Najbardziej wartościowe strony dla copywriterów

Spis Treści:

Chcesz zacząć przygodę z pisaniem, ale nie wiesz, czego się chwytać? Jaki kurs obrać? Nie dziwimy Ci się – copywriting to dynamiczny zawód, który nieustannie się zmienia. Istnieją jednak pewne stałe zasady, które musisz znać w tym zawodzie – dlatego przedstawimy merytoryczne strony dla copywriterów, które pomogą Ci podnieść swoje pisarskie kompetencje.

Strony dla copywriterów podstawą wiedzy

Zdalne zawody często wiążą się z tym, że próżno szukać fachowych informacji poza miejscem wykonywania pracy… a więc Internetem. Z tego względu książki czy studia dla copywritera mogą nie dostarczyć aktualnej wiedzy, zgodnej z nieustannie modyfikowanymi algorytmami Google’a.

Jest to w pewnym stopniu dobra wiadomość, gdyż nauka jest na wyciągnięcie ręki – nie musisz pozyskiwać tajemnych podręczników czy spędzać kilka lat w szkolnym budynku – możesz zgłębiać copywriting już dziś, i to z domowego zacisza!

Wyszukiwarkowe trendy, zasady SEO copywritingu, czy też rozmaite rodzaje tekstów to zagadnienia, z którymi szybko się zapoznasz śledząc branżowe blogi oraz portale. Po prostu:

  • dużo czytaj,
  • spędzaj czas na tematycznych grupach w social media,
  • staraj się zbierać doświadczenie „w terenie”.

To nieodłączne elementy, jakie niemal każdy skuteczny copywriter włączył do swojego stylu życia.

Naszym zdaniem, prawdziwe wyzwanie pojawia się wtedy, gdy trzeba zgłębić fundamentalne zasady języka polskiego, gdyż umiejętne pisanie wymaga bogatego zasobu słownictwa, budowania złożonych konstrukcji w zdaniach, a także znajomości wszystkich zasad ortograficznych oraz interpunkcyjnych. Dlatego przecinki są zmorą początkujących copywriterów.

Dopiero solidne zdolności językowe pozwalają na tworzenie treści, które kreują efekty marketingowe dla firm.

Dlatego omówimy dwie podstawowe strony dla copywriterów, do których powinien zaglądać każdy, kto zaczyna przygodę z pisaniem.

Proste przecinki

Każdy cechuje się odmiennym stylem formułowania swoich myśli, jednakże zasady interpunkcji są niezmienne dla wszystkich.

Stawianie przecinków jest problemem, z którym boryka się większość społeczeństwa, a wśród nich również copywriterzy.

Zupełnie niepotrzebnie, gdyż prawidłowa odpowiedź jest zawsze na tacy – stosowanie interpunkcji zależy od budowy zdania.

Zatem warto poznać wszystkie wytyczne, które wiążą się z przecinkami. Oczywiście zdarzają się wyjątki, nieintuicyjne sytuacje oraz kwestie sporne, niemniej dobrze prześledzić wszystkie zasady, jakie można wykorzystać podczas pisania tekstów. Wtedy żadne dziwnie brzmiące zdanie Cię nie zaskoczy!

Strona prosteprzecinki.pl oferuje darmowy kurs z zestawem pytań, abyś szybko zaznajomił się ze wszystkimi zasadami. Dzięki niej można również szybko rozwiać swoje wątpliwości w przypadku pojedynczych spójników (na przykład stawianie przecinka przed lub). Naszym zdaniem witryna oferuje konkretną pomoc dla każdego, kogo nurtują problemy związane z interpunkcją.

Słownik PWN

Dla bardziej żądnych wiedzy proponujemy zapoznanie się ze stroną sjp.pwn.pl, gdzie można znaleźć rozmaite porady językowe oraz eksperckie analizy poszczególnych sytuacji związanych z budową zdania czy też postawieniem przecinka.

Witryna potrafi rozwiać wiele wątpliwości, szczególnie na początku copywriterskiej przygody, dlatego polecamy ją każdej osobie, która mierzy się z językowymi dylematami.

Nie od dziś wiadomo, że zasady języka polskiego nie należą do najprostszych, co znajduje oczywiste potwierdzenie w piśmie większości Polaków. Powszechne aberracje, w tym błędy w copywritingu, sprawiają iż warto od czasu do czasu zaczerpnąć nieco wiedzy, szczególnie gdy wiążesz z pisaniem swoją przyszłość.

Podsumowanie:

  • Wiedza związana z profesjonalnym pisaniem tekstów wciąż się aktualizuje, dlatego kluczem do sukcesu jest regularna nauka, a także zbieranie doświadczenia.
  • Warto śledzić blogi copywriterskie, takie jak ten, i zapoznawać się z kolejnymi zagadnieniami.
  • Strony dla copywriterów, które poleciliśmy, stanowią uniwersalną pomoc dla każdej osoby, która chce pisać dobrze i skutecznie.
  • Dopiero po opanowaniu podstaw można przejść do technik marketingowych, które dodatkowo podniosą efektywność treści.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy