Pisanie tekstów pod SEO | Jak wygląda pisanie tekstów pod SEO?
Artykuł omawiający pisanie tekstów pod SEO

Jak wygląda pisanie tekstów pod SEO?

Pisanie tekstów pod SEO jest podstawową umiejętnością każdego copywritera. Widoczność w wyszukiwarce jest kluczowa, by treści spełniały swoje cele marketingowe. W niniejszym artykule omówię, jak wygląda pisanie tekstów zwiększających pozycjonowanie. Zapraszam do lektury!

Pisanie tekstów pod SEO – podstawy

Treści pod SEO to teksty o dużej wartości merytorycznej, które spełniają wytyczne wyszukiwarek, by zostały widoczne dla licznej grupy użytkowników. Ich celem jest zdobycie topowych pozycji za pomocą fraz kluczowych, wokół których skupiają swoją treść.

Lepsza widoczność przekłada się na wzrost liczby czytelników, a więc potencjalnych klientów. Dlaczego? Ponieważ są to osoby, które wyszukują w wyszukiwarce zagadnienia adekwatne tematycznie do usług świadczonych przez Twoją firmę.

Przykład: Prowadzisz firmę hydrauliczną i chcesz nasilić pozycjonowania za pomocą bloga. Jest rzeczą logiczną, że artykuły powinny obejmować tematy związane z hydrauliką, a nie grami komputerowymi. Jeśli dodasz tekst o tytule „jak naprawić kran”, zwiększysz szansę na zainteresowanie Twoimi usługami, ponieważ na stronę firmową trafią osoby, które prawdopodobnie chcą naprawić kran. Dlatego powszechnie mówi się, że content marketing przynosi wartościowych odbiorców – wszak nie są to osoby, którym agresywnie wyświetliłeś reklamę, lecz ludzie realnie zainteresowani Twoją usługą.

Jak Google czyta tekst?

Żeby zrozumieć, jakie treści wyświetlają wyszukiwarki, musimy orientacyjnie poznać mechanizm działania.

Google na przestrzeni lat doskonali swoje algorytmy w jednym celu: chce, by treści jak najbardziej odpowiadały zapytaniom użytkowników. Dlatego intensywne wykorzystywanie fraz kluczowych nie jest już tak skuteczne, jak kiedyś – wyszukiwarki wiedzą już, co planujemy.

Żeby empirycznie sprawdzić, jakie treści przebijają się na topowe pozycje, wejdź w dowolny artykuł, który wyświetla się na górze strony. Nic prostszego!

Zauważysz zapewne, że jest to treść wysokiej jakości, która wyczerpuje rzetelne informacje, a także zawiera ciekawą, atrakcyjną formę. Na pozycjonowanie wpływ ma wiele czynników, ale z pewnością do najważniejszych zaliczamy właśnie wartość merytoryczną oraz czas przebywania na stronie (który jest miarą zainteresowania wśród czytelników).  W skrócie – nie ma żadnej drogi na skróty. Trzeba pisać dużo, zrozumiale i rzetelnie, by Google zauważył i docenił nasz artykuł.

Sprawdź też – Teksty pod SEO!

Nie oznacza to jednak, że nie możemy zastosować kilku wskazówek, które w prosty sposób wpływają na SEO. Oto one:

Stosuj frazy kluczowe

Nie zapominaj o nich, ale też nie przesadzaj z ilością. Słowo kluczowe na każde 150-200 słów to wystarczające i w pełni naturalne stężenie. Powinno być zawarte w tytule, ważnych nagłówkach oraz pogrubieniach – ułatwi to robotom identyfikację, które fragmenty i frazy są szczególnie ważne.

Uzupełnij meta-opisy

Meta-opisy to treść, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. Choć nie ma bezpośredniego przełożenia na SEO, zachęca do wejścia na stronę i nasila CTR, co przekłada się na lepszą pozycję.

Dodaj tagi

Tagi są obiektem wielu gorących dyskusji, lecz nie ulega wątpliwości, że odpowiednio zastosowane potrafią wiele zdziałać. Przede wszystkim powinny być w pełni naturalne – nadmiar tylko pogorszy sytuację. Dodaj takie tagi, które rzeczywiście odpowiadają w pełni informacjom zawartym w tekście.

Wykonaj linkowanie

Dodanie linków ułatwia użytkownikom poruszanie się po blogu oraz zdobywanie innych interesujących informacji.

Nie zapomnij o zdjęciach

Tematyczny obraz wyróżniający jest podstawą, by zwiększyć pozycjonowanie. Czyni to na dwa sposoby – uatrakcyjnia artykuł, przez co nasila klikalność, a także wyświetla się w grafice wyszukiwarek. W tym celu należy dodać tekst alternatywny, który powinien zawierać frazę kluczową.

Podsumowanie

Pisanie tekstów pod SEO jest połączeniem kilku elementów, ale najważniejszym z nich jest wartość merytoryczna. Informacje powinny być ciekawe i pomocne, by znalazły się na topowych pozycjach w Google’u.

Doświadczenie uczy, że nie ma żadnych złotych zasad i gwarancji sukcesu. Niemniej atrakcyjna treść, oprószona formatowaniem, tagami i zdjęciami, maksymalizuje potencjał SEO.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *