WooCommerce – co to jest i czy warto z niego korzystać?

Spis Treści:

Stworzenie sprawnie działającego i przyjaznego dla klientów sklepu online to nie lada wyzwanie. Na szczęście do dyspozycji właścicieli są różnego rodzaju narzędzia, które ułatwiają to zadanie. Jednym z tych najbardziej cenionych jest WooCommerce – wtyczka do WordPressa, która pozwala na przekształcenie zwykłej witryny w funkcjonalną platformę e-commerce. Jak działa, jakie funkcje posiada i czy rzeczywiście warto z niej korzystać? Sprawdźmy!

Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to wtyczka pozwalająca uruchomić sklep internetowy na platformie WordPress.

W wersji podstawowej jest dostępna całkowicie za darmo i umożliwia przekształcenie zwykłej witryny w rozbudowaną platformę e-commerce, nie wymagając od jej właściciela specjalistycznej wiedzy czy umiejętności programistycznych.

Obecnie WooCommerce zasila ponad 30% wszystkich sklepów internetowych, stanowiąc najpopularniejsze rozwiązanie tego typu. Wynika to nie tylko z faktu, że jest całkowicie bezpłatne, ale przede wszystkim z ogromnej liczby funkcji oraz setek rozszerzeń, które można dopasowywać do własnych potrzeb oraz celów biznesowych.

Najważniejsze funkcje WooComerce

To właśnie bogata funkcjonalność sprawia, że wtyczka WooCommerce jest tak chętnie instalowana przez właścicieli sklepów internetowych. Umożliwia bowiem:

  • dodawanie nieograniczonej liczby produktów, a także przypisywanie do nich różnych parametrów technicznych (np. wagi, rozmiaru czy koloru), opisów i zdjęć, a nawet dodawanie kuponów rabatowych;
  • optymalizację procesu realizowania transakcji, w tym dopasowywanie odpowiednich metod płatności i walut, ustalanie opcji i kosztu wysyłki czy proste zarządzanie podatkami;
  • zarządzanie klientami i proste zakładanie kont (dostępne jest np. automatyczne generowanie haseł);
  • korzystanie z rozbudowanych narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest analizowanie wyników sklepu, a także monitorowanie sprzedaży i zamówień.

Warto dodać, że istnieje wiele rozszerzeń, które czynią WooCommerce jeszcze bardziej funkcjonalnym narzędziem. Mowa tu między innymi o pluginach pozwalających np. zintegrować sklep z Allegro czy Ceneo, tworzyć listy zakupowe i generować leady, zainstalować chat online lub zbudować bazę mailingową.

Wszystko to sprawia, że WooCommerce jest potężnym narzędziem, które zdecydowanie warto przetestować.

Zalety i wady WooComerce – czy to dobre rozwiązanie dla właścicieli sklepów?

WooCommerce posiada wiele zalet, które skłaniają do jego instalacji szerokie grono właścicieli sklepów internetowych. Do tych najważniejszych, poza darmowym dostępem oraz ogromną liczbą funkcji, zaliczamy:

  • uniwersalność zastosowania – sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku małych, jak i większych sklepów online;
  • prostotę obsługi, z którą poradzą sobie również mniej doświadczeni użytkownicy WordPressa;
  • responsywność, dzięki której dostosujesz sklep internetowy do urządzeń mobilnych;
  • bezpieczeństwo, wynikające z szyfrowania SSL;
  • dużą liczbę szablonów, które pozwalają dopasować wygląd sklepu do indywidualnych potrzeb;
  • możliwość integracji z różnymi dostawcami (InPost, Poczta Polska itd.) oraz szybkimi płatnościami (DotPay, Przelewy24, PayU czy PayPal);
  • dostępność w języku polskim.

Znacznie ma również fakt, że WooComerce sprzyja pozycjonowaniu, a także daje możliwość prowadzenia bloga, który ułatwi promowanie sklepu w internecie.

Wada? Choć WooCommerce jest dostępne za darmo, niektóre współpracujące z wtyczką rozszerzenia są dodatkowo płatne. Mowa tu przede wszystkim o narzędziach do automatyzacji wiadomości e-mail, tworzenia chata czy śledzenia zapasów. Co więcej, darmowe szablony są w większości przypadków bardzo proste, a za te bardziej rozbudowane trzeba zapłacić – zwykle kilkadziesiąt dolarów.

Mimo tego WooCommerce jest bez wątpienia narzędziem godnym polecenia – warto je przetestować i sprawdzić, czy pozwoli Ci stworzyć wymarzony sklep online.

Jak skonfigurować WooComerce?

Sam proces instalacji i konfigurowania WooCommerce nie należy do najtrudniejszych, co również można uznać za dużą zaletę.

Jak to zrobić w kilku prostych krokach?

  1. Wyszukaj WooCommerce w panelu głównym WordPress (zakładka „Wtyczki”), a następnie zainstaluj i aktywuj (przycisk „włącz”).
  2. W prostym konfiguratorze wpisz podstawowe informacje na temat swojego sklepu (m.in. adres, kraj, miasto czy adres e-mail), wprowadź dane firmy, określ branżę i rodzaj produktów, a także wybierz odpowiadający Ci motyw.
  3. Po zakończeniu procesu konfiguracji odwiedź sekcję „Przygotuj się do rozpoczęcia sprzedaży” i dodaj stawki podatkowe, skonfiguruj opcje wysyłki i inne ważne aspekty funkcjonowania Twojego sklepu.

To wszystko, jeżeli chodzi o podstawowe opcje. Teraz możesz skonfigurować stronę główną, karty z produktami, wgrać logo czy zainstalować narzędzia do prowadzenia działań marketingowych.

Podsumowanie

  • WooCommerce to wtyczka do WordPressa, która umożliwia przekształcenie witryny w sklep internetowy.
  • WooCommerce posiada wiele funkcji, które umożliwiają dodawanie produktów, optymalizację procesu realizowania transakcji czy zarządzanie klientami.
  • Z WooCommerce współpracuje wiele dodatkowych wtyczek, dzięki którym można np. zintegrować sklep z Allegro czy generować leady.
  • Do najważniejszych zalet WooCommerce zaliczamy funkcjonalność, prostotę obsługi, bezpieczeństwo oraz duży wybór szablonów.
  • WooCommerce jest dostępne za darmo, ale za niektóre wtyczki oraz szablony trzeba dodatkowo zapłacić.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

10.01.2025 Korekta & Redakcja
09.01.2025 Copywriting
08.01.2025 Marketing
07.01.2025 Porady & Ciekawostki
06.01.2025 Korekta & Redakcja
03.01.2025 Social Media
02.01.2025 Marketing
01.01.2025 Korekta & Redakcja
31.12.2024 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu