Podsumowanie zawodowe – czym jest i co powinno zawierać?
Poszukujesz skutecznego sposobu na wyróżnienie się w konkurencyjnym środowisku zawodowym? Podsumowanie zawodowe to kluczowy element CV i osobistego brandingu. Dynamiczne opracowanie pozwala zaprezentować Twoje najważniejsze osiągnięcia i cele zawodowe. Kilka zdań umieszczonych w górnej części CV często w pierwszej kolejności przyciąga wzrok pracodawców. Dowiedz się, czym jest i co powinno zawierać podsumowanie zawodowe!
Czym jest podsumowanie zawodowe?
Podsumowanie zawodowe, znane również jako streszczenie zawodowe lub profil zawodowy, to krótki opis zawodowego doświadczenia, umiejętności i osiągnięć osoby poszukującej zatrudnienia.
Jest to kluczowy element dokumentów aplikacyjnych, takich jak curriculum vitae (CV). Podsumowanie zawodowe stanowi skondensowaną wizytówkę kandydata, która ma na celu przyciągnięcie uwagi pracodawcy i zachęcenie go do zgłębienia dalszych szczegółów.
Cechą charakterystyczną podsumowania zawodowego jest zwięzłość i konkretność umieszczanego tekstu. Jego głównym zadaniem jest zaprezentowanie najważniejszych informacji o kandydacie w sposób przystępny i przekonujący.
Gdzie umieścić podsumowanie zawodowe?
Podsumowanie zawodowe powinno być umieszczane na samej górze dokumentu przekazywanego pracodawcy.
Umieszczenie profilu tuż pod danymi kontaktowymi pozwala odbiorcy na szybkie zapoznanie się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi kandydata. To pierwsza sekcja, na którą zwróci uwagę potencjalny pracodawca. Z tego względu niezwykle istotne jest wzbudzenie jego zainteresowania od samego początku.
Istotnym narzędziem w budowaniu wizerunku zawodowego jest LinkedIn – serwis stworzony z myślą o kontaktach zawodowo-biznesowych. W tym przypadku podsumowanie umieszczane jest w sekcji „Informacje”, między sekcjami „Przedstawienie” i „Polecane”.
Jak napisać podsumowanie zawodowe?
Podsumowanie zawodowe powinno zawierać trzy elementy:
- przedstawienie się,
- najważniejsze osiągnięcia,
- cel zawodowy.
Profil zawodowy złożony jest z 3, maksymalnie 5 zdań przedstawianych w górnej części CV.
W podsumowaniu napisz o swoim doświadczeniu w branży i głównych zaletach. Istotne może być również wypisanie osiągnięć zawodowych, umiejętności i celów na przyszłość.
Przedstaw się
Proces tworzenia podsumowania zawodowego warto rozpocząć od opisu swojego dotychczasowego doświadczenia. Przedstaw konkretne dokonania i fakty. W tym miejscu możesz również uwzględnić informacje na temat zdobytego wykształcenia. Ukończone studia wywrą na pracodawcy szczególne wrażenie, jeżeli są związane z ofertą pracy i danym stanowiskiem.
Największe osiągnięcia
W następnym kroku warto skoncentrować się na mocnych stronach i unikalnych umiejętnościach, które wyróżniają Cię spośród innych kandydatów. Pamiętaj jednak o zwięzłym formacie podsumowania zawodowego. Z tego powodu dwa konkretne osiągnięcia powinny być wystarczające.
Przedstaw konkretne liczby, procenty lub wartości, obrazujące Twoje sukcesy. Wyróżniane umiejętności powinny być dostosowane do oczekiwań pracodawcy i charakteru przyszłego stanowiska.
Cel zawodowy
W ostatnim zdaniu napisz o stanowisku, które Cię interesuje w największym stopniu.
Wspomnij również o konkretnych korzyściach, wynikających z Twojego zatrudnienia w firmie.
W końcowej części podsumowania zawodowego możesz skupić się na tym, jak Twoje umiejętności przyczynią się do realizacji celów organizacji.
Podsumowanie zawodowe copywritera
Podsumowanie zawodowe pozwala przedstawić copywriterom swoje umiejętności i osiągnięcia w dziedzinie tworzenia treści. W pierwszej kolejności napisz o swoim dotychczasowym doświadczeniu na danym stanowisku. Następnie podkreśl posiadane umiejętności w kreowaniu atrakcyjnych treści. Może to być:
- tworzenie skutecznych nagłówków,
- znajomość zasad SEO,
- kreowanie tekstów reklamowych,
- pisanie opisów produktów dostosowanych do grupy docelowej.
Potencjalnego pracodawcę zainteresować mogą projekty, kampanie reklamowe i wcześniejsi klienci. Warto również uwzględnić otrzymane nagrody, publikacje bądź wzrost wskaźnika konwersji osiągnięty dzięki napisanym tekstom. Podsumowanie zawodowe copywritera może wyglądać w następujący sposób:
Jestem copywriterem z 8-letnim doświadczeniem w pisaniu tekstów sprzedażowych i kampanii reklamowych. Współpracowałem z klientami, osiągając wskaźniki konwersji na poziomie 25%. Dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO moje teksty trafiają do TOP10 wyników wyszukiwania Google. Jestem zainteresowany stanowiskiem copywritera w Państwa agencji.
Podsumowanie
- Podsumowanie zawodowe to krótki opis zawodowego doświadczenia, umiejętności i osiągnięć osoby poszukującej zatrudnienia.
- Podsumowanie zawodowe powinno być umieszczany na samej górze CV.
- Podsumowanie zawodowe powinno zawierać trzy elementy: przedstawienie się, najważniejsze osiągnięcia, cel zawodowy.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz