Treści marketingowe dla firm – na czym polegają?

Spis Treści:

Sprzedaż za pomocą treści już dawno wyszła poza obręb ulotek i katalogów – dziś copywriterzy układają teksty na wiele sposobów, a z każdym dniem powstają coraz bardziej skomplikowane strategie biznesowe. W artykule omówimy, czym są treści marketingowe i kiedy należy je wykorzystywać.

Teksty marketingowe – wbrew powszechnym wyobrażeniom

Jak rozwija się rynek, tak ewoluują klienci. I być może nie będzie przesady w stwierdzeniu, że obecnie nikt nie nabiera się na tanie slogany oraz liche stopniowania przymiotników w stylu „najlepszy, najskuteczniejszy, najtańszy!”. Klienci oczekują czegoś więcej, a doświadczeni copywriterzy doskonale o tym wiedzą.

Z tego względu treści marketingowe są skrajnie różnorodne, dopasowane do specyfiki, potrzeb oraz celów biznesowych danej firmy. Omówimy teraz najbardziej fundamentalne rodzaje tekstów w zależności od oczekiwanego efektu.

Budowa wizerunku

Teksty marketingowe wpływają na postrzeganie marki wśród potencjalnych klientów.

Specjalistyczne informacje ubrane w atrakcyjną, przystępną formę to pierwszy krok do tego, by wzbudzić uznanie wśród czytelników.

Wydawać by się mogło, że taki cel biznesowy nie jest lukratywny, lecz w rzeczywistości stanowi istotny element marketingu. Prezentowanie contentu wysokiej jakości to skuteczny sposób na to, by zwiększyć zainteresowanie ofertą i budować markę premium. Wraz z tym firma może podnieść ceny w imię „świadczonej jakości”.

Podstawowe rodzaje treści marketingowych, które służą temu celowi, to:

  • artykuły blogowe,
  • opis firmy
  • rozbudowane podstrony ofertowe

Ponadto dzięki dodatkowemu zastosowaniu struktury SEO wzmacniają one widoczność strony, przez co nasilają ruch organiczny. Tyle korzyści w jednej formie!

Angażowanie odbiorców

By podejść do marketingu kompleksowo, nie można tylko mądrze przemawiać – należy również otworzyć się na rozmowę z potencjalnymi klientami.

Przykład:

Wpisy na social media to idealny obraz tego, jak wykorzystywać treści marketingowe, by nawiązywać relacje z odbiorcami.

Posty powinny być:

  • zwięzłe
  • przystępne
  • zatrzymujące uwagę

Dłuższe formy contentu przynoszą zwykle efekt odwrotny do zamierzonego. Widzimy więc, że forma treści jest zupełnie inna w stosunku do budowy eksperckiego wizerunku pomimo tego, że również pełni istotną funkcję marketingową. Wiele zależy od celu biznesowego – przejdźmy więc w końcu do tego najbardziej pożądanego.

Sprzedaż

Choć strategii marketingowych jest wiele, wszystkie sprowadzają się do jednego – zysku. Dlatego też istnieje mnóstwo sposobów na sformułowanie treści sprzedażowej, lecz nie ma gotowego przepisu na sukces.

Wyniki zależą od wielu czynników, w tym realnego popytu oraz atrakcyjności oferty. Nie zmienia to jednak faktu, że dobrze przedstawione teksty maksymalizują szansę powodzenia – a odpowiada za to profesjonalny copywriter.

Teksty marketingowe, które zwiększają sprzedaż, powinny celnie trafić w potrzeby odbiorców.

Kluczowy jest język korzyści, bezpośredni zwrot do czytelnika, a także CTA (call-to-action). Są to w zasadzie jedyne stałe elementy, dlatego warto omówić je szerzej.

  • Język korzyści przedstawia firmę w dobrym świetle, wyraźnie ukazując zalety płynące z zakupu. Jasno informujemy klienta o tym, co przyniesie transakcja, dlaczego warto wybrać akurat TĘ firmę, a także kładziemy nacisk na mocne strony.
  • Bezpośredni zwrot do czytelnika rządzi się prostą zasadą, która mówi o tym, że nie piszemy do ściany – komunikat czyta żywa osoba, a krótka chwila jej atencji to jedyna szansa, by wpłynąć na proces decyzyjny.
  • Treść sprzedażowa musi nakłaniać do kupna, więc na końcu warto umieścić wezwanie do działania (np. Kup teraz!).

Wiele przepisów na treści marketingowe

Choć wymieniliśmy najpowszechniejsze przykłady, należy pamiętać o tym, że istnieje wiele czynników wpływających na ostateczny wydźwięk skutecznej treści.

Oprócz celów marketingowych, ważna jest również:

  • branża
  • grupa docelowa (cechująca się określonymi zainteresowaniami oraz oczekiwaniami)
  • kwestia wizerunkowa firmy (styl wypowiedzi, relacje z klientami)
  • strategia copywritera w odniesieniu do aktualnej sytuacji panującej na rynku.

To sprawia, że treści marketingowe stanowią niezwykle pojemną definicję, którą należy dopasować do konkretnej firmy i jej potrzeb.

Istnieje wiele czynników wpływających na ostateczny wydźwięk skutecznej treści.

Nie ma uniwersalnej zasady, wedle której należy tworzyć takie teksty – a jeśli by tak było, wszystkie przedsiębiorstwa publikowałyby te same, „skuteczne” komunikaty. Niestety widać wyraźnie, że tak nie jest.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy