, podaż contentu o tej samej tematyce, a także niemało czynników losowych.

Rentowność artykułów blogowych

Streszczając powyższe zmienne możemy określić, że zyski z opieki nad blogiem zależą od trzech głównych czynników:

  • Zasobów firmy – do których wliczamy ilość i jakość treści, ale także wiek domeny, ilość linków przychodzących, UX strony czy atrakcyjność oferty.
  • Działań konkurencji – artykuły nieustannie konkurują ze sobą o topowe pozycje. Docelowym zadaniem każdego tekstu jest znalezienie się w TOP10, gdyż tylko te miejsca generują sensowny ruch (szczególnie TOP3, które generuje zwykle >50% całkowitego traffic’a). Oznacza to, że rywalizujący content będzie tłamsić Twoje efekty ze względu na „kradzież” części ruchu.
  • Realnego popytu – każde podjęte działanie musi zostać złapane przez twardą dłoń rynku. To ludzie ostatecznie weryfikują, czy artykuły są ciekawe i przede wszystkim – czy po przeczytaniu treści odczują potrzebę wpływającą na ich decyzyjny proces zakupowy.

Warto zauważyć, że każda powyższa składowa ma kolejnych kilkanaście czynników pod sobą, dlatego korzyści z opieki nad firmowym blogiem nie są prostolinijne, lecz bardzo złożone.

Co zrobić, by blog przynosił większe zyski?

Ponownie musisz wrócić do powyższej listy i pochylić się nad tym, co można poprawić w firmie. Pamiętaj jednakże, iż długotrwały ruch organiczny nie zależy od drobnych zmian, sztuczek i ścieżek na skróty. Algorytmy Google biorą pod uwagę setki czynników, dlatego artykuły powinny być realnie wartościowe dla odbiorców.

Ponadto zwróć uwagę na fakt, że blog wpływa również na wizerunek marki. Firma podpisuje się pod tekstami publikowanymi na swojej stronie, stąd warto zadbać o najwyższą, ekspercką jakość contentu.

  • Zasoby firmy – aby publikowane artykuły miały lepszą widoczność, nie zaniedbuj działań SEO! Przyspiesz swoją stronę, popraw design i wykonaj linkowanie wewnętrzne, aby użytkownicy mogli łatwiej poruszać się po witrynie.
  • Konkurencja – wyprzedź konkurencję w publikacjach i znajdź luki rynkowe, w których brakuje fachowych artykułów. W zależności od sytuacji nie rywalizuj z dużymi firmami lub stań w szranki, jeśli jesteś pewien, że masz ku temu zasoby gwarantujące efekty.
  • Popyt – na to niestety nie masz wpływu oprócz… własnej cierpliwości! Jeśli zadbasz o użytkowników, prezentując im merytoryczną treść, a także zachęcisz do skorzystania z oferty, klienci przyjdą sami! Gdy tylko odczują potrzebę związaną z Twoją branżą, rzetelna opieka nad blogiem przyniesie Ci znaczącą przewagę konkurencyjną w postaci wizerunku oraz ruchu z wyszukiwarki.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu zmieniłeś swoje spojrzenie na prowadzenie bloga. Nie jest to kwestia prosta i łatwa, lecz owoce są warte podjęcia (rozsądnego) wysiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *