Podsumowanie zawodowe – czym jest i co powinno zawierać?

Spis Treści:

Poszukujesz skutecznego sposobu na wyróżnienie się w konkurencyjnym środowisku zawodowym? Podsumowanie zawodowe to kluczowy element CV i osobistego brandingu. Dynamiczne opracowanie pozwala zaprezentować Twoje najważniejsze osiągnięcia i cele zawodowe. Kilka zdań umieszczonych w górnej części CV często w pierwszej kolejności przyciąga wzrok pracodawców. Dowiedz się, czym jest i co powinno zawierać podsumowanie zawodowe!

Czym jest podsumowanie zawodowe?

Podsumowanie zawodowe, znane również jako streszczenie zawodowe lub profil zawodowy, to krótki opis zawodowego doświadczenia, umiejętności i osiągnięć osoby poszukującej zatrudnienia.

Jest to kluczowy element dokumentów aplikacyjnych, takich jak curriculum vitae (CV). Podsumowanie zawodowe stanowi skondensowaną wizytówkę kandydata, która ma na celu przyciągnięcie uwagi pracodawcy i zachęcenie go do zgłębienia dalszych szczegółów.

Cechą charakterystyczną podsumowania zawodowego jest zwięzłość i konkretność umieszczanego tekstu. Jego głównym zadaniem jest zaprezentowanie najważniejszych informacji o kandydacie w sposób przystępny i przekonujący.

Gdzie umieścić podsumowanie zawodowe?

Podsumowanie zawodowe powinno być umieszczane na samej górze dokumentu przekazywanego pracodawcy.

Umieszczenie profilu tuż pod danymi kontaktowymi pozwala odbiorcy na szybkie zapoznanie się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi kandydata. To pierwsza sekcja, na którą zwróci uwagę potencjalny pracodawca. Z tego względu niezwykle istotne jest wzbudzenie jego zainteresowania od samego początku.

Istotnym narzędziem w budowaniu wizerunku zawodowego jest LinkedIn – serwis stworzony z myślą o kontaktach zawodowo-biznesowych. W tym przypadku podsumowanie umieszczane jest w sekcji „Informacje”, między sekcjami „Przedstawienie” i „Polecane”.

Jak napisać podsumowanie zawodowe?

Podsumowanie zawodowe powinno zawierać trzy elementy:

  • przedstawienie się,
  • najważniejsze osiągnięcia,
  • cel zawodowy.

Profil zawodowy złożony jest z 3, maksymalnie 5 zdań przedstawianych w górnej części CV.

W podsumowaniu napisz o swoim doświadczeniu w branży i głównych zaletach. Istotne może być również wypisanie osiągnięć zawodowych, umiejętności i celów na przyszłość.

Przedstaw się

Proces tworzenia podsumowania zawodowego warto rozpocząć od opisu swojego dotychczasowego doświadczenia. Przedstaw konkretne dokonania i fakty. W tym miejscu możesz również uwzględnić informacje na temat zdobytego wykształcenia. Ukończone studia wywrą na pracodawcy szczególne wrażenie, jeżeli są związane z ofertą pracy i danym stanowiskiem.

Największe osiągnięcia

W następnym kroku warto skoncentrować się na mocnych stronach i unikalnych umiejętnościach, które wyróżniają Cię spośród innych kandydatów. Pamiętaj jednak o zwięzłym formacie podsumowania zawodowego. Z tego powodu dwa konkretne osiągnięcia powinny być wystarczające.

Przedstaw konkretne liczby, procenty lub wartości, obrazujące Twoje sukcesy. Wyróżniane umiejętności powinny być dostosowane do oczekiwań pracodawcy i charakteru przyszłego stanowiska.

Cel zawodowy

W ostatnim zdaniu napisz o stanowisku, które Cię interesuje w największym stopniu.

Wspomnij również o konkretnych korzyściach, wynikających z Twojego zatrudnienia w firmie.

W końcowej części podsumowania zawodowego możesz skupić się na tym, jak Twoje umiejętności przyczynią się do realizacji celów organizacji.

Podsumowanie zawodowe copywritera

Podsumowanie zawodowe pozwala przedstawić copywriterom swoje umiejętności i osiągnięcia w dziedzinie tworzenia treści. W pierwszej kolejności napisz o swoim dotychczasowym doświadczeniu na danym stanowisku. Następnie podkreśl posiadane umiejętności w kreowaniu atrakcyjnych treści. Może to być:

  • tworzenie skutecznych nagłówków,
  • znajomość zasad SEO,
  • kreowanie tekstów reklamowych,
  • pisanie opisów produktów dostosowanych do grupy docelowej.

Potencjalnego pracodawcę zainteresować mogą projekty, kampanie reklamowe i wcześniejsi klienci. Warto również uwzględnić otrzymane nagrody, publikacje bądź wzrost wskaźnika konwersji osiągnięty dzięki napisanym tekstom. Podsumowanie zawodowe copywritera może wyglądać w następujący sposób:

Przykład:

Jestem copywriterem z 8-letnim doświadczeniem w pisaniu tekstów sprzedażowych i kampanii reklamowych. Współpracowałem z klientami, osiągając wskaźniki konwersji na poziomie 25%. Dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO moje teksty trafiają do TOP10 wyników wyszukiwania Google. Jestem zainteresowany stanowiskiem copywritera w Państwa agencji.

Podsumowanie

  • Podsumowanie zawodowe to krótki opis zawodowego doświadczenia, umiejętności i osiągnięć osoby poszukującej zatrudnienia.
  • Podsumowanie zawodowe powinno być umieszczany na samej górze CV.
  • Podsumowanie zawodowe powinno zawierać trzy elementy: przedstawienie się, najważniejsze osiągnięcia, cel zawodowy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 3

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu