Czym jest strona kontaktowa i jakie elementy powinna zawierać?

Spis Treści:

Zamieszczenie danych, dzięki którym klienci będą mogli sprawnie skontaktować się z Tobą lub osobą odpowiedzialną za obsługę interesariuszy, to ważny element każdej strony internetowej. Stworzona w tym celu zakładka pozwala potencjalnym klientom partnerom czy mediom na uzyskanie informacji o Tobie. W niniejszym artykule dowiesz się, czym jest strona kontaktowa i jakie elementy warto na niej umieścić.

Czym jest strona kontaktowa?

Strona kontaktowa to miejsce w witrynie pozwalające na uzyskanie niezbędnych danych kontaktowych właściciela strony lub firmy.

Umieszczone na niej informacje nie tylko pozwalają na bezpośredni kontakt, lecz także budują zaufanie do marki, która zdecydowała się na działania online.

Forma strony kontaktowej zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz celu, który ma spełniać.

Może to być strona internetowa, na której zamieszczone są jedynie informacje o firmie wraz z danymi i formularzem kontaktowym. Częściej spotykana jest jednak podstrona w głównej witrynie, którą łatwo zlokalizować z każdego jej miejsca.

Dlatego też odnośnik do podstrony „Kontakt” znaleźć się powinien w widocznym miejscu, np. w głównym pasku menu nawigacyjnego witryny.

Zakładka Kontakt w górnym menu

Główne menu nawigacyjne strony contentwriter.pl

Łatwy do zlokalizowania link do kontaktu warto umieścić również w stopce strony internetowej.

Zakładka Kontakt w stopce strony

Stopka strony contentwriter.pl

Co powinna zawierać podstrona „Kontakt”?

Na stronie kontaktowej, jak sama nazwa wskazuje, powinny znaleźć się przede wszystkim dane umożliwiające kontakt.

Wyróżnić wśród nich można:

  • nazwę firmy;
  • adres e-mail;
  • numer telefonu;
  • adres siedziby lub biura;
  • godziny pracy lub obsługi klienta;
  • formularz kontaktowy;
  • linki do mediów społecznościowych.

Przez formularz kontaktowy odwiedzający witrynę mogą wysłać bezpośrednią wiadomość do osoby zarządzającą skrzynką odbiorczą bez konieczności otwierania własnej poczty.

Ułatwisz w ten sposób kontakt i zwiększysz zaufanie do marki.

Dobrze zaprojektowany formularz kontaktowy jest prosty i czytelny. Nie wymaga również skomplikowanych i wymagających danych. Zawrzyj w nim tylko konieczne pola do wypełnienia, zgodne z celem Twojej firmy i jej odbiorcami. Przykładowe dane zamieszczane w formularzu kontaktowym to:

  • imię;
  • adres e-mail;
  • temat wiadomości;
  • treść wiadomości;
  • opcjonalnie: załącznik, zgoda na przetwarzanie danych osobowych, CAPTCHA.

Pamiętaj, aby zabezpieczyć formularz kontaktowy przed spamem i o zautomatyzowaniu generowanych potwierdzeń dla wysyłanych wiadomości. Dzięki temu użytkownik zostanie poinformowany o poprawnie dostarczonej wiadomości lub o wystąpieniu błędu w formularzu, przez który wiadomość nie dotarła. Dbaj również o szybkie i profesjonalne odpowiedzi na przesłane wiadomości oraz zapytania.

Formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy na stronie contentwriter.pl

Zamieszczone na stronie dane kontaktowe powinny być poprawne i widoczne dla każdej osoby, która ją odwiedza. Dodatkowym elementem, który znacznie ułatwi bezpośredni kontakt, jest mapa, na której zaznaczysz dokładną lokalizację firmy lub jej siedziby. Pomocne może być także napisanie wskazówek związanych z dojazdem.

Mapa z lokalizacją firmy

Mapa z lokalizacją firmy Content Writer

O co zadbać, tworząc stronę kontaktową

Na etapie projektowania strony kontaktowej, warto skupić się na elementach, które wpływają na jej jakość oraz skuteczność. Zadbaj, aby była:

  • estetyczna i spójna z resztą strony – powinna pasować do ogólnego wyglądu i stylu całej witryny. Używaj tych samych kolorów i fontów, co na innych podstronach. Unikaj również elementów rozpraszających uwagę osób zainteresowanych kontaktem;
  • czytelna i poprawna językowo – dane kontaktowe powinny być zawsze aktualne i poprawne. Staraj się dbać o to, aby informacje nie zawierały błędów, literówek oraz były logiczne i łatwe do zrozumienia;
  • zawierała zachętę do kontaktu – utwierdź odbiorców, że chcesz, aby kontaktowali się z Tobą, i zachęć do skorzystania z oferty lub zadania pytania. Możesz to zrobić dzięki umieszczeniu CTA (wezwania do działania), np. „Skontaktuj się z nami”; „Czekam na Twoją wiadomość” itp.;
  • responsywna – strona kontaktowa, tak jak każda inna strona w witrynie, powinna być dostosowana do korzystania z niej na urządzeniach mobilnych;
  • posiadała powiadomienia o błędzie w formularzu – to ważny element strony kontaktowej, który zapewnia użytkownika o tym, że dane kontaktowe są kompletne i poprawne.

Podsumowanie

  • Strona kontaktowa to miejsce w witrynie służące do przekazania danych o właścicielu strony, które umożliwiają z nim bezpośredni kontakt.
  • Link do strony kontaktowej umieszczony powinien być w widocznym miejscu, które pozwala na szybkie zlokalizowanie.
  • Umieść na stronie formularz kontaktowy i mapę z lokalizacją firmy lub jej siedziby, żeby ułatwić bezpośredni kontakt.
  • Zadbaj o to, aby strona kontaktowa była spójna z resztą witryny, dostosowana do urządzeń mobilnych oraz generowała powiadomienia o błędzie w formularzu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Paulina Graczyk

Paulina to zafascynowana psychologią i rozwojem osobistym copywriterka. Pasjonuje ją moc słów i zdolność do tworzenia tekstów, które oddziałują na czytelników. Umiejętność organizacji to jedna z jej mocnych stron, pozwalająca efektywnie realizować projekty. Jej motto „Bój się i działaj” jest motorem napędowym inspirującym do przekraczania własnych ograniczeń. Wierzy, że każda przeszkoda jest okazją do nauki i rozwoju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

14.02.2025 Marketing
13.02.2025 Copywriting
12.02.2025 Porady & Ciekawostki
11.02.2025 Korekta & Redakcja
10.02.2025 Copywriting
07.02.2025 Pozycjonowanie
06.02.2025 Pozycjonowanie
05.02.2025 Korekta & Redakcja
04.02.2025 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu