Pomysły Na Artykuły - Skąd Je Brać? | Content Writer
Po czym poznać dobre pomysły na artykuły od tych słabych? O tym dowiesz się w tekście!

Pomysły na artykuły – skąd je brać?

Pomysł jest pierwszą koniecznością w tworzeniu artykułów. To już od niego zależy, czy treść będzie ciekawa i zdobędzie widoczność w Google. Nie każdy jednak wie, że kreatywność jest tylko elementem mądrej koncepcji – reszta zależy od technik, które przedstawimy w niniejszym artykule.

Skąd wziąć pomysły na artykuły?

„Idź na spacer i coś wymyśl!” – to często słyszana odpowiedź na powyższe pytanie. Wyobraźnia to z pewnością ważna cecha, ale niewystarczająca w tworzeniu profesjonalnych treści. Copywriting powinien spełniać konkretne cele marketingowe, dlatego pomysł na artykuł musi być poparty czynnikami, które wskażą potencjalne efekty biznesowe.

Najbardziej fundamentalne są dwa:

  • zasoby firmy – istniejące treści na stronie;
  • konkurencyjność – istniejące treści na innych stronach.

Od pierwszego zależy, czy tekst przyniesie firmie korzyści, a drugi określa stopień trudności w ich uzyskaniu. Z tego względu pomysł, który jest ciekawy, nie stanowi gwarancji sukcesu (wbrew powszechnej intuicji). Jego efektywność zależy od pozycji przedsiębiorstwa oraz aktualnej sytuacji rynkowej.

Gdy mamy już tę wiedzę, możemy precyzyjniej określić trafne pomysły na artykuły, które będą podstawą skutecznych treści.

Sprawdź, gdzie brakuje linków wewnętrznych

Istniejące treści na stronie powinny ze sobą współgrać. Dzięki temu poprawia się ich pozycjonowanie, a użytkownicy mogą łatwiej poruszać się po stronie. Odpowiada za to linkowanie wewnętrzne, gdzie idealnym przykładem jest Wikipedia.

Dlatego w poszukiwaniu pomysłów warto sprawdzić dotychczasowe teksty, aby określić, które zagadnienia warto jeszcze opisać, by następnie wykonać linkowanie. Dzięki temu zyska się nie tylko inspirację do tematów, ale również pewność, że stworzony tekst wzbogaci inne podstrony i ułatwi nawigację po serwisie.

Przykładowo, powyżej poruszyliśmy temat linkowania wewnętrznego i umieściliśmy odnośnik do bardziej szczegółowego artykułu. Gdybyśmy nie dysponowali takim tekstem, byłaby to dla nas wyraźna wskazówka, aby opisać owe zagadnienie, by następnie dodać odnośnik. Proste, a jakże skuteczne.

Określ popularność tematów

Gdy mamy już sprecyzowane braki w linkowaniu wewnętrznym, wiemy, o czym napisać tekst. Teraz nastał czas, by zastanowić się dokładniej nad tematem oraz zakresem poruszanych informacji. Istnieje tutaj ważna reguła: im więcej osób pisze artykuł na dany temat, tym trudniej się przebić z własnym opracowaniem.

Warto zatem wyjaśniać zagadnienia, które nie zostały wielokrotnie opisane przez innych. Wówczas efekty pojawią się szybciej, gdyż unika się walki z konkurencją.

Jak to zrobić?

Spokojnie! Na precyzyjne pisanie tekstów pod SEO przyjdzie jeszcze pora. Na chwilę obecną wystarczy pobieżnie określić, jakie jest wysycenie rynkowe danym tematem. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Wyszukiwanie manualne – wpisujemy w Google interesujące nas zagadnienie, a następnie określamy, jakie pojawiają się artykuły. Nie sugerujemy się ogólną liczbą wyników, lecz określamy, jakie strony się wyświetlają. Jeśli są to duże, tematyczne portale, warto zmodyfikować swoją koncepcję, by zacząć od bardziej niszowych zagadnień o dłuższych tytułach i frazach kluczowych.
  • Skorzystanie z narzędzi – istnieją na rynku programy, które proponują zagadnienia wraz z określeniem konkurencyjności. Przykładem jest AnswerThePublic lub Google Keywords Planner (choć tutaj konkurencja jest określona pod kątem reklam płatnych, a nie pozycjonowania).

Wstępna analiza tematów pod kątem konkurencyjności jest ważnym krokiem, ale nie koniecznym, gdy zależy nam tylko na linkowaniu wewnętrznym. Artykuł blogowy można napisać nawet wtedy, gdy nie ma większych szans na pozycjonowanie, o ile będzie merytorycznym wzbogaceniem strony. W ten sposób przyczyni się do wygody użytkownika, a także wzmocni widoczność innych podstron.

Mamy pomysł na artykuł – co dalej?

Od tego zaczyna się dalsza praca związana z planowaniem treści, gdyż samo pisanie stanowi dopiero końcowy etap.

Dokładny schemat wygląda następująco:

  1. Pomysł
  2. Analiza i dobór fraz kluczowych
  3. Zaplanowanie struktury
  4. Pisanie tekstu
  5. Optymalizacja SEO

Po wymyśleniu koncepcji na artykuł należy przejść do szczegółowego określenia użytych fraz kluczowych, aby zmaksymalizować potencjał SEO. Mając taką podstawę określa się strukturę nagłówków, a następnie przystępuje się do pisania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Choć cały proces jest złożony, stanowi spójny, logiczny schemat, który jest powszechny u każdego profesjonalnego copywritera.

Podsumowanie

Powyższy artykuł może prowadzić do niekonwencjonalnych wniosków. Zastrzegamy jednak, że nie umniejszamy znaczenia kreatywności w wymyślaniu tematów, natomiast wskazujemy istotną rolę innych czynników, które zyskują na znaczeniu we współczesnym e-marketingu.

  • Pomysł na artykuł powinien wynikać z zasobów firmy oraz konkurencji, aby zmaksymalizować efekty biznesowe.
  • Warto, aby nowy tekst został użyty w linkowaniu wewnętrznym, by korzystnie oddziaływać na inne podstrony.
  • Koncepcja, która nie została jeszcze wykorzystana przez konkurencję, przyniesie rezultaty szybciej.
  • Z pomysłu wynika temat artykułu, który jest punktem wyjścia do gruntownej analizy słów kluczowych.

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *