Jak tworzyć pillar content?

Spis Treści:

Prowadzenie bloga nadal cieszy się dużą popularnością – przede wszystkim wśród przedsiębiorców, którzy chcą w ten sposób budować wizerunek swojego biznesu oraz promować produkty lub usługi. Tworzenie treści na swoją stronę internetową to bez wątpienia bardzo przydatny element strategii marketingowej, jednak nie każdy blog będzie dobrze spełniał swoje funkcje. Czym jest i jak tworzyć pillar content?

Czym jest pillar content?

Pillar content to tworzenie wartościowych treści odpowiadających na konkretne pytania z danej dziedziny, którą zajmuje się firma.

Teksty dostarczają wiedzy, rozwiązują istotne problemy; jednym słowem – są użytkowe. Poruszana tematyka dotyczy zazwyczaj wąskiej dziedziny, niemniej jednak są to artykuły do końca wyczerpujące temat. Przekazywana wiedza jest uniwersalna i nie dezaktualizuje się szybko. Jest to filar, na którym opiera się blog/portal. Pozostałe treści mogą być luźniej związane z tematyką przewodnią.

Pillar content to treści, które naprawdę mają znaczenie i oferują wiarygodne, ciekawe informacje, czego niestety nie można powiedzieć o wszystkich artykułach zamieszczanych w sieci. Bardzo często wynika to z braku umiejętności lekkiego i swobodnego pisania, innym razem za słabe teksty odpowiedzialny jest pośpiech i brak wystarczającego skupienia. Dlatego tak często właściciele firm prowadzenie bloga oddają w ręce doświadczonych copywriterów.

Użyteczne, ciekawe treści nie tylko są napakowane wiedzą, lecz także zawierają wiele trafnych argumentów popartych wypowiedziami specjalistów, infografik, filmów instruktażowych, cytatów, dzięki czemu artykuł jest jeszcze bardziej wartościowy i często skłania do przemyśleń.

Po co tworzyć pillar content?

Gdy stworzysz ciekawy, wartościowy artykuł, który jest w zakresie zainteresowań czytelników, wówczas możesz liczyć na to, że rozejdzie się po sieci jak ciepłe bułeczki.

Dobrze napisany tekst będzie komentowany i udostępniany w mediach społecznościowych. Wystarczy, że zaprezentujesz go w odpowiednim miejscu, później musisz już tylko czekać na efekty. W zależności od specyfiki branży oraz wartości samego artykułu może on zagwarantować firmie rozgłos, większą liczbę klientów oraz status eksperta w branży.

Marketing wirusowy daje w tej kwestii ogromne możliwości, przy czym Twój tekst musi być naprawdę dobry i merytoryczny. Viralowy tekst potrafi rozprzestrzeniać się w Internecie w tempie ekspresowym. Takie działania opierają się na dobrowolnym udostępnianiu treści przez internautów wśród swoich znajomych. Co ciekawe, duża część viralowych treści powstaje zupełnie przypadkowo, co więcej – skutki takiego rozgłosu mogą być różne.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że marketing wirusowy działa jak miecz obosieczny, co oznacza, że może przynieść tyle samo korzyści, co strat. Artykuł zawierający błędy merytoryczne bez wątpienia zostanie skrytykowany, a firma, która się pod nim podpisze, zamiast uznania będzie musiała mierzyć się z bardzo nieprzychylnymi komentarzami. Pillar content wcale nie jest taką prostą sprawą, jak może się wydawać. Gdy chcesz tworzyć naprawdę wartościowy content na bloga, czy swoją stronę internetową, musisz posiadać odpowiednie umiejętności, szeroką wiedzę oraz doświadczenie. W innym wypadku lepiej zatrudnić doświadczonego specjalistę.

Pillar content wymaga dużych nakładów pracy, skupienia i zaangażowania, bo wartościowe treści nie powstają w ciągu godziny, nierzadko na ich napisanie trzeba poświęcić kilka dni, a nawet tygodni, niemniej – to stosunkowo prosty sposób na to, aby zyskać rozgłos i to stosunkowo niskim kosztem.

Pillar content a SEO

Tworząc artykuły z odpowiednimi frazami i nagłówkami, będziesz w stanie wywindować swoją stronę WWW na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pillar content – jako sieć połączonych tematycznie artykułów – to także dobre wsparcie dla linkowania wewnętrznego, które również ma wpływ na pozycjonowanie.

Sprawdź, jakie słowa kluczowe będą Ci potrzebne i czego tak naprawdę szukają internauci. Pomogą Ci w tym narzędzia, takie jak Ahrefs, Keyword Tool czy AnswerThePublic. Tworząc artykuł, zadbaj o właściwe formatowanie tekstu, zastosuj pogrubienia, kursywy i wypunktowania. Dzięki temu treść będzie bardziej przejrzysta, a to uczyni pracę robotów Google zdecydowanie łatwiejszą i przyjemniejszą, za co na pewno się odwdzięczą.

Jak pisać wartościowe treści w ramach pillar contentu?

Tworzenie wartościowych treści wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak może się wydawać, gdyż zazwyczaj trzeba mocno wgryźć się w temat, a sam research może zająć nawet kilka dni.

Zbieranie, analizowanie i przetwarzanie informacji to żmudna praca, co więcej bardzo często trzeba zająć się także samodzielnym stworzeniem infografik, zbieraniem opinii ekspertów itp. Zacznijmy jednak od początku.

Artykuł musi być zorientowany na czytelnika, co oznacza, że temat publikacji nie może być dziełem przypadku, lecz powinien koncentrować się na potrzebach odbiorcy. Sprawdź jakich informacji szukają Twoi czytelnicy, przeanalizuj, które z Twoich dotychczasowych wpisów cieszyły się największą popularnością. Dopiero na tej podstawie wybierz temat tekstu, który będziesz tworzyć. W czerpaniu pomysłów przydatne będą takie narzędzia jak Google Trends czy wspomniany już AnswerThePublic.

Podczas pisania skup się na rozwiązywaniu problemów odbiorców, zaserwuj im garść porad, wskazówek, które będą dla nich zarówno ciekawe, jak i użyteczne.

Pamiętaj, że artykuł ma pokazać Twoją wiedzę w konkretnym obszarze, przekazuj więc tylko ważne informacje bez lania wody. W ten sposób uda Ci się przekonać do siebie ludzi, a z czasem Twoja witryna może stać się cennym źródeł wiedzy eksperckiej. To dobry sposób, aby dotrzeć do nowych użytkowników, którzy w inny sposób na pewno by do Ciebie nie trafili.

Podsumowanie

  • Pillar content to tworzenie wartościowych, użytecznych artykułów, które dostarczają czytelnikowi wiedzy eksperckiej, rozwiązują problemy i motywują do przemyśleń.
  • Za pomocą pillar contentu możesz budować wizerunek biznesu oraz promować swoje produkty lub usługi.
  • Artykuły tworzące filar strony doskonale wpływają na pozycjonowanie witryn internetowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu