Snack content – co to takiego i czy warto go stosować?

Internet wciąż ewoluuje, a treści w nim zamieszczane przybierają coraz nowsze formy. Ostatnio bardzo popularny stał się m.in. snack content. Chcesz wiedzieć, co to takiego? A może masz ochotę zacząć go tworzyć i nie wiesz, jak się za to zabrać? Niniejszy artykuł jest właśnie dla Ciebie. Odpowiemy w nim bowiem na wspomniane wyżej pytania.
Co to jest snack content?
Snack content to niewielkie objętościowo treści tekstowe, filmowe bądź animowane, które zamieszcza się w mediach społecznościowych.
Najpopularniejszymi platformami, gdzie są one umieszczane, jest TikTok oraz Instagram, choć znaleźć je można np. również na Facebooku lub YouTubie.
Taki content jest tworzony, aby szybko przykuć uwagę odbiorcy. To odpowiedź na dynamicznie zmieniający się świat Internetu, który w większości jest przeglądany obecnie przy pomocy telefonów komórkowych. Dzisiejszy internauta jest niecierpliwy i aby zwrócić jego uwagę, potrzeba szybkiej, krótkiej oraz celnej w przekazie treści. Tym właśnie jest snack content. Taki materiał oprócz przekazywania konkretnej informacji także wywołuje emocje, a ponadto rozprzestrzenia się w sieci z prędkością światła.
Rodzaje snack contentu
Snack content głównie kojarzyć się może z krótkimi nagraniami. Jednak treści te mogą przyjmować także inne formy, m.in.:
- memów – zabawne, często powiązane z aktualnymi wydarzeniami czy dziełami kultury, połączenie obrazu oraz krótkiego tekstu. Memy szybko się dezaktualizują, warto więc trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, które z nich trendują, próbując to wykorzystać do promocji swoich usług/produktów.
- GIF-ów – ruchome grafiki/obrazy/kadry, które często mogą pokazać to, czego tekst nie zdoła. Przyciągają uwagę, przekazują emocje i obrazują reakcje. Często opatrzone są także krótkim tekstem.
- infografik – infografiki to doskonały sposób, by uatrakcyjnić tekst. Przekazują wizualnie informacje, pozwalają na ich szybsze zapamiętanie i lepsze zrozumienie.
Czym charakteryzuje się snack content?
Każda treść typu snack content charakteryzuje się pewnymi cechami wspólnymi. Są to przede wszystkim:
- prosta w swoim przekazie, nieskomplikowana treść;
- w przypadku wideo stosunkowo krótkie nagrania w formacie pionowym;
- umieszczenie call to action;
- transkrypcja tekstu;
- łatwość w zaprojektowaniu, nagraniu oraz montażu.
Dlaczego warto tworzyć treści typu snack content?
Snack content jest potrzebny, ponieważ świat, a z nim także i odbiorca treści, uległ znacznemu przeobrażeniu.
Jeszcze kilkanaście lat temu przeglądanie Internetu było pewną czynnością, która wymagała swoistego rytuału. Należało usiąść do komputera, włączyć przeglądarkę itd. Obecnie sieć komputerowa jest z nami na co dzień, w autobusie, w kolejce do apteki, na nudnych wykładach na uczelni. Od niechcenia „scrollujesz” telefon w poszukiwaniu ciekawych treści. Badania naukowe wykazały, że jeżeli chcesz przykuć uwagę odbiorcy, masz na to jedynie 8 sekund. Tylko tyle i aż tyle, aby dotrzeć do innych z tym, co według Ciebie jest ważne.
Snack content sprawdza się więc tutaj idealnie. Jest krótki, a więc nie zanudza, jest zabawny, zatem śmieszy. To treść przyszłości, przekaz nowego pokolenia. Trend, który będzie utrzymywać się przez najbliższe lata. Jeżeli więc Twoją grupą docelową są zwłaszcza młodsi odbiorcy, nie wahaj się skorzystać z tej formy przekazu. Jak jednak to zrobić?
Jak należy tworzyć filmy typu snack content?
Przede wszystkim tworząc snack content, miej na uwadze, aby materiał, był chwytliwy i zapadał w pamięć odbiorcy.
Ludzki mózg przetwarza obraz z prędkością 13 milisekund. To naprawdę niewiele czasu. Warto więc dodać do treści muzykę, aby zwrócić na siebie uwagę. Zrób to jednak w taki sposób, aby melodia nie przyćmiła Twojego przekazu.
Bardzo ważne jest to, aby odpowiednio dopasować miniaturkę Twojego filmu do portalu, na jakim go umieszczasz. Rozpocznij swoje wideo od chwytliwego hasła. Możesz zadać np. jakieś pytanie, na które w trakcie trwania materiału udzielisz odpowiedzi. Poinformuj odbiorców, aby oglądali nagranie do końca, jeżeli chcą się czegoś dowiedzieć. Nie zapomnij też poprosić o subskrybowanie/obserwowanie Twojego profilu.
Pamiętaj o tym, aby nie zawieść Twojego odbiorcy. Jeżeli na początku filmu zwrócisz uwagę na jakiś problem, ale nie udzielisz porad o tym, jak go rozwiązać, Twoja kariera influencera korzystającego ze snack contentu bardzo szybko dobiegnie końca. Internauci są niczym gawiedź oglądająca gladiatorów w starożytnym Rzymie. Bardzo szybko się do Ciebie przywiązują, lecz jeśli nie dasz im tego, czego oczekują – odejdą.
Nie zapomnij, aby na końcu nagrania umieścić wezwanie do działania. Oczywiście dobry snack content nie może istnieć bez hasztagów oraz chwytliwego, krótkiego opisu. Zadbaj też o dobre oświetlenie podczas nagrywania.
Podsumowanie
- Snack content to niewielkie objętościowo treści zamieszczane w mediach społecznościowych – tekstowe, filmowe bądź animowane.
- To proste, nieskomplikowane treści, które mają przyciągnąć uwagę odbiorcy swoim chwytliwym przekazem.
- Warto je tworzyć, ponieważ są one objawem trendu, w którego kierunku zmierza Internet dzisiejszych czasów.
- Dobrze stworzony snack content zawiera call to action, podkład muzyczny, hasztagi, krótki opis, wskazuje na problem i rozwiązuje go.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz