Teksty sponsorowane – fundament pozycjonowania?

Spis Treści:

Powszechnie wiadomo, że widoczność firmy nie zależy tylko od działań na stronie. Równie ważne są linki, które w oczach Google’a zwiększają wiarygodność witryny. W poniższym tekście przeanalizujemy teksty sponsorowane, które stanowią idealne pole do umieszczania zewnętrznych odnośników. Poznaj pozycjonowanie za pomocą contentu!

Czym jest tekst sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to merytoryczne treści przeznaczone do publikacji poza stroną beneficjenta.

Ich celem jest pozyskanie linku zewnętrznego, który zwiększy pozycjonowanie (szczególnie opisywanej frazy).

Tekst jest stricte branżowy – zarówno temat, jak i słowo kluczowe musi odnosić się do oferty beneficjenta, aby przynieść realne korzyści biznesowe.

Przykład:

Właścicielka salonu kosmetycznego chce zwiększyć widoczność swojej strony. Z uwagi na wysoką marżę zależy jej przede wszystkim na generowaniu ruchu z frazy „makijaż ślubny”. W tym celu tworzy artykuł, który omawia, jak prawidłowo nałożyć makijaż przed ślubem. Następnie kieruje zapytanie do tematycznych serwisów z branży „beauty”, aby opublikować tam swoją treść oraz umieścić linka do własnej strony. Po dokonaniu opłaty właścicielka spełniła zadanie i po kilku tygodniach obserwuje wzrost pozycji podstrony ofertowej. Tak to właśnie działa!

Jak napisać tekst sponsorowany?

Prawidłowo napisany tekst sponsorowany nie różni się wiele od profesjonalnego artykułu blogowego. Również musi zawierać specjalistyczne informacje oraz przejrzystą budowę, a jedynymi wyróżnikami są linki zewnętrzne oraz miejsce publikacji poza stroną beneficjenta.

Zatem budowa artykułu sponsorowanego zawiera:

  • Tytuł – do 75 znaków, aby był prawidłowo wyświetlany przez wyszukiwarkę. Powinien być zachęcający oraz zawierać frazę kluczową.
  • Wstęp – wydzielenie początkowego tekstu jest stosowane w większości systemów CMS. Należy w nim lakonicznie przedstawić opisywany problem.
  • Treść właściwą – o objętości od 2000 do 10 000 znaków ze spacjami. Konieczne jest dodawanie nagłówków zgodnie z hierarchią, stosowanie fraz kluczowych oraz przedstawianie wartościowych informacji czytelnikom.

Dodatkowym elementem w tekście sponsorowanym jest oczywiście odnośnik do strony docelowej, która ma poprawić swoją widoczność.

Jak wykonać linkowanie w artykule sponsorowanym?

Zasada jest stosunkowo prosta: wybieramy URL strony, do której chcemy linkować, a następnie staramy się, aby anchor pokrywał się z pozycjonowaną frazą.

Gwoli wyjaśnienia, anchor to ten króciutki fragment tekstu, który jest podlinkowany i po kliknięciu przenosi do witryny. Aby wykorzystać w pełni potencjał SEO, owa treść musi się zgadzać ze słowem kluczowym.

Zatem we wspomnianym wyżej przykładzie, należy wykonać linkowanie wewnętrzne do frazy „makijaż ślubny„, która naturalnie pojawi się w tekście. Częstym błędem jest utworzenie linka do wyrazu „tutaj”, który wystąpiłby w sformułowaniu „jeśli chciałbyś wykonać makijaż ślubny, kliknij tutaj„. Tekst sponsorowany musi linkować frazy kluczowe, a nie inne wyrazy.

Czy teksty sponsorowane wystarczą do pozycjonowania?

Pozyskiwanie linków zewnętrznych jest świetnym sposobem, aby zwiększyć wiarygodność strony, poprawiając jej widoczność. Nikt nie ma wątpliwości, że bogaty profil linkowy wzmacnia serwis i wyróżnia go na tle konkurencji.

Wokół tego działania prowadzone są prace SEO, a artykuły sponsorowane są doskonałą okazją, aby utorować sobie drogę na tematycznym portalu. Pamiętaj, że kluczowa jest siła linku, więc jeśli występuje on na ruchliwym portalu powiązanym z Twoją branżą – trafiłeś w dziesiątkę. Co więcej, merytoryczne treści to świetny sposób na kreowanie wizerunku firmy, ponieważ budują uznanie i zaufanie wśród odbiorców.

Niestety pozycjonowanie nie ogranicza się tylko do linkowania zewnętrznego – ważne są także inne czynniki, do których zaliczamy między innymi wiek domeny, bezpieczeństwo strony, ilość i jakość contentu czy struktura kodu. Mówiąc dokładniej, istnieje duża liczba zmiennych rankingowych, a my nie jesteśmy świadomi co najmniej części z nich. SEO to niezwykle skomplikowana gra, choć z pozoru działania wydają się oczywiste – spełnić jak najlepiej potrzeby użytkowników.

Mnogość czynników nie zmienia faktu, że teksty sponsorowane są rozsądną, skuteczną strategią wzbogacania profilu linkowego oraz podnoszenia widoczności swojej strony.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.03.2024 Marketing
15.03.2024 Korekta & Redakcja
14.03.2024 Porady & Ciekawostki
13.03.2024 Pozycjonowanie
12.03.2024 Marketing
11.03.2024 Marketing
08.03.2024 Korekta & Redakcja
07.03.2024 Marketing
06.03.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu