Jak tworzyć wysokiej jakości opisy usług?

Spis Treści:

Pracujesz jako copywriter? A może jesteś przedsiębiorcą lub planujesz założenie własnego biznesu? Musisz wiedzieć, że ogromna konkurencja panująca w wielu branżach dla właścicieli firm oznacza konieczność podjęcia pewnych kroków na drodze do skutecznego zareklamowania swojej oferty wśród klientów. Niebagatelną rolę w tym aspekcie odgrywają zwłaszcza starannie przygotowane opisy usług. Sprawdź, jak je wykonywać.

Czym są i jaką funkcję pełnią opisy usług?

Opisami usług nazywa się teksty o charakterze informacyjno-reklamowym zamieszczane na stronach internetowych firm.

Tworzy się je w celu wyjaśnienia zainteresowanym osobom:

  • na czym polega dana usługa;
  • jaki jest jej zakres;
  • w jaki sposób przebiega proces realizacji zleconego zadania.

Potencjalni usługobiorcy dzięki rzetelnie opracowanemu opisowi poznają także więcej informacji na temat ceny usługi oraz terminu jej wykonania.

Zastanawiasz się, po co właściwie tworzy się opisy usług? Tego rodzaju teksty w pewnym stopniu zastępują sprzedawcę.

Zauważ, że klienci odwiedzający jakiś punkt usługowy (np. zakład fryzjerski, kosmetyczny albo warsztat samochodowy) z reguły oczekują od pracujących tam osób udzielenia szczegółowych informacji na temat wykonywanych w danym miejscu czynności. Trudno wyobrazić sobie sytuację zlekceważenia potrzeb konsumentów we wspomnianym aspekcie.

Opisy usług – tak, jak pracownicy zakładów usługowych – z punktu widzenia klientów stanowią bezcenne źródło wiadomości o ofercie danej firmy. Co więcej, prawidłowo sporządzone treści dla wielu osób zainteresowanych daną usługą stają się impulsem do nawiązania kontaktu z pracownikami konkretnego przedsiębiorstwa. Stąd zaś zazwyczaj pozostaje tylko krok do zainicjowania obopólnej współpracy.

Rzetelnie przygotowane opisy usług pełnią zatem dwie bardzo istotne funkcje: informacyjną oraz reklamową.

Największą skutecznością marketingową odznaczają się teksty zawierające wyczerpujące informacje o ofercie firmy.

O czym warto pamiętać przy tworzeniu opisów usług?

Zanim przystąpisz do stworzenia tekstu, zastanów się najpierw nad rzeczywistym charakterem i zakresem świadczonych usług. Pomyśl też, co wyróżnia daną ofertę spośród innych dostępnych na rynku. Może to być na przykład atrakcyjna lokalizacja zakładu, przystępne ceny, wszechstronność realizowanych zadań itp.

Poczynione w ten sposób spostrzeżenia koniecznie zapisz w formie tabeli bądź listy wypunktowanej.

Etap gromadzenia i zapisywania najważniejszych informacji o ofercie masz już za sobą? Świetnie! W takim razie możesz już zająć się przygotowaniem tekstu. W trakcie jego tworzenia zwróć szczególną uwagę na dokładne wyjaśnienie, na czym polega dana usługa, w jaki sposób jest ona wykonywana oraz kto jest jej odbiorcą.

Nie bez powodu jeden z najsłynniejszych twórców reklamy XX wieku David Ogilvy mawiał:

W świecie współczesnego biznesu to jałowe być twórczym, oryginalnym myślicielem, jeśli nie umiesz sprzedać swojej kreatywności.

W miarę możności unikaj stosowania specjalistycznych wyrażeń; pisz raczej prostym i zrozumiałym dla przeważającej liczby czytelników językiem. Jasny i łatwy w odbiorze przekaz bez problemu dociera bowiem do większej rzeszy adresatów. To zaś realnie zwiększa przedsiębiorcy szansę na pozyskanie nowych klientów.

W opisie należy zawrzeć najważniejsze informacje na temat danej usługi (np. zakres, sposób wykonania, koszt i termin realizacji).

Pamiętaj o naturalnej tendencji internautów do „skanowania” tekstu wzrokiem w trakcie jego czytania. Mając to na uwadze, warto wyróżnić najistotniejsze dane o ofercie za pomocą wytłuszczonej czcionki. W ten sposób pomożesz potencjalnym klientom w lepszym przyswojeniu zaprezentowanej treści. W dłuższej perspektywie czasowej może przyczynić się to do zwiększenia wyników sprzedażowych firmy.

Wysokiej jakości opisy usług charakteryzują się unikalnością. Tworzenie od podstaw tego typu tekstów świadczy o profesjonalizmie przedsiębiorcy i jego szacunku wobec konsumentów. Sprzyja także wzmocnieniu pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

Najważniejsze elementy opisu usługi

W opracowanym z najwyższą starannością i dokładnością opisie usługi należy obowiązkowo zawrzeć takie informacje jak:

  • rodzaj i zakres oferowanych usług – kluczową rolę odgrywa tutaj dokładna charakterystyka działalności głównej i pobocznej prowadzonej przez firmę;
  • główne cechy i zalety danej usługi – np. krótkie terminy, konkurencyjna cena, innowacyjność, możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb i życzeń konsumenta;
  • informacja o gwarancji, ratach, rabatach i zasadach reklamacji – tego typu dane zwiększają poziom zaufania klienta do usługodawcy;
  • statystyki dotyczące skuteczności usług – świetnie sprawdzają się one jako zachęta do skorzystania z oferty firmy.

Opisy usług muszą mieć odpowiednią długość. Przyjmujemy, że średnio powinna ona wynosić od 1000 do 3000 znaków ze spacjami.

Co powinno znaleźć się na podstronie Usługi?

Opisy usług w większości przypadków tworzone są z myślą o zamieszczeniu na stronie internetowej firmy.

Przedsiębiorcy zazwyczaj decydują się na ulokowanie tego typu tekstów w specjalnych zakładkach projektowanych w celu pozyskania klientów.

Jakie elementy zawierają omawiane podstrony? Do najistotniejszych z nich zaliczamy:

  • treść – składającą się z opisów, haseł reklamowych, nagłówków, list wypunktowanych oraz opinii i recenzji klientów; najważniejszą rolę w tym przypadku odgrywają opisy wskazujące klientowi na rodzaj oraz zakres oferowanych usług;
  • zdjęcia i grafiki – służą uatrakcyjnieniu przekazu informacyjno-reklamowego zgodnie z zasadą: „jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów”; na fotografiach można pokazać np. pracowników firmy w akcji oraz efekty podejmowanych przez nich czynności (np. wykonane fryzury albo wybudowane domy); na stronie internetowej powinny znaleźć się tylko najwyższej jakości zdjęcia;
  • formularze – służące zbieraniu informacji o klientach, ich cechach osobowych, zainteresowaniach; można je umieścić w dowolnym miejscu na stronie;
  • przyciski CTA – zamieszczane w celu przekonania użytkownika do wykonania danej czynności, np. skorzystania z oferty firmy; tego typu elementy powinny być widoczne dla czytelnika na pierwszy rzut oka, dlatego wskazane jest, aby przyciągały one wzrok nietypowym kształtem lub kolorem.

Stworzenie opisu usługi nie należy do najłatwiejszych zadań. Przedsiębiorcy nie muszą jednak wcale zajmować się samodzielnie jego wykonaniem. W profesjonalnych agencjach copywriterskich można znaleźć wielu specjalistów, którzy z chęcią podejmą się realizacji wspomnianej czynności.

Podsumowanie

  • Opisy usług to zamieszczane na stronach internetowych teksty, które pełnią funkcję informacyjną oraz reklamową.
  • Wysokiej jakości opisy usług zawierają obowiązkowe elementy, takie jak zakres i charakter danej czynności, a także wykaz najważniejszych zalet.
  • Na stronach internetowych poza treścią słowną powinny znaleźć się także odpowiednio dobrane zdjęcia oraz formularze i przyciski CTA.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Paulina Skowronek

Z wykształcenia filolog polski i bibliotekarka. Z zawodu i zamiłowania copywriterka i redaktorka. Od dziecka fascynują ją słowa i to, co można wyrazić za ich pomocą. Pisarstwo postrzega jako jedną z dziedzin sztuki. Tworzeniem tekstów dla swojej przyjemności zajmuje się od najmłodszych lat. Obecnie służy pomocą klientom w ramach własnej działalności gospodarczej. Każdy nowy artykuł to dla niej okazja do poszerzenia horyzontów myślowych oraz udoskonalenia warsztatu pisarskiego. Prywatnie miłośniczka literatury dziecięcej i młodzieżowej, a także muzyki pop i rock.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu