Jak planować posty na LinkedIn i dlaczego warto to robić?

Spis Treści:

W ostatnim czasie rośnie popularność serwisu społecznościowego LinkedIn. W Polsce liczba użytkowników sięgnęła już ponad 4,7 mln osób. Chętnie wykorzystywaną możliwością jest publikacja wpisów. Pomagają one w budowaniu zasięgu, a przy tym zwiększają lojalność odbiorców. Jak planować posty na LinkedIn? Dlaczego warto to robić? Jakich narzędzi użyć? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu!

Czym jest LinkedIn i w jakim celu powstał?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, którego zamierzenia skupiają się na rozwoju kariery użytkowników.

Serwis ten powstał głównie na potrzeby tworzenia profesjonalnych profili, publikacji ofert pracy lub stażu, budowania sieci kontaktów biznesowych, a także wysyłania CV. Obecnie zrzesza powyżej 810 mln użytkowników z ponad 200 krajów na całym świecie.

Od pewnego czasu platforma ma do dyspozycji funkcję publikacji postów, co pozwala na jeszcze lepszą prezentację posiadanej wiedzy i umiejętności, a także ułatwia prowadzenie dyskusji na tematy zawodowe. Należy jednak pamiętać o regularnej aktualizacji profilu, aby zwiększyć swoją widoczność, a przy tym wzbudzić większe zaufanie wśród innych użytkowników.

Dlaczego warto planować posty na LinkedIn?

Planowanie postów na LinkedIn to świetnie rozwiązanie zarówno dla osobistych, jak i firmowych profili. Takie działanie wiąże się z następującymi korzyściami:

  •  Systematyczność działań – planowanie postów nie wymaga to codziennego przygotowywania materiałów do publikacji, gdyż wszystko zrobisz z wyprzedzeniem. Szczególnie przydatne będzie w przypadku posiadania różnych kanałów social mediach.
  • Lepsza widoczność w platformie – regularne wpisy na tablicy pomagają zwiększyć widoczność na platformie. W przypadku profilu osobistego przyciąga to potencjalnie zainteresowanych pracodawców. Z kolei konta firmowe budują wizerunek eksperta, a także zdobywają lojalność wśród użytkowników.
  • Zwiększenie zaangażowania odbiorców – poprzez regularne dodawanie wpisów zyskasz dużo bardziej zaangażowanych czytelników. Wystarczy jedynie dopasować odpowiednią porę publikacji do potrzeb swoich odbiorców.
  • Łatwiejsza optymalizacja strategii komunikacji – planowanie postów to świetna szansa, aby sprawdzić jakość swoich treści przed ich oficjalnym opublikowaniem. Pozwala ocenić, czy spełnią one wymagania użytkowników, a także budować spójną i skuteczną komunikację. Wraz z tym łatwiej jest osiągnąć cele marketingowe.

Częstotliwość i czas publikacji postów na LinkedIn

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak często powinny pojawiać się posty na LinkedIn. W dużej mierze zależy to od Twoich możliwości, a także oczekiwań użytkowników. Z tego względu warto najpierw przemyśleć swoją strategię i ustalić liczbę publikacji w tygodniu. Należy przy tym również uwzględnić czas na odpisanie czy nawiązanie kontaktu z odbiorcami.

Pora zamieszczania wpisów na LinkedIn to kwestia indywidualna, gdyż w dużej mierze zależy od odbiorców.

Aby znaleźć właściwą godzinę, dobrym rozwiązaniem będzie regularna analiza statystyk dotyczących materiałów, co pozwoli sprawdzić, kiedy odbiorcy są najbardziej aktywni.

Według ekspertów jest to wtorek i czwartek w godzinach 7:00-8:30, 10.00-12.00, a także 17.00-18.00. W tygodniu unikać trzeba z kolei momentu snu, czyli 22:00-6:00 oraz szczytu dnia, czyli wczesnego popołudnia.

Jak planować posty na LinkedIn?

Pragniesz, aby Twoje posty były skutecznie i zapewniły większe zasięgi profilu? Poniżej przedstawiamy uniwersalne rady.

Planuj wartościowe treści, które zainteresują czytelnika

Tworzenie wartościowych materiałów w social mediach wymaga odpowiedniego planowania. Z tego względu świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju narzędzia do automatyzacji działań. Pozwolą one uniknąć sytuacji, w której przez nagłe zdarzenia zaniedbasz regularność. Jednocześnie ustalając wcześniej, co napisać, łatwiej trafisz do odbiorcy poprzez interesujące wpisy.

Dostosuj liczbę publikacji

Przed rozpoczęciem regularnej publikacji najlepiej ustalić ilość i czas zamieszczania wpisów. W ten sposób wprowadzisz pewną rutynę, a jednocześnie pokażesz innym użytkownikom swoje profesjonalne podejście i zaangażowanie. Co ciekawe, w przypadku osobistego profilu należy tworzyć większą liczbę postów niż na stronach firmowych.

Publikuj zarówno krótkie wpisy, jak i inne treści

Jedną z ważnych kwestii, mających wpływ na zainteresowanie czytelników, jest różnorodność zamieszczonych materiałów. Z tego względu warto zadbać, aby na profilu dostępne były zarówno zwykłe posty, jak i obszerne artykuły czy też filmy związane z branżą. W ten sposób przyciągniesz więcej zaangażowanych użytkowników.

Poznaj opinie swoich odbiorców

Jeśli chcesz lepiej poznać swoich odbiorców, doskonałym rozwiązaniem będzie stworzenie specjalnej ankiety zbierającej feedback od użytkowników. Aktualnie platforma udostępnia taką opcję z poziomu portalu, jednak należy pamiętać, aby pytania zawierały maksymalnie 140 znaków. Do każdego z nich można dodać 4 odpowiedzi o długości 30 znaków. Wyniki można śledzić w czasie rzeczywistym.

Buduj relacje zawodowe we własnej branży

Nie wystarczy jedynie zamieszczać postów, aby zwiększać swoją popularność w social mediach. Duże znaczenie ma także czytanie treści innych osób oraz pozostawianie wartościowych komentarzy, wyrażających opinię na dany temat. Poza tym warto zadbać o rozwijanie swojej sieci kontaktów.

Analizuj swoje działania

Kluczem do zaplanowania odpowiednich działań w mediach społecznościowych jest ich regularna analiza. Sprawdzając statystyki, zgromadzisz wszystkie przydatne informacje dotyczące postów, takie jak rodzaje treści cenionych przez czytelników, czas ich największego zaangażowania czy też podejmowane reakcje, czyli polecenia, komentarze i kliknięcia w linki.

Planowanie postów na LinkedIn – najciekawsze narzędzia

Jeśli zależy Ci na skutecznym planowaniu postów na LinkedIn, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z gotowych narzędzi. Chociaż na ten moment nie ma takiej możliwości z poziomu platformy, to szeroki wybór aplikacji pozwoli budować profesjonalny profil. Do popularnych propozycji zaliczyć można:

Crowdfire

Jedno z nielicznych darmowych narzędzi, które pomoże zarówno w planowaniu, jak i odkrywaniu wartościowych treści. Pozwala z jednego miejsca zarządzać wszystkimi kontami w social mediach, mierzyć efekty poszczególnych postów, a także śledzić interakcje użytkowników. W ramach darmowego pakietu masz do dyspozycji zarządzanie nawet 3 kanałami z liczbą 10 wpisów dziennie. Poza tym dostępna jest również wersja premium.

Publer

To jedno z godnych polecenia narzędzi, które umożliwia zarządzanie treściami m.in. na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTubie czy TikToku. Wyróżnia je wyjątkowo łatwa i intuicyjna obsługa. Z poziomu panelu głównego sprawdzisz wygląd gotowych postów, a także połączysz oprogramowanie ze swoim harmonogramem stworzonym w Excelu.

NapoleonCat

Aplikacja internetowa doskonale sprawdza się do codziennego planowania wpisów w social mediach. Swoją popularność zawdzięcza świetnemu stosunkowi ceny do jakości. Do niewątpliwych zalet zaliczyć można również polską wersję językową, a także szereg funkcji, w tym nielimitowana liczba postów i całościowe projektowanie, zapisywanie szkiców, a także łatwe działanie wraz z zespołem.

SocialPilot

Uważane za jedno z najbardziej profesjonalnych programów do zarządzania sieciami społecznościowymi i automatyzacji publikacji. Umożliwia połączenie ze wszystkimi głównymi platformami. Cały proces jest prosty i wyjątkowo wygodny. Poza planerem dostępne są inne opcje, jak np. zaawansowane kierowanie zespołem, specjalistyczny kalendarz redakcyjny, funkcje kanałów RSS czy przejrzyste statystyki.

Onlypult

Chętnie wybierane narzędzie przez wielkie korporacje, takie jak Coca Cola czy Samsung. Umożliwia zarządzanie wieloma profilami społecznościowymi jednocześnie, przy czym ma do zaoferowania liczne funkcje, jak np. edytowanie zdjęć i filmów, planowanie postów przy pomocy kalendarza, dobieranie hashtagów czy analiza wcześniejszych działań.

Podsumowanie

  • Platforma LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, którego zamierzenia skupiają się na rozwoju kariery użytkowników.
  • Planowanie postów na LinkedIn to korzystnie rozwiązanie, gdyż pomaga w codziennej organizacji działań i systematycznej publikacji materiałów. Co więcej, ułatwia budowanie grupy zaangażowanych odbiorców.
  • Częstotliwość zamieszczana wpisów powinna być przystosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości. Według ekspertów najlepszy czas to wtorek i czwartek z rana lub wczesnym wieczorem. Warto jednak samodzielnie ustalić porę poprzez wnikliwą analizę.
  • Aby stworzyć dobry profil na LinkedIn, warto zadbać o wcześniejsze planowanie treści i regularną publikację różnorodnych materiałów, a jednocześnie angażować się w posty innych użytkowników i zdobywać nowe kontakty.
  • Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do planowania postów w social mediach. Wśród nich wymienić można Publer, NapoleonCat czy Crowdfire z darmową wersją.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Patrycja Hampelska

Pasjonuje się pisaniem od najmłodszych lat. Już w dzieciństwie prowadziła papierowe pamiętniki i internetowe blogi, a także tworzyła własne wiersze. Dziś zdobywa doświadczenie jako redaktor SEO i copywriter. W codziennej pracy ceni sobie możliwość zgłębiania wiedzy na wiele różnych tematów, również wykraczających poza jej kręgi zainteresowań. Poza marketingiem internetowym fascynuje ją również moda i uroda, zdrowe odżywianie, psychologia, podróże i muzyka elektroniczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2022 Porady i Ciekawostki
02.12.2022 Porady i Ciekawostki
01.12.2022 Content Marketing
30.11.2022 Social Media
29.11.2022 Porady i Ciekawostki
28.11.2022 Porady i Ciekawostki
26.11.2022 Porady i Ciekawostki
25.11.2022 Content Marketing
24.11.2022 Aktualności

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu