Rolki na Instagramie – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Spis Treści:

W ostatnim czasie rolki stały się jednym z najpopularniejszych formatów na Instagramie. Nic dziwnego, skoro na TikToku królują już od 2016 roku! Otwierają przed twórcami nowe możliwości na promocję swojego profilu. Humorystyczne skecze, inspirujące porady czy treści edukacyjne? Tylko od Ciebie zależy, jak wykorzystasz potencjał krótkich filmów. Dowiedz się, czym są Instagram Reels!

Czym są rolki na Instagramie?

Instagram Reels to krótkie filmy publikowane przez użytkowników trwające maksymalnie 90 sekund.

W sekcji „Aktualności” wyświetlane są osobom, które obserwują dany profil. Mogą być również oglądane w kategorii „Rolki”, a także zakładce „Odkrywaj”.

Co ciekawe, posty z filmami trwającymi do 15 minut Instagram również udostępnia jako rolki. Pomimo tego to krótsze formaty (do 90 sekund) są w większym stopniu promowane przez algorytmy aplikacji.

Rodzaje rolek na Instagramie

Instagram Reels pomagają rozwinąć społeczność na profilu i zbudować więź z innymi użytkownikami. Twórcy dodatkowo zachęcają do interakcji z filmikiem za pomocą ankiet, quizów i suwaków emoji. Rolki na Instagramie dzielą się na:

  • rozrywkowe – skecze komediowe, choreografie taneczne lub historie z codziennego życia;
  • edukacyjne – filmy instruktażowe lub poradniki;
  • marketingowe – prezentujące dostępne produkty lub zalety danych usług.

Jak tworzyć rolki na Instagramie?

Tworzenie rolek na Instagramie jest stosunkowo prostym procesem wykonywanym bezpośrednio w aplikacji. W pierwszej kolejności zastanów się nad celem Twojego filmu. Czy jest to rozbawienie odbiorców, nagranie krótkiego poradnika, a może ukazanie zalet sprzedawanych produktów? Następnie przemyśl całą koncepcję i temat rolki.

Gdy już ustalisz formę i treść filmu, otwórz aplikację Instagram i wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do zakładki „Reels”, a następnie wybierz ikonę aparatu w prawym górnym rogu.
  2. Nagraj film lub wykorzystaj jeden z plików zapisanych w Twojej galerii.
  3. Wybierz przycisk „Dalej”, który przeniesie Cię do sekcji edytowania nagranego filmu.
  4. Dodaj dźwięk, efekty i naklejki do swojej rolki.
  5. Ponownie wciśnij „Dalej”.
  6. Dodaj opis i udostępnij rolkę na profilu.

Jak zwiększyć wyświetlenia rolek na Instagramie?

Wyświetlenia rolek na Instagramie w głównej mierze zależą od trzech czynników: chwytliwego nagłówka, trendującego dźwięku i obecności napisów.

Chwytliwy nagłówek

Widzowie w pierwszej kolejności zwracają uwagę na nagłówek. W związku z tym jego celem powinno być zaintrygowanie odbiorcy i zachęcenie go do dalszego oglądania rolki. Przykłady dobrych nagłówków to:

  • 5 pomysłów na prezent dla mamy;
  • 3 kroki do idealnej cery;
  • 3 skuteczne triki na lepszą organizację.

Trendujące dźwięki

Szczególny wpływ na zasięgi rolek mają trendujące dźwięki. W trakcie przeglądania rolek innych użytkowników z pewnością zauważysz, że określona muzyka powtarza się w kilku filmach. Wskazuje to na zwiększoną popularność danego dźwięku, co może mieć również przełożenie na wyświetlenia.

Napisy

Ostatnim czynnikiem są dodane napisy. Jak pokazują statystyki, większość użytkowników przegląda rolki na Instagramie bez dźwięku. Wobec tego film pozbawiony napisów zostanie prawdopodobnie pominięty przez odbiorcę.

Instagram Reels – dlaczego warto?

Rolki są jednym z najlepszych sposobów na stworzenie viralowych materiałów, czyli treści, które docierają do większej liczby osób niż Twoi obserwujący. Zasięg Instagram Reels rośnie w tym przypadku niemal wykładniczo, osiągając tym samym spektakularne wyniki.

Dzięki rolkom użytkownicy mogą Cię poznać z różnych stron. To również doskonały sposób na budowanie społeczności, ukazanie kulisów swojego biznesu i dzielenie się cenną wiedzą z odbiorcami.

Podsumowanie

  • Rolki na Instagramie to krótkie filmy publikowane przez użytkowników. Trwają maksymalnie 90 sekund.
  • Posty z filmami trwającymi do 15 minut również są udostępniane jako rolki.
  • Rolki na Instagramie dzielą się na rozrywkowe, edukacyjne i marketingowe.
  • Instagram Reels pomagają rozwinąć społeczność na profilu i zbudować więź z innymi użytkownikami.
  • Wyświetlenia rolek w głównej mierze zależą od chwytliwego nagłówka, dodanego dźwięku i napisów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

08.11.2024 Porady & Ciekawostki
07.11.2024 Marketing
06.11.2024 E-commerce
05.11.2024 Content Marketing
04.11.2024 Copywriting
01.11.2024 Korekta & Redakcja
31.10.2024 Pozycjonowanie
30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu