Quality content – czym jest i dlaczego zwiększy Twoją sprzedaż?
Wiele się mówi o dobrym copywritingu, lecz co jest jego wytworem? Quality content! To właśnie dzięki niemu zbudujesz wizerunek, poprawisz pozycjonowanie i nasilisz sprzedaż. Z tego względu dzisiaj przyjrzymy się temu zagadnieniu.
Czym jest quality content?
Dla niewtajemniczonych osób dosłowne tłumaczenie nie mówi zbyt wiele. Quality jest oczywiście przymiotnikiem oznaczającym „jakościowy”, natomiast content odnosi się do wszystkich treści, jakie publikuje firma (opisy produktów, artykuły blogowe, teksty na stronie internetowej).
Zatem w nieco głębszej interpretacji quality content oznacza profesjonalną treść, która jest wartościowa dla potencjalnych klientów.
To ona właśnie sprawia, że copywriting wpływa korzystnie na biznes, sprzedając słowami.
Należy jednak pamiętać, że nie każdy komunikat marketingowy jest wysokiej jakości. Aby treść była solidna, a tym samym skuteczna, musi spełnić szereg warunków.
Quality content – podstawowe cechy
Nie ulega wątpliwości, że content writing jest potężną bronią marketingową, ale wpierw trzeba z niej umiejętnie strzelać. Dlatego przed publikacją treści upewnij się, że tekst spełnia poniższe cechy.
Charakter dostosowany do grupy odbiorców
Jakość jest pojęciem względnym, ponieważ perfekcyjny tekst może się diametralnie różnić w zależności od tego, kto go czyta. Jeśli docelową grupą czytelników są kancelarie prawne, język powinien być bardziej formalny w porównaniu do dziecięcego sklepu odzieżowego.
Im liczniejsza grupa odbiorców, tym prostsze komunikaty należy formułować.
Duże znaczenie ma również branża oraz cena oferty. W B2C można śmielej używać afektacyjnych treści, które odnoszą się do emocji i wyobraźni. Z kolei rynek B2B rządzi się argumentami i chłodną logiką – oczywiście w uogólnieniu.
Dostępność i znajomość produktów/usług również rodzi wiele różnic. O ile w przypadku salonu fryzjerskiego należy zadbać o rozpoznawalność marki, tak w reklamowaniu systemów CRM trzeba wpierw wytworzyć potrzebę w potencjalnej klienteli.
Tematyczne informacje w unikalnej formie
Niezmiernie ważną rzeczą jest przekaz branżowych informacji, które kreują ekspercki wizerunek firmy. Ważne, aby content był specjalistyczny, a zarazem przejrzysty dla „uśrednionego” czytelnika. Niesienie wartościowych i przydatnych informacji jest absolutną podstawą korzyści marketingowych, jednakże nie ma dróg na skróty w osiągnięciu tego celu.
Właśnie ten punkt w głównej mierze sprawia, że content writing cechuje się dużym rozstrzałem jakości. Jedynie solidny research jest gwarantem merytorycznego tekstu, pod którym z dumą podpisze się Twoja firma.
Przeczytaj również
Struktura zgodna z wytycznymi pozycjonowania
Obecnie miejscem docelowym niemal wszystkich tekstów jest Internet. Z tego względu quality content musi zadbać o należytą widoczność, żeby gromadzić czytelników, a następnie zamieniać ich w klientów.
Z tego względu charakter i informacje zawarte w treści nie są wystarczające. Konieczna jest odpowiednia struktura pod SEO, do której zaliczamy:
- Frazy kluczowe w naturalnym zagęszczeniu 0,5-2%
- Dodawanie nagłówków zgodnie z ustaloną hierarchią
- Meta-description i meta-title
- Linkowanie wewnętrzne
Czy należy pamiętać o czymś jeszcze? Tak – o dziesiątkach innych czynników, które definiują ostateczne efekty copywritingu.
Są to między innymi działania konkurencji, własne zasoby marketingowe czy dobór słów kluczowych. Nikt nie mówił, że jest to łatwe i proste – bo gdyby tak było, quality content nie należałby do rzadkości.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz