Jakie kraje przodują w tworzeniu treści? Popularność content writingu na świecie
Na całym świecie aż 1.2 miliarda osób pracuje jako freelancerzy, z czego 17% z nich tworzy treści. Zatem w skali globalnej około 200 milionów ludzi zajmuje się pisaniem. W niniejszym raporcie wskazujemy, jak powyższa liczba rozkłada się na poszczególne kraje.
Który kraj jest liderem content writingu?
Według danych z platformy contentwriter.co najwięcej pisarzy jest w Pakistanie. Spośród wszystkich badanych pisarzy (n= 9423), aż 36.83% wskazało ten kraj.
Na drugim miejscu uplasowała się Nigeria (25.50%), a ostatnie miejsce na podium zajmują Indie (9.50%).
Główne przyczyny tego zjawiska to rosnący dostęp do Internetu, liczna i młoda populacja (w Nigerii średnia wieku to zaledwie 18 lat!), a także znajomość języka angielskiego (jako że wszystkie te państwa były koloniami brytyjskimi). Dodatkową, acz niemierzalną zaletą, może być swego rodzaju „korzystny mindset” wyrażony w wysokim zaangażowaniu tamtejszych internautów, skutkujący niebywałą aktywnością na gig platformach typu UpWork czy Fiverr.
Czwarte miejsce zajmuje Kenia – 6.28% wszystkich pisarzy pochodzi z tego kraju. Bangladesz jest na miejscu piątym (2.89%), na szóstym znajduje się USA (2.30%), a na siódmym Polska (1.97%). Ostatnie pozycje w pierwszej dziesiątce zamykają Włochy (1.16%), UK (1.01%) oraz Indonezja (0.9%).
Rezultaty dość dobrze pokrywają się z danymi Google Trends, które również pomagają określić popularność content writingu w poszczególnych krajach. Wizualizację wyników uzyskanych z tego narzędzia przenieśliśmy na poniższą mapę.
Poniżej przedstawiamy TOP 30 państw z największą ilością pisarzy:
- Pakistan – 36.83%
- Nigeria – 25.50%
- Indie – 9.50%
- Kenia – 6.28%
- Bangladesz – 2.89%
- Stany Zjednoczone – 2.30%
- Polska – 1.97%
- Włochy – 1.16%
- Wielka Brytania – 1.01%
- Indonezja – 0.90%
- Brazylia – 0.65%
- Francja – 0.62%
- Filipiny – 0.59%
- Hiszpania – 0.49%
- Turcja – 0.44%
- Nepal – 0.36%
- Grecja – 0.36%
- Ghana – 0.35%Japonia – 0.32%
- Niderlandy – 0.31%
- Sri Lanka – 0.28%
- Belgia – 0.28%
- Zjednoczone Emiraty Arabskie – 0.27%
- Portugalia – 0.26%
- Egipt – 0.26%
- Republika Południowej Afryki – 0.25%
- Afganistan – 0.22%
- Argentyna – 0.21%
- Serbia – 0.19%
- Etiopia – 0.19%
Przeczytaj również
Który kraj ma najmniej twórców treści?
Określenie listy państw, które tworzą najmniej treści w Internecie, jest zadaniem karkołomnym. Po pierwsze, od razu rzucają się w oczy białe plamy na powyższej mapie świata – nie wszystkie kraje włączyły się do informacyjnego wyścigu i ciężko wskazać, które radzi sobie najgorzej. Po drugie, niektóre państwa izolują się w obszarze digital (np. Korea Północna, Chiny), więc część danych nie jest dla nas dostępna. Wreszcie po trzecie, taka klasyfikacja jest po prostu mało zaszczytną listą, raczej pozbawioną celu.
Zatrzymajmy się więc przy wniosku, że choć content marketing z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu (rynek rośnie ~14% rocznie), nadal istnieje ogromna przestrzeń do rozwoju, szczególnie na kontynencie afrykańskim. Sądząc jednak po wykładniczym charakterze rozwoju informacji, państwa te mogą szybko zaktywizować działalność w sieci, niezależnie od swojego ekonomicznego statusu – co było dobrze widać na przykładzie półwyspu indyjskiego (tj. Pakistanu, Indii, Bangladeszu) w ostatnich latach.
Podsumowanie
- Aktywność w dziedzinie content writingu jest niezwykle zróżnicowana w skali globalnej.
- Spośród 151 badanych krajów, najwięcej pisarzy pochodzi z Pakistanu. Content writing jest popularny również w Nigerii oraz w Indiach.
- Głównymi czynnikami odpowiedzialnymi za powyższe wyniki jest demografia, rosnący dostęp do Internetu oraz znajomość języka angielskiego.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz