Podstawowe zasady SEO copywritingu

Spis Treści:

Copywriting sam w sobie stanowi motor napędowy do pozycjonowania. Treść jest niezbędna, by wyszukiwarki mogły cokolwiek indeksować. Istnieją jednak pewne reguły, które po wdrożeniu zwiększają widoczność tekstu. W niniejszym artykule przedstawimy podstawowe zasady SEO copywritingu.

SEO copywriting – co to jest?

Zgodnie ze swoją nazwą:

SEO copywriting polega na tworzeniu tekstów, które zwiększają widoczność w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie treścią jest wynikiem odpowiedniej struktury oraz zastosowania odpowiednich słów kluczowych.

Zatem by istotnie wpłynąć na widoczność w Google, nie wystarczy przekazanie merytorycznych informacji – należy trzymać się również określonych zasad SEO copywritingu.

Przykład:

Ktoś, kto pisze piękne powieści, niekoniecznie spodoba się algorytmom wyszukiwarek. Analogicznie specjalista, który zna tajniki pozycjonowania, bez odpowiedniej treści nie uzyska wysokiej pozycji.

Widać więc, że efekty zależą od kilku czynników. Aby je uzyskać, nie można dopuścić do słabego ogniwa. Przedstawmy więc zasady, które mają swój udział w pozycjonowaniu.

Zasady SEO copywritingu

Na zwiększoną widoczność tekstu wpływają dwa podstawowe czynniki:

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (frazy) to najważniejsze wyrazy, wokół których skupia się tekst. Informują wyszukiwarki, co jest głównym tematem artykułu bądź strony internetowej. Z tego względu są „uprzywilejowane” i powinny znajdować się:

  • w tytule,
  • w nagłówkach,
  • na początku treści (czyli tzw. lead w artykule).

Ponadto powinny znajdować się od czasu do czasu w środku tekstu, ale niezbyt często. 0,5–3% całkowitej zawartości słów to stężenie rekomendowane przez wytyczne wtyczki YoastSEO, a zgodnie z wymaganiami Google – ważne jest to, by treść była po prostu naturalna.

Artykuł powinien zawierać merytoryczną i ciekawą treść, gdzie słowa kluczowe są tylko dodatkiem.

Do niedawna pożądane było wyróżnianie fraz kluczowych w tekście, zazwyczaj pogrubieniem. Dziś już raczej nie stosuje się tej zasady – zdecydowanie lepiej jest podkreślić w artykule najważniejsze informacje, które są w nim zawarte. Użytkownicy, jak wiemy, zwykle nie czytają tekstu w całości, a skanują treść w poszukiwaniu najcenniejszych dla nich fragmentów.

Optymalizacja poza treścią

Ten etap pracy obejmuje:

Prawidłowe wykonanie tych zabiegów wpłynie na wygodę użytkownika i przejrzystość struktury, a w rezultacie na sprawniejsze indeksowanie tekstu przez roboty Google.

W zależności, czy mówimy o artykule blogowym, podstronach czy opisach produktów, występują drobne różnice w optymalizacji. Niemniej wszystkie działania skupiają się na tym, by uwydatnić frazy kluczowe i zwiększyć czytelność tekstu.

Podsumowanie

  • Zasady SEO copywritingu dotyczą zarówno treści, jak i jej formy. Zmierzają do tego, by tekst był ciekawy, jasny i rzetelny.
  • Merytoryczna treść jest fundamentem, na której osadzają się słowa kluczowe.
  • Nagłówki, formatowanie czy linkowanie to kwestie, które zwiększają ogólną jakość tekstu.
  • Z tego względu warto sumienne przestrzegać zasad SEO copywritingu, gdyż jest to duży krok w stronę profesjonalizmu dla każdej firmy. Ponadto efekty pozycjonowania przeradzają się w potencjał marketingowy, zwiększając sprzedaż i ruch na stronie.

Chcesz zamówić skuteczne teksty SEO? Skontaktuj się z nami!

Copywriting SEO - Oferta

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Komentarze

Kordian Minkina18.08.2021 15:03

Bardzo ciekawy artykuł. Tak jak wspomniałeś używanie słów kluczowych w odpowiednich miejscach jest istotne, aby wysoko rankować w Google na wybrane frazy. Ja obecnie w procesie tworzenia treści korzystam z różnego rodzaju edytorów działających na bazie data driven, które znacząco przyspieszają wybór słów kluczowych i semantycznych, strukturę nagłówków, na jaki temat należy pisać itp.

Odpowiedz
TomekC23.10.2021 17:47

W końcu artykuł, gdzie SEO copywriting to nie tylko pisanie tekstu, ale również podejmowanie innych ważnych czynności. Dzięki!

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

23.03.2023 Content Marketing
22.03.2023 Porady & Ciekawostki
21.03.2023 Korekta & Redakcja
20.03.2023 Porady & Ciekawostki
18.03.2023 Porady & Ciekawostki
17.03.2023 Copywriting
16.03.2023 Porady & Ciekawostki
15.03.2023 Copywriting
14.03.2023 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu