Podstawowe Zasady SEO Copywritingu - Sprawdź! | Content Writer
W tym artykule poznasz zasady SEO copywritingu, przez co będziesz mógł skuteczniej pozycjonować treścią. Dowiesz się także, co to jest seo copywritng

Podstawowe zasady SEO copywritingu

Copywriting sam w sobie stanowi motor napędowy do pozycjonowania. Treść jest niezbędna, by wyszukiwarki mogły cokolwiek indeksować. Istnieją jednak pewne reguły, które po wdrożeniu zwiększają widoczność tekstu. W niniejszym artykule przedstawimy podstawowe zasady SEO copywritingu.

SEO copywriting – co to jest?

Jak sama nazwa mówi, SEO copywriting polega na tworzeniu tekstów, które zwiększają widoczność w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie treścią jest wynikiem odpowiedniej struktury oraz zastosowania odpowiednich słów kluczowych.

Zatem by istotnie wpłynąć na widoczność w Google, nie wystarczy przekazanie merytorycznych informacji – należy trzymać się również określonych zasad SEO copywritingu. Ktoś, kto pisze piękne powieści, niekoniecznie spodoba się algorytmom wyszukiwarek. Analogicznie, specjalista który zna tajniki pozycjonowania, bez odpowiedniej treści nie uzyska wysokiej pozycji.

Widać więc, że efekty zależą od kilku czynników. Aby je uzyskać, nie można dopuścić do słabego ogniwa. Przedstawmy więc zasady, które mają swój udział w pozycjonowaniu.

Zasady SEO copywritingu

Na zwiększoną widoczność tekstu wpływają dwa podstawowe czynniki:

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (frazy) to najważniejsze wyrazy, wokół których skupia się tekst. Informują wyszukiwarki, co jest głównym tematem artykułu bądź strony internetowej. Z tego względu są „uprzywilejowane” i powinny znajdować się:

  • w tytule
  • w nagłówkach
  • na początku treści

Ponadto powinny znajdować się od czasu do czasu w środku tekstu, ale niezbyt często. 0,5-3% całkowitej zawartości słów to stężenie rekomendowane przez wytyczne wtyczki YoastSEO, a zgodnie z wymaganiami Google – ważne jest to, by treść była po prostu naturalna.

Oznacza to, że artykuł powinien zawierać merytoryczną i ciekawą treść, gdzie słowa kluczowe są tylko dodatkiem.

Warto również pogrubić zdania zawierające frazy, gdyż formatowanie treści jest dodatkowym wskazaniem dla wyszukiwarek, które fragmenty są szczególnie ważne. Warto więc wykorzystywać słowa kluczowe we wnioskach oraz istotnych częściach tekstu.

Optymalizacja poza treścią

Ten etap pracy obejmuje dodanie:

Wykonanie tych zabiegów wpływa na wygodę użytkownika i przejrzystość struktury, a w rezultacie na sprawniejsze indeksowanie tekstu przez roboty Google.

W zależności czy mówimy o artykule blogowym, podstronach czy opisach produktów, występują drobne różnice w optymalizacji. Niemniej wszystkie działania skupiają się na tym, by uwydatnić frazy kluczowe i zwiększyć czytelność tekstu.

Podsumowanie

  • Zasady SEO copywritingu dotyczą zarówno treści, jak i jej formy. Zmierzają do tego, by tekst był ciekawy, jasny i rzetelny.
  • Merytoryczna treść jest fundamentem, na której osadzają się słowa kluczowe.
  • Nagłówki, formatowanie czy linkowanie to kwestie, które zwiększają ogólną jakość tekstu.
  • Z tego względu warto sumienne przestrzegać zasad SEO copywritingu, gdyż jest to duży krok w stronę profesjonalizmu dla każdej firmy. Ponadto efekty pozycjonowania przeradzają się w potencjał marketingowy, zwiększając sprzedaż i ruch na stronie.

Jeśli chcesz zamówić skuteczne teksty SEO, skontaktuj się z nami!

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *