Przykłady SEO copywritingu – zasady pozycjonowania treścią

Spis Treści:

Obecnie trudno znaleźć copywritera, którego wiedza nie obejmuje zagadnień związanych z SEO. Umiejętność pisania zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek jest w dzisiejszych czasach niezbędna, by przynosić firmie zyski za pomocą tworzenia treści. Jeśli więc nie znasz podstaw pozycjonowania, koniecznie przeczytaj ten artykuł! Tym razem, zamiast samej teorii, sprawdzimy, jak wyglądają konkretne przykłady SEO copywritingu.

SEO copywriting – przykłady

Nietrudno znaleźć przykłady SEO copywritingu – wystarczy wejść w dowolny artykuł, który pojawia się na początkowej pozycji w wyszukiwarce. Im bardziej ogólna jest fraza kluczowa, tym pewniej można się na takim tekście wzorować.

Podczas tworzenia tekstu SEO pomocne mogą okazać się wtyczki, takie jak YoastSEO, które monitorują, czy treść spełnia ich wytyczne.

Niestety końcowy rezultat może pozostawić wiele do życzenia, gdyż artykuł jest weryfikowany przez roboty, co wpływa na jakość i naturalność tekstu. Sprawdźmy jednak w praktyce najważniejsze założenia proponowanych zasad SEO.

Tytuł

Tytuł, będący jednocześnie najważniejszym nagłówkiem H1, powinien zawierać frazę kluczową, na którą zamierzasz pozycjonować tekst.

Tytuł artykułu

W przypadku powyższego artykułu nietrudno domyślić się, że słowo kluczowe brzmi „historia copywritingu”. Z tytułem nie warto kombinować – musi być klarowny i przejrzysty dla czytelników.

Warto wspomnieć o zdjęciu, które musi być ciekawe i nawiązywać tematycznie do artykułu. Być może pozwoli uzyskać pewien ruch z „grafiki”, więc należy zadbać o ten element.

Wstęp

Nie ma żadnych konkretnych zasad SEO copywritingu dotyczących wstępu. Niemniej owe miejsce jest świetną okazją do pierwszego umieszczenia słowa kluczowego.

Wstęp do artykułu

Można rownież umieścić kilka fraz, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Przykładowo, podczas pisania artykułu „Składanie namiotu od A do Z” we wstępie można umieścić zdanie w stylu „W artykule dowiesz się, jak złożyć namiot”. Nie trzeba ograniczać się do jednej frazy kluczowej, a początek treści to idealne miejsce, by naturalnie zamieścić kilka z nich, w różnych odmianach.

Rozwinięcie

Podstawą dobrego tekstu pod SEO jest wartość merytoryczna. Informacje muszą być użyteczne, by były wyświetlane liczniejszej publice. Zatem trzon treści, jakim jest rozwinięcie, nie zawiera w sobie żadnych złotych zasad. Po prostu musi być wartościowy.

Rozwinięcie artykułu

Nie zapominaj oczywiście o nagłówkach, w których warto zamieścić frazę kluczową – mowa tutaj w szczególności o H2, który odnosi się do ogólnego zagadnienia postawionego w artykule.

Zakończenie

Podsumowanie jest kolejnym elementem, w którym można zgrabnie umieścić frazy kluczowe. Ponownie można uciec się do sformułowań w stylu „Mamy nadzieję, że w tym artykule wyjaśniliśmy Ci, jak złożyć namiot”. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie Q&A, które oferuje naturalne umieszczenie wielu kombinacji związanych ze słowami kluczowymi.

Zakończenie można także przedstawić zwięźle i prosto, podsumowując lakonicznie cały artykuł wraz z frazą.

Zakończenie artykułu, czyli krótkie podsumowanie.

Czy każdy przykład SEO copywritingu odnosi sukces?

Pamiętaj, że na skuteczność pozycjonowania wpływa wiele czynników, wykraczających poza układ treści i zastosowanie fraz kluczowych. Ważną rolę odgrywa wiek domeny czy profil linków, zatem pisanie zgodnie z wytycznymi SEO maksymalizuje szanse, ale nie zapewnia topowych pozycji.

Dlatego należy sumiennie stosować powyższe zasady, szczególnie gdy myślisz poważnie o zawodzie copywritera. My, jako pisarze, nie gwarantujemy firmom sukcesu, ale robimy co w naszej mocy, by treści spełniały swoje cele marketingowe.

Podsumowanie

  • W powyższym artykule omówiliśmy kilka prostych zasad związanych z tworzeniem tekstu pod pozycjonowanie.
  • Z pewnością warto zgłębić temat dalej, by uzyskać bardziej kompletną wiedzę i tworzyć skuteczne treści, które zdobędą widoczność w wyszukiwarce.
  • Mamy nadzieję, że przedstawione przykłady SEO copywritingu będą dla Ciebie pomocne!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 3

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.03.2024 Porady & Ciekawostki
27.03.2024 Social Media
26.03.2024 Marketing
25.03.2024 Korekta & Redakcja
22.03.2024 Porady & Ciekawostki
21.03.2024 Marketing
20.03.2024 Social Media
19.03.2024 Social Media
18.03.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu