Czym jest przeniesienie domeny i kiedy warto to zrobić?

Spis Treści:

Domena ma istotny wpływ na promocję biznesu w Internecie. Z jednej strony stanowi wizytówkę firmy i pozwala budować rozpoznawalność marki w cyfrowym świecie, a z drugiej ułatwia potencjalnym klientom dostęp do Twojej witryny internetowej. Mimo tego nie warto za nią przepłacać. Dlatego w sytuacji, gdy Twój operator pobiera wysokie opłaty, możesz zdecydować się na przeniesienie domeny. Jak to zrobić i kiedy warto zdecydować się na taki krok?

Co oznacza przeniesienie domeny?

Przeniesienie domeny to rezygnacja z usług obecnego operatora i zarejestrowanie domeny u innego, który oferuje np. atrakcyjniejsze ceny.

Jej nazwa pozostaje bez zmian, a Ty opłacasz usługę w nowej firmie i zyskujesz dostęp do nowego, często bardziej funkcjonalnego panelu zarządzania.

Procedura przeniesienia nie jest skomplikowana i w większości przypadków trwa maksymalnie kilka dni. Co więcej, możesz zdecydować się na transfer domeny bez względu na jej typ, a więc to, czy jest domeną krajową, globalną czy sponsorowaną. Zwykle takie rozwiązanie jest bezpłatne, dlatego nie musisz obawiać się dodatkowych kosztów.

Przeniesienie domeny – kiedy warto?

Na przeniesienie decydują się najczęściej osoby i firmy, które nie są zadowolone z kosztów rejestracji oraz utrzymania domeny u wybranego operatora.

Wpływ na nie ma wiele czynników, wśród których najważniejsza jest marża z tytułu sprzedaży. Co więcej, wiele firm oferuje np. możliwość rejestracji domeny za 0 zł, jednak wymaga bardzo wysokich cen za jej odnowienie. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na wszelkie ukryte i dodatkowe koszty na etapie wyboru operatora. A w sytuacji, gdy jego usługi po jakimś czasie okazują się zbyt drogie, możesz zdecydować się na przeniesienie domeny.

Wysokie koszty to jednak nie wszystko. Przeniesienie domeny może okazać się świetnym rozwiązaniem, jeżeli:

  • obecny operator nie oferuje Ci przydatnych funkcji, takich jak ochrona prywatności, poczta e-mail czy hosting WWW, albo gdy ich jakość nie spełnia Twoich oczekiwań;
  • panel zarządzania udostępniony przez Twojego operatora nie jest wystarczająco intuicyjny i funkcjonalny, a korzystanie z niego to prawdziwa droga przez mękę;
  • operator nie zapewnia Ci wystarczającego wsparcia, a jakość obsługi klienta w wybranej firmie pozostawia wiele do życzenia.

Zanim jednak zdecydujesz się na przeniesienie domeny, zweryfikuj jakość usług świadczonych przez nowego operatora. Sprawdź nie tylko ceny rejestracji i utrzymania domeny, lecz także opinie innych klientów oraz dodatkowe funkcje i możliwości, jakie zyskasz.

Transfer domeny w 3 krokach

Jak wspomnieliśmy wcześniej, proces przeniesienia domeny nie jest skomplikowany. Musisz jednak zadbać o kilka kwestii, aby procedura przebiegła sprawnie i bezproblemowo.

Krok 1 – zdobycie kodu AuthInfo

Aby przeniesienie domeny było możliwe, musisz zdobyć kod AuthInfo od obecnego operatora. Jest to kod autoryzacyjny wydawany na żądanie właścicieli domen.

Najczęściej jego pozyskanie wymaga wypełnienia i przesłania odpowiedniego wniosku, który znaleźć można na stronie internetowej operatora. Zwykle zawiera on dane abonenta, w tym adres e-mail, numer telefonu, nazwisko lub adres firmy oraz NIP/PESEL. Należy podać w nim również pełną nazwę domeny, dla której chcesz uzyskać kod AuthInfo. Rozpatrzenie wniosku trwa zwykle kilka dni roboczych.

W większości przypadków kod AuthInfo jest ważny przez 30 dni. Jeżeli nie wykorzystasz go w tym czasie, niezbędne będzie ponowne złożenie wniosku u obecnego operatora.

Krok 2 – przekazanie kodu nowemu operatorowi

Jeżeli zdobyłeś kod AuthInho, przekaż go firmie, do której chcesz przenieść swoją domenę, a następnie – po uzyskaniu dostępów – zaloguj się do nowego panelu klienta. Niekiedy do przeniesienia domeny niezbędne okaże się również zgłoszenie e-mail, które należy wysłać do biura obsługi nowego operatora.

Krok 3 – rozpoczęcie przeniesienia domeny

Po przesłaniu kodu AuthInfo i zalogowaniu się do panelu klienta następuje proces przeniesienia domeny. Najczęściej trwa on maksymalnie kilka dni roboczych. Co ważne, nawet podczas takiego transferu możesz bez problemu korzystać ze swojej strony internetowej – dzięki temu masz pewność, że cała procedura nie zaburzy funkcjonowania Twojej firmy.

Kiedy przeniesienie domeny dobiegnie końca, dokonana zostanie zmiana nazwy rejestratora w bazie WHOIS, a Ty będziesz mógł korzystać z nowego panelu zarządzania.

Podsumowanie

  • Przeniesienie domeny pozwoli Ci zrezygnować z usług obecnego operatora i zarejestrować ją w innej firmie.
  • Transfer domeny może obniżyć koszty jej utrzymania, a także usprawnić proces zarządzania.
  • Aby przenieść domenę, potrzebujesz kodu AuthInfo, o który należy wnioskować u obecnego operatora.
  • Proces przeniesienie domeny nie jest skomplikowany, nie generuje dodatkowych kosztów i trwa maksymalnie kilka dni roboczych.
  • Transfer domeny nie ma wpływu na działanie Twojej strony internetowej – możesz więc korzystać z niej bez żadnych ograniczeń.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu