Pisanie tekstów na podstawie wytycznych – zrób to dobrze!

Spis Treści:

Wiele firm, które chcą zlecić pracę copywriterowi, wymagają researchu, by otrzymać profesjonalne treści na podstawie informacji łatwo dostępnych w Internecie.

Jednakże część klientów dysponuje własnymi źródłami, na których pisarz ma bazować. Dlatego przyjrzymy się temu, jak wygląda prawidłowe pisanie tekstów na podstawie wytycznych od firm.

Informacje udostępniane przez firmę

Przedsiębiorstwa bazujące na unikatowym know-how bądź nowej technologii nie są zwolnione z działań marketingowych, do których zaliczamy między innymi copywriting. Oznacza to, że konieczny jest pisarz, który musi stworzyć specjalistyczną treść na podstawie danych, których nie ma powszechnie w Internecie.

Pisanie tekstów na bazie wytycznych można przeprowadzić na dwa sposoby, w zależności od udostępnionych informacji:

  • Jeśli źródłem jest treść istniejąca na starszej stronie, można ją napisać na nowo, ale innymi słowami, by nie dopuścić do duplikacji contentu.
  • Jeśli źródłem są materiały wewnętrzne, które nigdy nie zostały opublikowane, można się nimi posiłkować z pełną dowolnością.

Choć wydaje się to oczywiste, korekta opisów nie może polegać na przekopiowaniu i prostej rozbudowie. Google zwraca szczególną uwagę na powielone treści, za które obniża pozycje w wyszukiwarce, dlatego całość tekstów na stronie musi być unikalna i przerobiona od podstaw.

Tworzenie treści na bazie wytycznych – zasady

Ustaliliśmy już, że content nie może się duplikować z istniejącymi źródłami, lecz nie jest to jedyna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę.

Wszystkie informacje, które są zawarte w wytycznych, stanowią jedynie punkt wyjścia. Zadaniem copywritera jest opracowanie struktury SEO, a także przekazanie wartości merytorycznej w atrakcyjnej formie. Do innych zadań pisarza zaliczamy m.in:

Oczywiście część z nich nie jest konieczna, na przykład przy treści na social media, ale należy mieć na uwadze fakt, że spełnienie wytycznych jest tylko jednym ze wskaźników dobrego tekstu.

Podsumowanie:

  • Poszukiwanie informacji w Internecie jest łatwe, ale ciężej sprostać wymaganiom firm, które dopiero wchodzą z oryginalną ofertą na rynek. Copywriter jest wtedy niczym twórca, który odkrywa i opisuje rzecz całkowicie od zera.
  • W takiej sytuacji pisanie tekstów na podstawie wytycznych musi być unikalne, kreatywne i przede wszystkim – kompleksowe, aby zmaksymalizować zyski płynące z opracowanej treści.
  • Zatem oprócz realizowania wytycznych należy zadbać o stałe elementy optymalizacji SEO.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce