TikTok Shop – czym jest i jak wykorzystać go w działaniach marketingowych?

Spis Treści:

TikTok kojarzony jest przede wszystkim z rozrywką, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Jednak jego olbrzymia i wciąż rosnąca popularność doprowadziła do tego, że stał się on również platformą wykorzystywaną do działań marketingowych, a nawet sprzedażowych. Osiągnięcie sukcesu umożliwia między innymi niedawno wprowadzona funkcja TikTok Shopping. Co to takiego, jakie są jej zalety i wady oraz co zrobić, by wykorzystać ją do rozwoju biznesu? Sprawdźmy!

Czym jest TikTok Shop i jakie funkcje oferuje?

TikTok Shop to nowa funkcja serwisu, które zadebiutowała na początku 2022 roku w Azji. Dedykowana jest firmom e-commerce i umożliwia sprzedaż produktów w obrębie TikToka – bez konieczności odwiedzania sklepu internetowego.

Jak to działa w praktyce? Po zaimplementowaniu funkcji TikTok shopping sprzedawca może oznaczać konkretne produkty w swoich postach lub filmach, co pozwoli użytkownikom kupować je bezpośrednio z poziomu aplikacji. Daje to ogromne możliwości firmom działającym w branży e-commerce, które chcą szybko dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów.

Do najważniejszych funkcjonalności TikTok Shop zaliczamy:

  • prezentowanie produktów w postach, filmach oraz transmisjach na żywo prowadzonych na TikToku;
  • umożliwianie użytkownikom TikToka zakupu prezentowanych produktów z poziomu aplikacji (za pomocą jednego kliknięcia);
  • zarządzanie listami produktów oraz zamówieniami dzięki dedykowanemu Centrum Sprzedaży;
  • dostęp do dużej liczby narzędzi marketingowych, w tym służących analizie danych, które pomogą w optymalizowaniu sprzedaży;
  • Fullfilled by TikTok, czyli kompleksową obsługę zamówień oferowaną przez dział logistyczny TikTok – obejmuje ona magazynowanie, pakowanie oraz wysyłkę produktów do klientów.

Wszystko to pozwala sprzedawcom skupić się na działaniach stricte marketingowych i znacząco skraca ścieżkę zakupową klienta. Nic więc dziwnego, że TikTok Shop cieszy się rosnącym zainteresowaniem na rynku e-commerce.

Gdzie jest dostępny TikTok Shop?

Obecnie z funkcji TikTok Shopping skorzystać mogą firmy z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Indonezji, Malezji, Singapuru, Tajlandii, Wietnamu oraz Filipin. Wkrótce jednak liczba krajów ulegnie zwiększeniu – dołączą do nich państwa Ameryki Środkowej, a także Europy – w tym Francji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch.

Co z Polską? Póki co nie wiadomo, kiedy TikTiok Shop pojawi się w naszym kraju. Wiele zależy prawdopodobnie od tego, czy funkcja ta cieszyć się będzie zainteresowaniem w innych częściach Europy.

Czy warto korzystać z funkcji TikTok Shopping? Zalety i wady

Można jednak założyć, że prędzej czy później TikTok Shop zostanie wprowadzony również w Polsce. Czy warto czekać na ten moment? Jak najbardziej, ponieważ jest to znakomite narzędzie do promocji produktów i marki.

Do jego najważniejszych zalet możemy zaliczyć:

  • ogromny zasięg – miliardy aktywnych użytkowników TikToka na całym świecie dają sprzedawcom możliwość docierania do wielu potencjalnych klientów i bardzo zróżnicowanych grup odbiorców;
  • interaktywność – TikTok Shop umożliwia sprzedaż produktów umieszczanych w filmach, co pozwala w kreatywny i nienachlany sposób prowadzić kampanie marketingowe;
  • kontakt z klientem – jest on możliwy dzięki sprzedaży produktów podczas transmisji na żywo, które pozwalają odpowiadać na pytania użytkowników i wchodzić z nimi w interakcje;
  • łatwość zakupów – zamawianie produktów bezpośrednio w aplikacji TikTok upraszcza proces zakupowy i zwiększa szanse na konwersję;
  • autentyczność – TikTok Shop daje nowe możliwości w zakresie współpracy z twórcami oraz influencerami, czyniąc działania marketingowe bardziej transparentnymi, co przekłada się na zaufanie klientów;
  • kompleksowość – wsparcie TikToka obejmuje zarówno logistykę, jak i analizę danych, co pozwala sprzedawcom skupiać się przede wszystkim na działaniach marketingowych.

Zalety TikTok Shopping

Czy w takim razie TikTok Shop ma jakieś wady? Tak, a mowa tu przede wszystkim o dużej konkurencji oraz uzależnieniu od algorytmu – jego nagłe zmiany mogą negatywnie wpłynąć na zasięg i widoczność treści, czego efektem będzie niższa sprzedaż.

Jak osiągnąć sukces sprzedażowy z TikTok Shop?

Funkcja TikTok Shopping to zupełnie nowe możliwości dla sprzedawców i większa szansa na promocję swoich produktów oraz marki. Jednak chcąc osiągnąć sukces biznesowy, powinieneś:

  • tworzyć angażujące treści, które w kreatywny sposób zaprezentują funkcjonalność i zalety Twoich produktów;
  • wykorzystywać aktualne trendy na TikToku, dzięki którym Twoje materiały zyskają lepszą widoczność;
  • zachęcać użytkowników do interakcji, w tym komentowania i udostępniania Twoich filmów;
  • rozważyć współpracę z influencerami, którzy pomogą Ci dotrzeć do nowych grup docelowych i wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów;
  • korzystać z reklam na TikToku, promować swoje treści i używać adekwatnych słów kluczowych oraz hashtagów;
  • analizować wyniki oraz optymalizować działania prowadzone na TikToku.

Co ważne, powyższe zasady są uniwersalne i pozwolą Ci promować produkty lub markę nawet bez funkcji TikTok Shopping!

Podsumowanie

  • TikTok Shop to funkcja, która pozwala właścicielom sklepów internetowych sprzedawać produkty bezpośrednio z poziomu aplikacji.
  • Korzystając z TikTok Shop, sprzedawcy mogą oznaczać swoje produkty bezpośrednio w postach, filmach albo transmisjach na żywo.
  • TikTok shop obejmuje zarządzanie listami produktów i zamówieniami, liczne narzędzia marketingowe oraz kompleksową obsługę logistyczną.
  • Funkcja zapewnia dostęp do wielu potencjalnych klientów, skraca proces zakupowy i daje nowe możliwości w zakresie współpracy z influencerami.
  • Chcąc skutecznie sprzedawać na TikToku, twórz angażujące filmy, wykorzystuj aktualne trendy i zachęcaj użytkowników do interakcji.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii
08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu