Jak pisać skuteczne teksty na landing page?

Spis Treści:

Teksty na landing page są idealnym przykładem tego, w jak dużym stopniu treści oddziałują na klienta. Stanowią one główny bodziec do podjęcia działań przez odbiorców. Dlatego dowiedz się, jak formułować teksty, by były skuteczne w największym stopniu!

Teksty na landing page – cechy

Teksty na landing page to informacje, z którymi zapoznaje się odbiorca po trafieniu na stronę docelową.

Ich podstawowym celem jest nakłonienie odbiorców do podjęcia określonej akcji. W rezultacie zapewniają wysoką konwersję przez perswazyjne sformułowania. Ponadto:

  • Treści są bezpośrednie, atrakcyjne i często cechują się oryginalnym stylem.
  • Ważnym elementem jest język korzyści, który informuje czytelnika o zaletach oferty.
  • Tekst musi być ściśle dostosowany do oczekiwań grupy docelowej.

Czy treść musi być dopasowana pod SEO?

Podczas formułowania tekstów musimy określić, czy będą one spełniać zasady SEO copywritingu. Jest to kwestia zależna od tego, czym dokładnie jest landing page.

Jeśli strona docelowa jest nieodłącznym, dużym elementem witryny, wówczas warto zoptymalizować tekst pod pozycjonowanie. Mówimy tutaj na przykład o podstronie „Oferta” lub o poszczególnych jej członach.

Lecz jeśli landing page jest osobną wizytówką, która ma na celu zmaksymalizowanie konwersji, wtedy struktura pod SEO nie jest wymagana, gdyż takie strony i tak nie przebiją się w wyszukiwarce, by trafić do większego grona odbiorców. Zamiast tego lepiej skupić się na tym, by tekst zawierał wyżej wymienione cechy.

Podstawowym celem tekstów na landing page jest nakłonienie odbiorców do podjęcia określonej akcji.

Jak pisać teksty na landing page?

Poniżej przedstawiamy kluczowe porady dotyczące formułowania skutecznych, perswazyjnych treści.

Pisz bezpośrednio do odbiorcy

Podstawowym celem tekstów na landing page jest nakłonienie odbiorcy do wykonania określonego działania. Niezależnie czy mówimy o newsletterze, czy o finalnej transakcji – informacje skierowane są wprost do klienta. Z tego względu używaj 1 i 2 os. l.p. w stronie czynnej.

Przedstaw korzyści płynące z konwersji

Jasno poinformuj odbiorców, jakie są plusy wynikające z działania. Język musi być ekspresywny, czyli nacechowany emocjami. Obojętne treści, które w dodatku nie są skierowane do czytelników, to najczęstsze błędy tekstów na landing page.

Bądź rzetelny i zwięzły

Pamiętaj, że sprzedażowy charakter jest tylko zabiegiem marketingowym, natomiast cały kręgosłup tekstu to fachowe i konkretne informacje. Odbiorcy od razu zauważą, kiedy piszesz o niczym, żeby tylko „nadrobić znaki”. Skuteczne treści to zwięzłe treści, gdyż, nie oszukujmy się, ludzie bardziej skanują strony niż je czytają.

Sformatuj tekst

Najważniejsze informacje wyszczególnij w nagłówkach i pogrubieniach. Użytkownicy Internetu zapoznają się z informacjami wybiórczo, dlatego najbardziej atrakcyjne treści powinieneś wyeksponować. Ta kwestia jest szczególnie istotna w przypadku tekstów SEO, gdzie frazy kluczowe powinny być promowane właśnie przez odpowiednią strukturę.

Nie zapomnij o CTA

Call To Action jest powszechnym „wezwaniem do działania”. Po przekazaniu najważniejszych informacji umieść zachęcające sformułowanie takie jak „nie czekaj!” czy „skorzystaj z oferty już dziś!”.

Podsumowanie

  • Teksty na landing page to perswazyjne teksty, których zadaniem jest maksymalizacja konwersji.
  • Czynią to poprzez język korzyści oraz bezpośrednie zwroty, nakłaniające użytkowników do zakupu lub innego działania.
  • Pomocne może okazać się formatowanie, CTA i przede wszystkim – zawartość merytoryczna, gdyż „jakość broni się sama”.
  • Pamiętaj, że w takich treściach nie ma miejsca na półśrodki. Zadbaj o atrakcyjną i unikatową formę, a także ekspresywne nacechowanie tekstu.
  • Na końcu pozostaje obserwacja wyników i regularne modyfikacje, by tekst był jeszcze skuteczniejszy!

Chcesz zamówić skuteczne treści na landing page? Skontaktuj się z nami – jesteśmy zespołem copywriterów, który stworzy profesjonalne teksty dla Twojej firmy.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu