Pisanie artykułów na bloga własnej firmy – czy warto?

Spis Treści:

Jak pewnie zauważyłeś, od pewnego czasu każda większa firma ma na swojej stronie zakładkę bloga. Specjaliści od SEO i marketingowcy zgodnie zalecają pisanie artykułów na bloga jako skuteczną metodę budowania marki. Czy nie jest to jednak kolejny chwilowy trend? Jak pisać artykuły blogowe, by przyniosło to realne korzyści?

Po co pisać artykuły blogowe?

Może zacznijmy od wspomnianych wyżej korzyści – co w założeniu daje ta czynność?

Pisanie artykułów na bloga to ważny czynnik wpływający na pozycjonowanie Twojej strony.

Im bogatsza treść danej witryny, tym lepiej postrzega ją Google. Dodatkowo, poprzez umiejętny dobór fraz kluczowych można „złowić” potencjalnych klientów.

Przykład:

Jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami ekologicznymi, to dzięki merytorycznemu artykułowi blogowemu o parabenach przyciągniesz osoby, które wpisują w wyszukiwarkę takie zapytania, jak „co to są parabeny” albo „jak sprawdzić, czy krem ma parabeny w składzie”.

Co więcej, pisanie tekstów blogowych to także szansa na więcej linków prowadzących do Twojej strony, jeśli treść okaże się na tyle ciekawa, by ktoś zechciał ją udostępnić dalej.

Umiejętne i przemyślane pisanie artykułów na bloga firmy to dobra strategia służąca poprawie wizerunku marki.

Jakościowe teksty sprawią, że będziesz postrzegany jako ekspert przez klientów, a sama strona sprawi wrażenie bardziej profesjonalnej. Jednak by pisanie artykułów blogowych przyniosło spodziewane efekty, treści muszą być faktycznie bardzo dobre. Tylko teksty oferujące realną wartość zostaną pozytywnie odebrane przez czytelników.

Dzięki ciekawej i merytorycznej zakładce bloga masz szansę zbudować stałe grono odbiorców, zwiększyć średni czas przebywania na stronie i dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych tematyką Twojej działalności.

Samodzielne pisanie artykułów blogowych – plusy i minusy

Jak widać, pisanie artykułów na bloga firmy to kwestia warta rozważenia. Być może zastanawiałeś się nawet, czy nie zająć się tym samodzielnie. Taka opcja ma swoje plusy: pozwoli Ci zaoszczędzić, bo nie wydasz pieniędzy na copywritera. Na pewno też jesteś znawcą swojej branży, więc zadbałbyś o merytoryczną treść.

Nim jednak zasiądziesz do pisania, upewnij się, czy spełniasz trzy niezbędne kryteria:

  • masz lekkie pióro i uwielbiasz pisać – to warunek konieczny. Artykuły blogowe muszą być przyjemne w czytaniu, inaczej nikt się nimi nie zainteresuje;
  • orientujesz się w kwestiach SEO – kolejny warunek konieczny. Pisanie artykułów na bloga wiąże się ze stosowaniem specjalnej struktury pod wyszukiwarki. Bez wiedzy na ten temat nie ma co zabierać się za prowadzenie bloga, bo i tak przepadnie w odmętach internetu;
  • dysponujesz wystarczającą ilością wolnego czasu – to też jest warunek konieczny. Nie oszukujmy się, pisanie jest dość czasochłonną czynnością. Nie da się stworzyć dobrego tekstu w pośpiechu. Artykuły blogowe wymagają przygotowania, doboru fraz kluczowych oraz sprawdzenia przed publikacją.

Zlecanie tekstów na bloga copywriterowi

Na całe szczęście popyt rodzi podaż. Jeśli nie masz czasu i ochoty, by samodzielnie zajmować się pisaniem artykułów na bloga swojej firmy, zawsze możesz poszukać odpowiedniego copywritera. Profesjonalna agencja content marketing zagwarantuje Ci wysoką jakość tekstu oraz strukturę pod SEO.

Po czym poznać dobrego copywritera?

Po pierwsze, research jest podstawowym elementem tej pracy – bez niego ani rusz! Najlepsi wykonawcy tego zawodu potrafią efektywnie wyszukiwać informacje na nawet bardzo eksperckie tematy.

Po drugie, copywriterzy także mają swoje specjalizacje: jedni zajmują się przede wszystkim tekstami prawniczymi, inni dietetycznymi, dlatego warto wybrać pisarza, który ma doświadczenie w Twojej branży.

W dużych agencjach copywriterskich pracują zwykle osoby wykwalifikowane, dlatego bez trudu znajdziesz kogoś idealnego dla siebie.

Ile kosztuje pisanie artykułów na bloga?

Tutaj przechodzimy do jedynego, ale dość poważnego minusu pisania artykułów blogowych przez copywriterów – trzeba za nie zapłacić.

Rodzi to dodatkowe koszty dla Twojej firmy, więc warto zastanowić się, czy cena napisania tekstu nie okaże się wyższa niż wygenerowane przez niego zyski. Dlatego bądź ostrożny i zlecaj zadania tylko sprawdzonym, doświadczonym twórcom, by mieć pewność, że nie przepłacisz za całość.

Ile kosztuje pisanie artykułów na bloga? Na szczęście ceny za usługi copywriterskie nie są wygórowane.

Pojedynczy artykuł kosztuje zazwyczaj ok. 100 zł netto.

Oczywiście, na rynku znajdziemy także takie osoby, które zgodzą się napisać tekst za połowę tej ceny, nie zwiastuje to jednak wysokiej jakości.

Przed podjęciem decyzji o współpracy warto sprawdzić referencje danego copywritera i poprosić go o portfolio. Zawsze można także zamówić tekst próbny, by zweryfikować jego umiejętności na konkretnym przykładzie.

Jeśli chcesz zamówić wartościowe artykuły na bloga, sprawdź naszą ofertę. Stanowimy zespół doświadczonych copywriterów – opracujemy skuteczne treści na Twoją stronę.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Katarzyna Kebernik

Project manager w agencji Content Writer: nadzoruje pracę copywriterów i ustala szczegóły zleceń z klientami. W 2018 roku ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Teksty to nie tylko jej praca, ale i pasja: wydała do tej pory jedną powieść, opublikowała w różnych miejscach trochę wierszy i opowiadań, zajmuje się też krytyką filmową. Jej artykuły i recenzje można znaleźć na portalu film.org.pl, w miesięczniku "KINO" oraz w "Pleografie. Kwartalniku Akademii Polskiego Filmu". Laureatka II miejsca w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020), zwyciężczyni konkursu Krytyk Pisze (2020) i finalistka konkursu Połów Poetycki (2016).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

21.09.2021 Content Marketing
20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy