Jak najlepiej wykorzystać remarketing Google Ads?

Spis Treści:

W przypadku większości branż, większości biznesów, czy to offline, czy też sektora e-commerce, dobrze wykorzystany, zaplanowany i wdrożony remarketing stanowi źródło wartościowych konwersji oraz wsparcie w budowaniu marki. Dużo prawdy jest również w stwierdzeniu, że ponowne dotarcie do naszego odbiorcy jest zdecydowanie tańsze, niż pozyskanie nowego. Możliwości remarketingu są dość szerokie i zazwyczaj nie jest on wykorzystywany w pełnym stopniu.

Co to jest remarketing Google Ads?

To ponowne kierowanie reklam tekstowych, graficznych lub produktowych do klientów, którzy odwiedzili kiedyś daną stronę internetową.

Na początku warto zauważyć, że skuteczność remarketingu jest tak wysoka, jak precyzyjna jest grupa odbiorców, która pierwotnie trafia na naszą stronę. Ponownie kierowanie do nas użytkowników, którzy już w trakcie pierwszych odwiedzin mieli niewielkie szanse na konwersję, mija się bowiem z celem.

Grupę docelową warto zbierać już od pierwszych dni istnienia witryny, nawet gdy nie mamy jeszcze w planach rozpoczęcia działań reklamowych. Jej wykorzystanie powinno być jednak właściwie przemyślane, wdrożone w chwili, gdy jesteśmy przekonani o atrakcyjności oferty oraz jakości bazy użytkowników.

Rodzaje remarketingu Google Ads

Działania remarketingowe wykorzystać możemy na kilka sposobów:

Remarketing statyczny

Standardowy typ remarketingu, znany nam od początku jego istnienia. Wymaga przygotowania kreacji reklamowych o określonych z góry rozmiarach, które mają szansę wyświetlić się odbiorcom w trakcie odwiedzin w witrynach dołączonych do sieci reklamowej Google.

Przez lata najskuteczniejsza forma remarketingu, mocno przez reklamodawców nadużywana ze względu na brak stosowania cappingu, co skutkowało często przesyceniem reklamami danej firmy, wyświetlającymi się kilkadziesiąt razy w ciągu dnia.

Remarketing elastyczny

Rozszerzona, ulepszona wersja remarketingu statycznego, pozwalająca na wyświetlenie automatycznie utworzonych kreacji z bazy dostarczonych przez nas materiałów. Dużym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest brak konieczności angażowania grafika w przygotowanie dedykowanych kreacji.

Drugą zaletą jest możliwość szybkiej zmiany wyświetlanych treści, nie musimy bowiem przygotowywać pełnego zestawu nowych reklam graficznych, lecz wystarczy prosta edycja zdjęcia, nagłówka czy treści reklamowej. Google z dostępnych elementów w sposób automatyczny tworzy wszelkie możliwe wersje kreacji, dostosowując je do witryny, w której są wyświetlane, wybierając docelowo te, które przynoszą najwyższą efektywność.

Remarketing dynamiczny

Format remarketingu wykorzystujący plik produktowy, przeznaczony dla sektora e-commerce. Zamiast z góry określonych i przygotowanych przez nas kreacji odbiorca widzi dynamicznie ostatnio oglądane produkty z naszego sklepu, w tym chociażby produkty dodane do koszyka, dzięki czemu w przypadku dobrze dobranej grupy odbiorców naszej witryny ta forma remarketingu odznacza się wysoką skutecznością.

Świetnie sprawdza się chociażby w przypadku odzyskiwania porzuconych koszyków w sklepie internetowym. Pozwala także na dotarcie do odbiorców w późniejszym okresie w sytuacji, gdy proces decyzyjny w kontekście naszego asortymentu jest znacznie dłuższy niż jeden dzień.

Remarketing tekstowy

Ostatni format remarketingu jest tak naprawdę uzupełnieniem standardowej kampanii tekstowej. Wdrażając bowiem grupę odbiorców naszej witryny do kampanii Search, mamy możliwość między innymi modyfikacji stawek dla tych użytkowników, dzięki czemu otrzymujemy pewien handicap w przypadku ponownego wyszukiwania przez nich naszych produktów czy usług. Obowiązkowa pozycja tak w przypadku kampanii tekstowych, jak i kampanii produktowych.

Podsumowanie

  • Tworząc grupy odbiorców z przeznaczeniem do remarketingu warto, w przypadku dużej liczby użytkowników naszej witryny, przemyśleć kwestię pewnej segmentacji.
  • Mało efektywne może okazać się docieranie do wszystkich potencjalnych klientów, mamy jednak możliwość doprecyzowania odbiorców według ich aktywności i zachowania na naszej stronie.
  • Docierać możemy do tych klientów, którzy obejrzeli minimum 5 różnych produktów w naszym sklepie bądź obowiązkowo odwiedzili zakładkę z formularzem kontaktowym, nawet jeśli do tej pory z niego nie skorzystali.
  • Kampanie remarketingowe, biorąc pod uwagę długi proces sprzedażowy w przypadku większości branż, to dzisiaj obowiązkowy element każdej efektywnej strategii wykorzystującej ekosystem Google.

Artykuł powstał we współpracy z Arturem Smolickim – analitykiem, doradcą, konsultantem i specjalistą Google Ads z ponad 10-letnim doświadczeniem w segmencie usług oraz e-commerce.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Julia Markiewicz

Redaktor naczelny Content Writer. Kierowała rozwojem firmowego bloga, którego czyta 50 000 osób miesięcznie. Obecnie zarządza publikacjami zagranicznymi, m.in. w USA, Hiszpanii i Nigerii. Swoją wiedzą dzieli się z setkami kursantów w ramach Akademii Content Writer. W wolnych chwilach czyta literaturę faktu i zajmuje się malarstwem symbolicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

25.04.2024 Copywriting
24.04.2024 Marketing
23.04.2024 Content Marketing
22.04.2024 Korekta & Redakcja
19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu