Czym cechuje się skuteczna strategia copywritingowa?

Spis Treści:

Copywriting wciąż się zmienia, ale jedna zasada pozostaje stała: bez planu ani rusz! Odpowiednia strategia jest kluczowa, by prowadzić rozsądne działania marketingowe w Internecie, nie tracąc zbędnego czasu oraz sił witalnych. Dlatego jeśli do tej pory działasz po omacku i nie wiesz, od czego zacząć budowę strategii copywriterskiej, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Strategia copywritingowa – zalety

Strategia copywritingowa polega na zaplanowaniu działań związanych z publikacją treści marketingowych , aby zmaksymalizować ich skuteczność.

Dlaczego jest to istotne? Ponieważ efektami biznesowymi nie kierują preferencje przedsiębiorcy, lecz chłodne statystyki. Nie wystarczy robić tego, co uważa się za słuszne – ważniejsze jest solidne oparcie w danych, które wyznacza słuszność obranego kierunku.

Sprzedaż bananów na targu to zajęcie niewielu firm. Obecnie większość z nich wymaga organizacji, którą należy prowadzić po prostu mądrze, by notować zyski – a strategia copywriterska z pewnością w tym pomoże, jako solidne wsparcie działań w Internecie.

Merytoryczne, branżowe artykuły potrafią zdziałać wiele dobrego: wzmacniają pozycjonowanie, kreują ekspercki wizerunek marki, a także zwiększają sprzedaż oraz zainteresowanie ofertą. Niestety wiążą się z wydatkiem czasowym bądź pieniężnym, dlatego ważny jest odpowiedni plan, który pozwoli uzyskać maksymalne korzyści przy minimalnym nakładzie pracy.

Zalety strategii copywriterskiej to:

  • Szybsze efekty – dzięki celnemu rozplanowaniu publikacji znacząco zwiększa się tempo realizacji wyznaczonych celów biznesowych.
  • Mniejsze koszta – precyzyjne pisanie tekstów redukuje ilość znaków wymaganą do osiągnięcia korzyści; inaczej mówiąc, nie dopuszcza się do „zbędnej” pracy copywritera.
  • Długofalowe postępy i korzyści – jedne cele osiąga się szybciej, drugie wolniej. Jeśli jednak mówimy o pokonaniu ugruntowanej konkurencji na topowe frazy w wyszukiwarce, projekt może trwać długie miesiące, a nawet lata, a okres ten obejmuje rozsądne działania, a nie syzyfową pracę.

Jeśli więc zakładasz świetlaną przyszłość dla Twojej firmy, nie powinno w niej zabraknąć miejsca dla tak ważnego elementu, jakim jest skuteczny, precyzyjny copywriting. W dalszej części przyjrzymy się bezpośrednio temu, jak wygląda planowanie takich działań.

Budowa strategii copywriterskiej

Pierwszym krokiem w podróży tysiąca mil jest określenie celu marketingowego, jaki ma towarzyszyć realizowanym tekstom.

Określ cel oraz zasoby

  • Czy ma to być walka o pozycjonowanie oraz zdobycie konkretnych fraz, a może budowa marki klasy premium?
  • Jeśli chcesz wyświetlać się wysoko w Google, ile treści potrzebujesz i jakiego typu?
  • Jak liczny content zawiera konkurencja?
  • Ile zajmie Ci wyrównanie tego poziomu?

To są pytania, na które odpowiada obiektywny audyt, określający szansę powodzenia oraz termin założonych efektów. Tak, można to z góry zbadać i na tej podstawie opracować plan działania.

Sprawdź, jak przeprowadzić dobór słów kluczowych.

Wyznacz regularne publikacje

Po zdobyciu informacji na temat tego, jakie frazy kluczowe nie są zagospodarowane i jak wygląda stan u konkurencji, można się zabrać za ułożenie precyzyjnej listy zagadnień, które zwiększą ilość treści copywriterskich na Twojej stronie oraz zaczną generować pierwszy ruch.

Przykład:

Jeśli strona o tej samej tematyce prezentuje 100 artykułów na swoim blogu, zamów publikację trzech wpisów tygodniowo, a osiągniesz wyższy wynik już po 9 miesiącach.

Pamiętaj jednakże, że liczby to nie wszystko – może warto postawić na silniejszy profil linkowy, optymalizację strony, bądź dłuższe, bardziej wyczerpujące artykuły?

Obserwuj postępy i nanoś poprawki

Internet cechuje się dynamicznymi zmianami, które należy wziąć pod uwagę już w trakcie podjętych działań.

Czy aktualna sytuacja na rynku sprawiła, że klienci są zainteresowani nieco innymi usługami? Wyprzedź konkurencję i stwórz landing page, a być może pojawisz się na niektóre frazy wcześniej, niż zakładałeś?

Google zaktualizował algorytmy SEO? Weź je pod uwagę i ułóż artykuły w taki sposób, by przynosiły lepsze efekty od starych wersji konkurencji.

Strategia copywritingowa to tylko oparte na danych założenia, które trzeba na bieżąco weryfikować i udoskonalać. Rozsądne zaplanowanie działań pozwoli Ci oszczędzić wiele zbędnej pracy, lecz pamiętaj, że nigdy nie będzie ono doskonałe. Z tego względu warto na bieżąco zdobywać nową wiedzę, obserwować trendy rynkowe, a także wewnętrzne wyniki, które wciąż powstają w firmie.

Strategia copywritingowa to tylko oparte na danych założenia, które trzeba na bieżąco weryfikować i udoskonalać.

I do tego – konieczna jest jeszcze tona cierpliwości. Można założyć słuszne działania, lecz nie sposób przewidzieć czasu, jaki przyniesie zakładane efekty. Jeśli więc prowadzisz lub zamówiłeś prace, a wyników wciąż nie widać, lecz z obliczeń/założeń wynika, że takie postępowanie ma sens, zostań przy tym! Strategia przewiduje najczęściej działania oraz niedokładny, oszacowany okres, po którym odczuwalne są korzyści z podjętych działań.

Podsumowanie:

  • Mądre rozplanowanie przyszłych działań copywriterskich pozwoli oszczędzić wiele zbędnych trudów w przyszłości.
  • W celu budowy strategii copywriterskiej należy określić nie tylko własne zasoby oraz możliwy zakres prac, ale także działania konkurencji, które również mają wpływ na generowane korzyści biznesowe.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy