Pisanie artykułów do gazet – jak robić to skutecznie?

Spis Treści:

Pisanie artykułów do gazet staje się coraz rzadsze z uwagi na rozwój e-marketingu. Nie oznacza to jednak, że straciło na swojej skuteczności. Dlatego też w poniższym artykule przyjrzymy się sprawdzonym technikom tworzenia efektywnych treści prasowych.

Artykuły do gazet – czy warto?

W ostatnich latach prym wiodą teksty marketingowe zamieszczane w Internecie. Stoją za tym solidne przesłanki – wzrost pozycjonowania, a w konsekwencji większy ruch na stronie, umożliwiający prezentację oferty odbiorcom.

Z drugiej strony odciąga to konkurencję od materiałów prasowych, w których wciąż tkwi biznesowy potencjał. Gazety to dobre miejsce, by szybko dotrzeć do licznych, niesprecyzowanych czytelników, co ma istotne znaczenie szczególnie w branżach B2C. Co więcej, artykuły sponsorowane są skutecznym sposobem budowania świadomości produktowej, a nawet bezpośredniego generowania sprzedaży.

Trzeba jednak wiedzieć, jak zrobić to w sposób prawidłowy, dlatego poniżej przedstawiamy garść wskazówek.

Pisanie artykułów do gazet – gotowe porady

Aby tekst realizował swoje zadanie, musi spełnić kilka warunków, do których zaliczamy:

Natywność

Najskuteczniejsze artykuły w gazetach to takie, które wcale nie skupiają się na promowaniu produktu.

Zamiast tego obiektywnie opisują dane zagadnienie, przedstawiają problem, a dopiero na końcu proponują rozwiązanie. Taki sposób reklamowania oferty jest niezwykle efektywny, gdyż:

  • początek tekstu wzbudza zainteresowania odbiorcy;
  • środek tworzy angażującą opowieść;
  • końcówka informuje o produkcie.

Słowem, użytkownicy chętniej zapoznają się z artykułem, łatwiej go zapamiętają, a finalnie potraktują ofertę jako rzetelną propozycję. Content marketing i reklama natywna to trafne połączenie, dlatego nie warto marnować szansy na zbyt nachalne metody promocji.

Język korzyści

We wspomnianym segmencie promocji, który powinien być poprzedzony ciekawą opowieścią, należy zadbać o odpowiedni przekaz. Istnieje bowiem kilka sposób informowania o produkcie, a najskuteczniejszym z nich jest język korzyści.

Polega on na tym, by zwięźle poinformować czytelnika, jakie korzyści wynikają z zakupu. Pozostałe kwestie (posiadany sprzęt, doświadczenie, wyróżnienia) schodzą na dalszy plan – najważniejszy przekaz odnosi się do tego, co klient może zyskać.

Mówiąc inaczej, praktyczne benefity, jakie płyną ze skorzystania z oferty, zajmują pierwsze miejsce, a wszelkie wiadomości o firmie stanowią ich uzupełnienie.

Przykład:

Potencjalnych klientów myjni samochodowej nie specjalnie interesuje, czy posiadasz 3 lata doświadczenia, pasję i nowy odkurzacz turbo XL. Ich celem jest po prostu czysty, pachnący samochód. Dlatego jeśli Twój sprzęt pozwala na szybsze mycie, poinformuj przede wszystkim o błyskawicznej wizycie (czyli patrząc okiem klienta – krótszym czasie spędzonym w poczekalni).

Call to Action

Jeśli jest już stworzona spójna opowieść, a segment promocji został płynnie wkomponowany, należy zawrzeć krótką informację, w jaki sposób skorzystać z oferty. Z tego względu CTA (wezwanie do działania) jest zwieńczeniem pisania artykułów do gazet.

O co w tym chodzi? Gdy klient zapozna się z całym tekstem, powinien otrzymać konkretne wytyczne, jakie podjąć dalsze kroki – może to być wysłanie wiadomości e-mailowej czy kontakt telefoniczny na wskazany numer. Musi wiedzieć, że jest to szybkie i proste!

Podsumowanie:

  • Opisanie danego problemu, podsunięcie gotowego rozwiązania i wezwanie odbiorcy do działania – to nieodłączne elementy pisania skutecznych tekstów do gazet.
  • W ten sposób zamyka się sprzedażowa klamra, w której od początku do końca przekonujemy klienta, by skorzystał z oferty, choć tylko jej niewielki fragment wskazuje na faktyczną promocję.
  • Pisanie artykułów do gazet wciąż cieszy się wysokim potencjałem biznesowym, lecz aby go urzeczywistnić, należy przygotować odpowiednią treść.
  • Nie powinna być ona nachalna, a wręcz przeciwnie – warto, by obiektywnie określała dane zagadnienie, a dopiero na końcu wskazywała promowany produkt, będący odpowiedzią na potrzeby czytelnika. Całość należy zwieńczyć CTA, czyli zwięzłą informacją, w jaki sposób skorzystać z oferty.
  • Przestrzeganie powyższych wytycznych podczas pisania artykułów do gazet może znacząco zwiększyć efekty marketingowe.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy