Gdzie początkujący copywriter może szukać zleceń?

Spis Treści:

Początkujący copywriter nie ma lekko przy obieraniu swojej drogi – brak doświadczenia oraz wpisów w portfolio sprawia, że zleceniodawcy niechętnie patrzą na debiutujących pisarzy. Istnieje jednak kilka rozwiązań, by w odpowiedni sposób rozwijać swoją karierę i poszerzać swoje kompetencje, a wraz z tym – otrzymywać bardziej wartościowe zlecenia.

Początkujący copywriter – gdzie szukać pracy?

Rosnąca liczba copywriterów na rynku sprawiła, że niełatwo jest godnie zarabiać oraz intensywnie pracować już od samego początku. Pula zleceń jest obłożona i podjęcie walki z innymi pisarzami może okazać się niezwykle trudne.

Platformy copywriterskie

Dlatego na początku dobrym wyborem jest skorzystanie z usług platform copywriterskich.

Choć stawka za 1000 znaków jest niewielka, liczba zleceń sprawia, że jest to idealny poligon doświadczalny dla pisarzy bez doświadczenia. To właśnie tutaj możesz wzbogacać swój warsztat, podejmować się rozmaitych rodzajów tekstu, a także pisać dla wielu branż.

Takie doświadczenie pozwoli Ci podnieść swoje umiejętności językowe, a także nauczy wyszukiwania fachowych informacji, co jest niezbędne przy bardziej wymagających zleceniach.

Social media

Inną alternatywną, w której możesz symultanicznie szukać pracy, są portale społecznościowe.

Copywriterskie grupy na Facebooku cieszą się dużą aktywnością, aczkolwiek należy zwrócić uwagę na liczną konkurencję.

Zdobycie zleceń nie jest jednak rzeczą niemożliwą. Przeważnie wygrywają osoby, które oferują wysoką jakość w niskiej cenie. Z tego względu musisz odpowiednio zbalansować proponowane warunki, a także upewnić się, że niesiesz rozwiązanie, jakiego klient szuka.

Nawet gdy nie masz doświadczenia, jeśli przekonasz zleceniodawcę o swoim zaangażowaniu oraz znajomości tematu, a także zaproponujesz korzystną ofertę – możesz zacząć gromadzić grono stałych klientów. Szperanie po grupach social media jest darmowe, więc czemu nie spróbować?

Portale ogłoszeniowe

Zwróć również uwagę na takie strony jak OLX czy Oferia. Ogłoszenia są darmowe lub wymagają niewielkiej opłaty, a dzięki nim trafisz do zainteresowanych osób. Pamiętaj, że na takich stronach zwykle nie szuka się doświadczonych specjalistów czy agencji, dlatego możesz to wykorzystać – opisz swoje dotychczasowe doświadczenie, moce przerobowe, a także przekonaj potencjalnych klientów o Twoim indywidualnym podejściu, stałym kontakcie itp.

Bardzo często użytkownicy poszukują właśnie „kameralnych” kontrahentów, którzy będą partnerami do współpracy. Dla Ciebie nie będzie to wielka inwestycja, a być może pozyskasz klienta na bardziej zadowalających warunkach finansowych. Wszak to jest podstawowa zaleta ogłoszeń – jesteś tylko Ty i zleceniodawca, nikt inny nie wtrąca się do konwersacji z lepszą ofertą.

Strony internetowe agencji

Jeśli jednak uznałeś, że nie chcesz walczyć o klientów jako freelancer, możesz zgłosić się do firmy, która poszukuje osoby na stanowisko copywritera. Rozwijające się przedsiębiorstwa często oferują pracę z możliwością rozwoju i szkoleń, co w przyszłości umożliwi Ci bardziej lukratywny powrót do pracy na własną rękę.

W tym przypadku warto zaglądać nie tylko na popularne portale, ale również na agencyjne strony, które czasami publikują zakładkę związaną z rekrutacją, prezentując tam swoje warunki. Takie rozwiązanie pozwoli Ci aplikować bez ogromnej konkurencji z boku, a w dodatku możesz lepiej poznać firmę i jej wartości. Jedno jest pewne – praca na pełny etat jako początkujący copywriter z pewnością przekaże Ci sporą dawkę doświadczenia, którą będziesz mógł wykorzystać w przyszłości na wiele rozmaitych sposobów.

Sprawdź, jakie są najciekawsze strony dla copywriterów, by zdobywać wiedzę z tej branży!

Jak długo będę początkującym copywriterem?

Cóż, odpowiedź zależy od wielu czynników, a głównym z nich jest Twoje tempo nauki. Jest wielu pisarzy, którzy pomimo długiego stażu popełniają – kolokwialnie mówiąc – głupie błędy, a są też początkujący copywriterzy, którzy po kilku zleceniach prezentują wysoki poziom.

Ostatecznie wszystko sprowadza się do Twoich umiejętności, więc przy dobrze wykonanej pracy możesz liczyć na szybką możliwość awansu, czy też zdobycie stałych, zadowolonych kontrahentów. Pamiętaj, że copywriterów jest wiele, lecz perfekcyjnych pisarzy brakuje. Dlatego jeśli czujesz smykałkę do pisania, sprawdzaj się na „polu bitwy”, pisz dużo i oferuj swoje usługi za pomocą wielu opcji, a z pewnością Twoje trudy zostaną wynagrodzone ciekawymi, intratnymi zleceniami!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

06.09.2024 Korekta & Redakcja
04.09.2024 Social Media
03.09.2024 Marketing
02.09.2024 Porady & Ciekawostki
30.08.2024 E-commerce
29.08.2024 Copywriting
28.08.2024 Korekta & Redakcja
27.08.2024 Social Media
26.08.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu