Czym jest quick wins?

Spis Treści:

Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą firmę, jesteś właścicielem sklepu internetowego, copywriterem, czy pracujesz w branży marketingu online, z pewnością nie jeden raz zdarzyło Ci się korygować działania, aby zwiększyć potencjał swojej firmy. Tak zwane działania quick wins, czyli wprowadzanie drobnych zmian, mogą pomóc w rozwoju biznesu i osiągnięciu lepszych wyników. Czym jest technika quick wins i dlaczego jest ważna?

Quick wins – co to?

Quick wins to termin, który oznacza wdrażanie drobnych, prostych zmian w produktach i serwisach internetowych, które mają na celu podniesienie sprzedaży.

To szybkie rozwiązania odpowiadające na potrzeby konsumentów, które nie wymagają dużego zaangażowania ani zasobów finansowych. Co więcej, zazwyczaj można wprowadzić je w życie od zaraz. Takie podejście do prowadzenia biznesu sprawia, że klient staje się elastyczny, a wprowadzone zmiany przynoszą zamierzone efekty.

Zdarza się, że firma funkcjonuje dobrze, ale nie wykorzystuje do końca swojego potencjału. W tym wypadku technika quick wins jest w stanie przynieść szybkie, widoczne korzyści.

Quick wins w e-commerce

SEO quick wins to zmiany, które możesz wprowadzić w obrębie swojej strony internetowej, aby uzyskać wzrost konwersji, czyli przykładowo większą liczbę zamówień.

Zoptymalizowanie strony WWW pod kątem wyszukiwarek to jeden z ważniejszych aspektów, jednak nie jedyny, bo sukces biznesu zależy od kilku czynników. Aby osiągnąć sukces w tej branży, trzeba cały czas się rozwijać, usprawniać działania marketingowe, skupiać się na detalach, które na pierwszy rzut oka mogą być mało istotne. Chociaż optymalizacja strony WWW / sklepu internetowego kojarzy się z dużymi wydatkami, czasami wystarczą naprawdę drobne zmiany, aby poprawić funkcjonowanie firmy oraz zwiększyć liczbę klientów.

O co musisz zadbać?

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego, warto zadbać o takie aspekty jak:

  • SEO – zoptymalizuj tytuł SEO strony głównej, najważniejsze nagłówki w obrębie witryny, opis strony głównej pod frazy ogólne czy teksty alternatywne. Dodaj lub popraw przekierowania, co umożliwi poprawne skanowanie i indeksowanie witryny, wprowadź certyfikat SSL.
  • Metody płatności – wprowadź formy płatności, które są najczęściej wybierane przez klientów sklepów internetowych.
  • Szybkie i bezproblemowe ładowanie strony WWW.
  • Sposoby dostawy – wybierz formy dostawy, które są wygodne i umożliwiają szybkie dostarczenie towaru do klienta.

Quick wins w copywritingu

Jesteś copywriterem? Chcesz tworzyć coraz lepsze teksty, które będą ciekawe i wartościowe? W tym wypadku technika quick wins może pomóc Ci rozwinąć i ulepszyć Twój warsztat pisarski. Podczas tworzenia tekstów, bez względu na to, jaka jest ich funkcja, warto kierować się kilkoma ważnymi zasadami:

  • Research – przed rozpoczęciem pisania artykułów zbierz wszystkie najważniejsze informacje, które znajdują potwierdzenie, na przykład w badaniach naukowych. Nigdy nie rozpoczynaj tworzenia tekstu bez solidnej podstawy w formie wiarygodnych, sprawdzonych informacji.
  • Zachowaj prostotę – pisz prosto, zwięźle i na temat. Nie stosuj kwiecistych zwrotów, zbyt rozbudowanych zdań czy trudnych słów, które zrozumie garstka odbiorców.
  • Najważniejsze informacje przekazuj na początku tekstu – masz dosłownie kilka sekund, aby zainteresować czytelnika swoim tekstem, dlatego zacznij od konkretów, później przejdź do bardziej szczegółowego wyjaśnienia tematu.
  • Podziel tekst na akapity, nagłówki, stosuj wypunktowania. Zwarty blok tekstu z pewnością nie będzie atrakcyjny dla odbiorcy.
  • Rozwiązuj problemy odbiorcy – pisz teksty, które mają szansę wnieść wartość do życia czytelnika.
  • Wezwij odbiorcę do działania – zastosuj tzw. call to action, np. „Sprawdź naszą ofertę”, „Pobierz teraz”, „Wybierz nasz produkt”.

Korzyści z wdrożenia quick wins

Dzięki skutecznie prowadzonym działaniom quick wins można znacząco usprawnić pracę swojego zespołu, zwiększyć sprzedaż, wydajność pracowników, zminimalizować formalności czy uprościć przestarzałe procedury.

Niekiedy szybkie, małe zmiany mogą przyczynić się do podejmowania lepszych decyzji biznesowych. Wśród najważniejszych korzyści wynikających z zastosowania quick wins można wymienić:

  • doskonalenie wizerunku firmy;
  • zwiększenie sprzedaży;
  • budowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google;
  • zaprzestanie działań, które były realizowane od lat, a obecnie nie zdają egzaminu;
  • zwiększenie wydajności pracowników.

Technika quick wins to nic innego jak świeże spojrzenie na stosowane w firmie praktyki, wytyczne, procedury i zakwestionowanie ich. Jest to koncepcja przynoszą natychmiastowe efekty, która jednocześnie niesie ze sobą niskie ryzyko, a ponadto jest łatwa do wprowadzenia.

Podsumowanie

  • Quick wins to termin, który oznacza wdrażanie drobnych, prostych zmian w produktach i serwisach internetowych.
  • Celem takich działań jest podniesienie sprzedaży.
  • Quick wins obejmuje zmiany wprowadzane w firmowych witrynach internetowych, blogach, sklepach internetowych.
  • Koncepcję quick wins można zastosować także w copywritingu, jeśli zależy Ci na pisaniu lepszych tekstów i artykułów.
  • Quick wins to świeże spojrzenie na dotychczasową działalność danej firmy, które daje wiele korzyści.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

19.03.2025 E-commerce
18.03.2025 Aktualności
17.03.2025 Korekta & Redakcja
14.03.2025 Copywriting
13.03.2025 Korekta & Redakcja
12.03.2025 Porady & Ciekawostki
11.03.2025 Pozycjonowanie
10.03.2025 Porady & Ciekawostki
07.03.2025 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu