Pisanie artykułów na bloga własnej firmy - czy warto? | Content Writer
pisanie artykulow blogowych copywriting copywriter

Pisanie artykułów na bloga własnej firmy – czy warto?

Jak pewnie zauważyłeś, od pewnego czasu każda większa firma ma na swojej stronie zakładkę „Blog„. Specjaliści od SEO i marketingowcy zgodnie zalecają pisanie artykułów na bloga jako skuteczną metodę budowania marki. Czy nie jest to jednak kolejna sztuczka marketingowa i chwilowy trend? Jak pisać artykuły blogowe, by przeniosło to realne korzyści?

Po co pisać artykuły blogowe?

Może zacznijmy od wspomnianych wyżej korzyści – co w założeniu daje pisanie artykułów na bloga firmy? Po pierwsze, to ważny czynnik wpływający na pozycjonowanie Twojej strony. Im bogatsza treść danej witryny, tym lepiej postrzega ją Google. Dodatkowo, poprzez umiejętny dobór poruszanych tematów możesz „złowić” potencjalnych klientów.

Dla przykładu – jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami ekologicznymi, to dzięki merytorycznemu artykułowi blogowemu o parabenach przyciągniesz osoby, które wpisują w wyszukiwarkę takie zapytania, jak „co to są parabeny” albo „jak sprawdzić, czy krem ma parabeny w składzie”. Nawet, jeśli nie wszyscy odwiedzający zostaną na dłużej i coś u Ciebie kupią, to zwiększą ruch na Twojej stronie, polepszając tym samym Twoją pozycję w Google. Co więcej, pisanie tekstów blogowych to także szansa na więcej linków prowadzących do Twojej strony, jeśli treść okaże się na tyle ciekawa, by ktoś zechciał ją wyszerować.

Umiejętne i przemyślane pisanie artykułów na bloga firmy to dobra strategia służąca poprawie wizerunku marki. Jakościowe teksty sprawią, że przez klientów będziesz postrzegany jako ekspert, a sama strona sprawi wrażenie bardziej profesjonalnej. Jednak by pisanie artykułów blogowych przyniosło spodziewane efekty, treści muszą być faktycznie bardzo dobre. Tylko teksty oferujące realną wartość zostaną pozytywnie odebrane przez czytelników.

Podsumowując: dzięki ciekawej i merytorycznej zakładce „blog” masz szansę zbudować stałe grono odbiorców, zwiększyć średni czas przebywania na stronie i dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych tematyką Twojej działalności.

Samodzielne pisanie artykułów blogowych – plusy i minusy

Jak widać, pisanie artykułów na bloga firmy to kwestia warta rozważenia. Być może zastanawiałeś się nawet, czy nie zająć się tym samodzielnie. Taka opcja ma swoje plusy: pozwoli Ci zaoszczędzić, bo nie wydasz pieniędzy na copywritera. Na pewno też jesteś znawcą swojej branży, więc zadbałbyś o merytoryczną treść.

Nim jednak zasiądziesz do pisania, upewnij się, czy spełniasz trzy niezbędne kryteria:

  • masz lekkie pióro i uwielbiasz pisać – to warunek konieczny. Teksty blogowe muszą być przyjemne w czytaniu, inaczej nikt się nimi nie zainteresuje;
  • orientujesz się w kwestiach SEO, pozycjonowania i marketingu sieciowego – kolejny warunek konieczny. Pisanie artykułów na bloga wiąże się ze stosowaniem specjalnej struktury pod wyszukiwarki. Bez wiedzy na ten temat nie ma co zabierać się za prowadzenie bloga, bo i tak przepadnie w odmętach internetu;
  • dysponujesz wystarczającą ilością wolnego czasu – to też jest warunek konieczny. Nie oszukujmy się, pisanie jest dość czasochłonną czynnością. Nie da się stworzyć dobrego tekstu w pośpiechu. Artykuły blogowe wymagają przygotowania, wybadania konkurencji i rynku, kilkakrotnego sprawdzenia przed publikacją.

Zlecanie tekstów na bloga copywriterowi

Na całe szczęście popyt rodzi podaż. Jeśli nie masz czasu i ochoty, by samodzielnie zajmować się pisaniem artykułów na bloga swojej firmy, zawsze możesz poszukać odpowiedniego copywritera. Profesjonalne agencje zagwarantują Ci wysoką jakość tekstu oraz specjalistyczną strukturę pod SEO. Masz wątpliwości, czy uda Ci się znaleźć copywritera, który dobrze poradzi sobie z artykułami z Twojej branży?

Po pierwsze, research jest podstawowym elementem tej pracy – bez niego ani rusz! Najlepsi wykonawcy tego zawodu potrafią efektywnie wyszukiwać informacje na nawet bardzo specjalistyczne tematy. Po drugie, copywriterzy także mają swoje specjalizacje: jedni zajmują się przede wszystkim tekstami prawniczymi, inni dietetycznymi…

W dużych agencjach copywriterskich pracują osoby wykwalifikowane do pisania o najróżniejszych tematach – bez trudu znajdziesz kogoś idealnego dla siebie.

Ile kosztuje pisanie artykułów na bloga?

Tutaj przechodzimy do jedynego, ale dość poważnego minusu pisania artykułów blogowych przez copywriterów – trzeba za nie zapłacić. Rodzi to dodatkowe koszty dla Twojej firmy, więc warto zastanowić się, czy cena napisania tekstu nie okaże się wyższa niż wygenerowane przez niego zyski. Dlatego bądź ostrożny i zlecaj  zadania tylko sprawdzonym, doświadczonym twórcom, by mieć pewność, że nie przepłacisz za całość.

Ile kosztuje pisanie artykułów na bloga? Na szczęście ceny za usługi copywriterskie nie są wygórowane. Pojedynczy artykuł kosztuje zazwyczaj niecałe 100 zł netto. Oczywiście, na rynku znajdziemy także takie osoby, które zgodzą się napisać tekst za połowę tej ceny, nie zwiastuje to jednak wysokiej jakości. Przed podjęciem decyzji o współpracy warto sprawdzić referencje danego copywritera i poprosić go o portfolio. Zawsze można także zamówić tekst próbny, by zweryfikować jego umiejętności na konkretnym przykładzie.

Być może zainteresuje Cię oferta naszej agencji. Od lat tworzymy różnorodne teksty z wielu branż. Legitymujemy się doświadczeniem i doskonałą znajomością zasad SEO. Przekrojowe artykuły na bloga przygotowujemy w ciągu 2 dni roboczych. Piszemy  nie tylko po polsku, ale i w siedmiu językach obcych. Nasze przykładowe teksty przeczytasz w zakładce „portfolio„. Wycenę każdorazowo dobieramy do indywidualnych oczekiwań i możliwości klienta, ale dla orientacji możesz porównać proponowane stawki w zakładce „cennik„.

Zainteresowany skorzystaniem z naszych usług? Chcesz zamówić ciekawy i merytoryczny wpis na bloga? Napisz do nas lub zadzwoń! Wszystkie dane znajdziesz w zakładce „kontakt„.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *