Zasada 2 minut – czym jest i czy warto ją stosować?

Spis Treści:

Zasada 2 minut pomoże Ci lepiej zorganizować czas pracy, chociaż możesz zastosować ją także w życiu prywatnym. To skuteczna i niezwykle prosta metoda, która naprawdę działa. Dzięki temu przestaniesz odkładać obowiązki na później, lepiej wykorzystasz dzień, co pozytywnie wpłynie także na Twoje samopoczucie. Czym jest zasada 2 minut i jak może pomóc w pracy copywritera?

Zasada 2 minut – co to?

Zasada 2 minut polega na natychmiastowym wykonaniu każdego zadania, które można zrealizować w czasie nie dłuższym niż 2 minuty.

Dzięki temu będziesz w stanie uniknąć nagromadzenia się obowiązków, które mogą być przyczyną frustracji i przytłoczenia. Bardzo często bywa tak, że samo zastanawianie się nad tym, czy wykonać dane zadanie, zajmuje nam więcej czasu niż jego realizacja. To dlatego nie warto odkładać małych zadań na później, lecz wykonywać je na bieżąco. W ten sposób zaoszczędzić czas i zyskasz spokój.

Zasada 2 minut jest elementem składowym metody produktywności Getting Things Done polegającej na gromadzeniu i zarządzaniu listą zadań i projektów poprzez nadawanie im priorytetów i dzielenie ich na mniejsze podgrupy. Oczywiście, aby korzystać z zasady 2 minut, nie trzeba decydować się na wdrożenie całej metody GTD.

Co zyskasz, stosując zasadę 2 minut?

Zastosowanie zasady 2 minuty przyniesie Ci wiele korzyści, szczególnie, jeśli masz skłonności do prokrastynowania, czyli odkładania obowiązków na później.

Zyskasz więcej czasu na inne zadania, ograniczysz stres, bo będziesz mieć mniej rzeczy „na głowie”. Poza tym podniesiesz poziom zadowolenia z samego siebie.

Małe zadania potrafią być bardzo zdradliwe. Ze względu na to, że są proste i wydają się błahe, zazwyczaj nie decydujemy się na zapisywanie ich w kalendarzu, lecz po prostu je zapamiętujemy. Tymczasem trzymanie takich informacji w głowie może być uciążliwe. Gdy zostawisz zadania do wykonania w pamięci, najprawdopodobniej nie będziesz w stanie dostatecznie skoncentrować się na innych obowiązkach. Małe sprawy odłożone w czasie będą zaprzątać Twoją głowę, dopóki ich nie wykonasz lub całkowicie o nich zapomnisz.

Korzyści płynące ze stosowania zasady 2 minuty:

  • ograniczenie stresu;
  • zadowolenie i satysfakcja z wykonanej pracy;
  • większa motywacja do działania;
  • odciążenie umysłu;

Zasada 2 minut w pracy copywritera

W pierwszej kolejności musisz sporządzić listę zadań i oszacować czas ich wykonania.

Następnie wyodrębnij spośród nich te, które zajmą Ci nie więcej niż 2 minuty i zrób je od ręki. W ten sposób Twoja lista obowiązków nie będzie przepełniona, a Ty zachowasz większy spokój. Otrzymałeś wiadomość e-mail? Odpisz na nią od razu po odczytaniu. Chcesz zarezerwować salę na spotkanie lub omówić ważną kwestię z klientem? Nie odkładaj tego na później, przeprowadź krótką rozmowę telefoniczną i miej to z głowy.

Zasadę 2 minut należy dopasować do specyfiki pracy oraz indywidualnych potrzeb. Jej stosowanie można rozpocząć od zaraz, nie są potrzebne specjalne przygotowania.

Praca copywritera dość specyficzna, bo zazwyczaj wymaga dużych pokładów kreatywności. Napisanie ciekawego artykułu, czy stworzenie oryginalnego sloganu reklamowego to zajęcia wymagające czasu i skupienia. Niemniej jednak są także małe zadania, które warto wykonać od ręki.

Zasada 2 minut jest skuteczną techniką, która może być bardzo pomocna w pracy copywritera, ale nie tylko. Dzięki niej będziesz w stanie wykonywać krótkie zadania na bieżąco, co pozwoli na zwiększenie efektywności pracy i osiągnięcie lepszych wyników.

Podsumowanie

  • Zasada 2 minut polega na natychmiastowym wykonaniu każdego zadania, które można zrealizować w czasie nie dłuższym niż 2 minuty.
  • W ten sposób oszczędzasz czas, obniżasz poziom stresu i zyskujesz większe zadowolenie z siebie.
  • Zasada 2 minut to doskonała metoda dla osób, które borykają się z prokrastynacją.
  • Metoda 2 minut może pomóc w pracy copywritera oraz w przypadku wykonywania innych zawodów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie
05.04.2024 Social Media
04.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu