Sales content – jaka jest jego rola w procesie zakupu?

Spis Treści:

Kupić, czy nie kupić? Oto jest pytanie. W rozstrzygnięciu tej odwiecznej kwestii niemałą zasługę mają treści sprzedażowe (ang. sales content). W jaki sposób ich optymalizacja może przyczynić się do zwiększenia konwersji, a w efekcie – lepszych wyników sprzedaży?

Co to jest sales content?

Sales content to rodzaj treści, których celem jest wypromowanie biznesu i zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty danej firmy.

Treści sprzedażowe pozytywnie wpływają na konwersję – można nawet rzec, że w dzisiejszych czasach pozyskanie klientów w sklepie internetowym bez wykorzystania tych tekstów wydaje się nierealne.

Dobry sales content wyróżnia się atrakcyjną formą, bezpośrednim zwrotem do odbiorcy, zastosowaniem języka korzyści oraz indywidualnym podejściem skierowanym na potrzeby i oczekiwania klientów. Dzięki tym wszystkim zabiegom treści sprzedażowe skutecznie wpływają na emocje odbiorcy i w konsekwencji zachęcają do zakupu.

Jakie są rodzaje sales content?

Do zwiększenia sprzedaży przyczynią się m.in.:

Sales content można więc z powodzeniem zastosować na własnej stronie internetowej, w sklepie internetowym, na portalach aukcyjnych np. Allegro, eBay, a także w e-mail marketingu.

Marketing content vs. sales content – zasadnicze różnice

Czym właściwie różni się marketing content od sales content? I jedno, i drugie zawiera w swojej nazwie słowo „content” – jest to zatem rodzaj zawartości, która ma pełnić określoną funkcję.

Kiedy prospekt zakupu zdaje się dopiero jawić na horyzoncie, w tym momencie wkraczają właśnie treści nastawione na marketing produktu. Jest to faza zastanowienia dla potencjalnego konsumenta: polega na rozważaniu różnych opcji i przeglądaniu dostępnych towarów lub usług.

Tutaj następuje okazja, by zapoznać go z rozmaitymi ofertami i przedstawić swoje możliwości. Dlaczego klient ma wybrać właśnie tę markę? Czy jest godna jego kredytu zaufania? Jeżeli ma dojść do zakupu, taka treść musi trafić do odpowiedniej grupy docelowej, a następnie przemówić do jej oczekiwań względem produktu.

Kiedy konsument przechodzi do fazy decyzyjnej – uświadomił sobie, że potrzebuje zakupu i wie, że go dokona – kluczowe będzie wdrożenie odpowiednio stworzonych treści sprzedażowych. Wiadomo już, że marka jest wiarygodna, może nawet posiada długą tradycję, potrafi dogodzić najbardziej wymagającym klientom, a wartości, jakie sobą reprezentuje, odpowiadają światopoglądowi konsumentów.

Treści sprzedażowe posłużą zatem jako ścieżka do finalizacji tej transakcji. Doprowadzą klienta do ostatecznego zakupu jakiegoś konkretnego produktu, usługi lub rozwiązania, znajdującego się w ofercie marki.

Jak ulepszyć sales content?

Aby klient sfinalizował zakup, kluczowym jest sporządzenie odpowiednich treści sprzedażowych, nastawionych na rozwianie jego wątpliwości oraz prezentację produktu w jak najlepszym świetle. Jakie ulepszenia można wprowadzić, by ułatwić ten proces, na stronę i poza nią?

Najprostszym rozwiązaniem jest zmodyfikowanie opisów produktów i kategorii. Choć tworzenie osobnego opisu dla każdego z produktów może być żmudne i męczące, powielanie ich bez wprowadzania zmian wpłynie negatywnie na ocenę sklepu zarówno przez Google, jak i przez klienta. Wdrożenie takiej zmiany jakiś czas przed rozpoczęciem się peaku sprzedażowego (czyli dużego wzrostu zainteresowania konkretnymi produktami) pozwoli także na większą widoczność sklepu w sieci, co sprawi, iż klienci łatwiej na niego natrafią.

Jeśli funkcją takiej treści ma być odpowiedź na pytania konsumenta (w przypadku pewnych typów produktów, jak np. elektronika), to należy dołożyć starań, aby wymienić wszystkie jego właściwości, podkreślając jego wszelkie zalety oraz w jaki sposób praktycznie przełożą się na jego użytkowanie.

Również sekcja FAQ, gdzie znajdą się częste zapytania, będzie przydatnym elementem opisu.

Podsumowanie

  • Rolą sales contentu w procesie zakupu jest nakłonienie klienta do wykonania ostatniego kroku – czyli dopełnienia transakcji.
  • Treści powinny być zatem nastawione na to, aby podtrzymać chęć kupna produktu, a jednocześnie odpowiedzieć na ewentualne pytania w sposób, który rozwiewa ostateczne wątpliwości.
  • Najlepszym rozwiązaniem, by ulepszyć sales content będzie optymalizacja opisów produktów i kategorii w taki sposób, by były unikalne i jak najlepiej reprezentowały zalety oferowanego towaru bądź usługi.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Martyna Kowalska

Absolwentka japonistyki i miłośniczka języków obcych. Spędziła rok na stypendium w Tokio, doskonaląc umiejętności językowe i rozmawiając z ludźmi z całego świata. Lubi być na bieżąco z trendami popkultury i zawsze wiedzieć, o czym się mówi. W wolnych chwilach czyta o kosmosie, opiekuje się kotami i szlifuje warsztat pisarski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu