Na czym polega pisanie opinii przez copywritera?
Bartosz CiesielskiProfesjonalizacja obejmuje powoli każdy rodzaj treści, a opinie nie stanowią żadnego wyjątku. Rzetelne recenzje, które zachęcają do skorzystania z usług firmy, są obecnie silną bronią marketingową. Nic więc dziwnego, że coraz częściej powierza się pisanie opinii copywriterowi. Sprawdźmy, na czym to dokładnie polega!
Profesjonalne opinie na wagę złota
Choć może brzmieć to nieco strasznie – żyjemy w czasach nieustannego oceniania. Wyjście do knajpy lub do kina nie ogranicza się tylko do jedzenia bądź oglądania filmu. Zostawianie recenzji zaczyna się stawać nawykiem, który wciąż zyskuje na znaczeniu.
Dla firm jest to dobra wiadomość, gdyż świadczenie wysokiej jakości jest nagradzane, co napędza przypływ nowych klientów. Nie ulega wątpliwości fakt, że wraz z pisaniem opinii wzrosła ogólna kultura w biznesie – wszak nikt nie chce toczyć wojen, z których firma nie korzysta. Miła obsługa klienta czy rzetelna oferta to nieodłączne cechy intratnych przedsiębiorstw, a wymarzony komplet gwiazdek jest tylko przyjemnym skutkiem ubocznym.
Wszyscy jednak wiemy, że wraz z pozytywną recenzją rośnie zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów, dlatego firmy zastanawiają się, jak zoptymalizować efekty w tym całym procesie. Pisanie opinii przez copywritera wydaje się najlepszym rozwiązaniem, lecz sprawa nie jest tak prosta, jak się wydaje.
Marketingowa pomoc czy nielegalna praktyka?
Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę fakt, że tworzenie i publikowanie fałszywych opinii jest nielegalną i niemoralną praktyką, dlatego wypowiadanie się w imieniu nieistniejących osób jest zakazane. Co ciekawe, taka usługa była dość powszechna i dumnie określana jako jeden z rodzajów ghostwritingu, choć obecnie jej prezentacja wyraźnie przycichła.
Przechodzimy więc do drugiego końca tego biznesowego kija – a więc tworzenia opinii na podstawie zdania realnego podmiotu bądź kontrahenta, który wyraża zgodę na takie rozwiązanie.
Copywriter – pisanie opinii dla firm
Jeśli firma chciałaby zarekomendować swojego kontrahenta – czy to za sprawą referencji, Facebooka, czy też Google Moja firma – może poprosić o pomoc profesjonalnego copywritera, który ułoży najbardziej atrakcyjną, lukratywną treść.
Zadanie jest szczególnie istotne, gdy należy merytorycznie uwzględnić zakres współpracy oraz korzyści z niej płynące. Ubranie takich informacji w ładne słowa może wypromować firmę w znacznie większym stopniu, dlatego udanie się do specjalisty jest w tym przypadku legalnym i opłacalnym rozwiązaniem. Miejsce na recenzję jest tylko jedno, dlatego warto wykorzystać je w najlepszy możliwy sposób.
Jeśli więc zastanawiasz się, czy warto powierzyć pisanie opinii copywriterowi – postaw na odpowiedź twierdzącą, o ile pozwala na to Twój budżet.
Recenzje są krótką formą pisemną, dlatego taka pomoc nie kosztuje wiele, a korzyści z niej płynące mogą okazać się zaskakująco intratne.
To co? Poproś swoich kontrahentów o referencje i z dumą poinformuj, że nie stracą na to wiele czasu – Twój copywriter ładnie się za nich wypowie.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz