Jak założyć profil firmy w Google i dlaczego warto to zrobić?

Spis Treści:

Widoczność firmy w Google to jeden z fundamentów sukcesu w cyfrowym świecie. Cel osiągniesz nie tylko dzięki pozycjonowaniu strony internetowej, lecz także zamieszczeniu wszelkich niezbędnych informacji o działalności, które będą powszechnie dostępne dla użytkowników wyszukiwarki. Taką możliwość daje profil firmy w Google. Sprawdź, czym jest, jak go założyć i dlaczego warto to zrobić.

Czym jest profil firmy w Google?

Profil firmy w Google to, mówiąc jak najprościej, Twoja internetowa wizytówka, dzięki której przekażesz informacje o działalności swoim aktualnym oraz potencjalnym klientom.

Stanowi bardzo istotne narzędzie do promocji biznesu, ponieważ może zawierać:

  • nazwę, adres i dane kontaktowe firmy (w tym telefon, e-mail czy stronę WWW);
  • mapę z lokalizacją, która umożliwi użytkownikowi łatwe dotarcie do siedziby Twojej firmy
  • godziny otwarcia firmy (a także informację o jej tymczasowym zamknięciu);
  • opis firmy, w tym profil działalności, krótką historię czy ofertę;
  • kategorię, dzięki której potencjalny klient łatwo znajdzie Twoją firmę pod kątem własnych preferencji;
  • opinie klientów na temat firmy;
  • zdjęcia siedziby czy oferowanych produktów;
  • inne informacje, w tym najczęściej zadawane pytania (wraz z odpowiedziami) czy menu (w przypadku restauracji).

Posiadając profil Google Moja Firma, masz pewność, że informacje o Twojej działalności wyświetlać się będą zarówno w wynikach wyszukiwania (bezpośrednio pod oknem wyszukiwania albo z prawej strony), jak i w Mapach Google.

Wizytówka Google – jak może pomóc Twojej firmie?

Profil firmy w Google to mnóstwo informacji o Twojej działalności zgromadzonych w jednym miejscu.

Taka wizytówka stanowi także sposób na komunikację z użytkownikami Internetu, docieranie do potencjalnych klientów i prowadzenie efektywniejszych działań promocyjnych.

Posiadając wizytówkę Google:

  • przedstawisz swoją markę potencjalnym klientom, którzy informacji o niej w pierwszej kolejności szukają właśnie w Google;
  • ułatwisz potencjalnym klientom dotarcie do firmy, skorzystanie z jej produktów i usług oraz dostarczysz im wszelkich niezbędnych informacji, których potrzebują;
  • ułatwisz komunikację z firmą, umożliwiając swoim potencjalnym klientom błyskawiczne zatelefonowanie do siedziby albo wysłanie maila;
  • zaprezentujesz firmę z jak najlepszej strony, umieszczając np. atrakcyjne zdjęcia swojej siedziby, produktów czy zaplecza technologicznego;
  • zyskasz większe zaufanie klientów, np. poprzez dużą liczbę pozytywnych opinii, jakie będą widniały w wizytówce firmy;
  • zyskasz większą widoczność w sieci i usprawnisz proces pozycjonowania, np. generując większą liczbę odwiedzin strony internetowej;
  • zdobędziesz przewagę konkurencyjną – zwłaszcza gdy zadbasz o odpowiednią optymalizację swojej wizytówki Google;
  • zyskasz dostęp do wielu statystyk, dzięki którym bliżej poznasz swoich aktualnych i potencjalnych klientów, co może okazać się niezwykle pomocne w planowaniu przyszłych działań marketingowych.

Wszystko to sprawia, że na założenie profilu firmy w Google powinni zdecydować się nie tylko właściciele lokalnych biznesów. To opcja doskonała również dla firm działających w całym kraju (a nawet globalnie) – bez względu na specjalizację, wielkość czy rodzaj oferty.

Google Moja Firma – jak założyć profil?

Założenie profilu firmy w Google jest całkowicie bezpłatne i nie wymaga dużego nakładu pracy. Oto kilka kroków, które dzielą Cię od większej widoczności w cyfrowym świecie!

  1. Załóż konto w Google, do którego będzie przypisana wizytówka firmy (zrobisz to w tym miejscu).
  2. Przejdź do strony rejestracji Google Moja Firma i kliknij przycisk „Zarządzaj”, który zapoczątkuje proces zakładania wizytówki.
  3. W kolejnych oknach podaj informacje o swojej firmie – jej nazwę, rodzaj i kategorię działalności, obszar działania, dane kontaktowe oraz lokalizację na mapie.
  4. Zweryfikuj podane dane, wybierając jeden z trzech sposobów – wiadomość SMS, telefon albo tradycyjny list.
  5. Zarządzaj swoim profilem Google Moja Firma. To ostatni etap, dzięki któremu możesz uzupełnić informacje o działalności, dodać zdjęcia, przydzielić dostępy innym osobom i wiele innych.

Skoro wiesz już, jak dodać firmę do Google – do dzieła! Posiadanie takiej wizytówki jest dzisiaj koniecznością i daje ogromne możliwości w zakresie promocji biznesu.

Podsumowanie

  • Google Moja Firma to Twoja internetowa wizytówka, dzięki której przekażesz klientom mnóstwo informacji o swojej działalności.
  • W profilu firmy w Google możesz zamieścić dane kontaktowe, mapę z lokalizacją, opis działalności, zdjęcia oraz wiele innych informacji.
  • Wizytówka Google to sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, docieranie do potencjalnych klientów i wchodzenie z nimi w interakcję.
  • Google Moja Firma to opcja idealna zarówno dla właścicieli biznesów lokalnych, jak i działających na terenie całego kraju.
  • Założenie wizytówki firmy jest bezpłatne i łatwe, dlatego warto poświęcić trochę czasu, by zyskać dodatkowe narzędzie do promocji.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

26.05.2023 Korekta & Redakcja
25.05.2023 Marketing
24.05.2023 Porady & Ciekawostki
23.05.2023 Aktualności
22.05.2023 Korekta & Redakcja
20.05.2023 Porady & Ciekawostki
19.05.2023 Korekta & Redakcja
18.05.2023 Content Marketing
17.05.2023 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu