Podstawowe zasady SEO copywritingu

Copywriting sam w sobie stanowi motor napędowy do pozycjonowania. Treść jest niezbędna, by wyszukiwarki mogły cokolwiek indeksować. Istnieją jednak pewne reguły, które po wdrożeniu zwiększają widoczność tekstu. W niniejszym artykule przedstawimy podstawowe zasady SEO copywritingu.
SEO copywriting – co to jest?
Zgodnie ze swoją nazwą:
SEO copywriting polega na tworzeniu tekstów, które zwiększają widoczność w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie treścią jest wynikiem odpowiedniej struktury oraz zastosowania odpowiednich słów kluczowych.
Zatem by istotnie wpłynąć na widoczność w Google, nie wystarczy przekazanie merytorycznych informacji – należy trzymać się również określonych zasad SEO copywritingu.
Ktoś, kto pisze piękne powieści, niekoniecznie spodoba się algorytmom wyszukiwarek. Analogicznie specjalista, który zna tajniki pozycjonowania, bez odpowiedniej treści nie uzyska wysokiej pozycji.
Widać więc, że efekty zależą od kilku czynników. Aby je uzyskać, nie można dopuścić do słabego ogniwa. Przedstawmy więc zasady, które mają swój udział w pozycjonowaniu.
Zasady SEO copywritingu
Na zwiększoną widoczność tekstu wpływają dwa podstawowe czynniki:
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe (frazy) to najważniejsze wyrazy, wokół których skupia się tekst. Informują wyszukiwarki, co jest głównym tematem artykułu bądź strony internetowej. Z tego względu są „uprzywilejowane” i powinny znajdować się:
- w tytule,
- w nagłówkach,
- na początku treści (czyli tzw. lead w artykule).
Ponadto powinny znajdować się od czasu do czasu w środku tekstu, ale niezbyt często. 0,5–3% całkowitej zawartości słów to stężenie rekomendowane przez wytyczne wtyczki YoastSEO, a zgodnie z wymaganiami Google – ważne jest to, by treść była po prostu naturalna.
Artykuł powinien zawierać merytoryczną i ciekawą treść, gdzie słowa kluczowe są tylko dodatkiem.
Do niedawna pożądane było wyróżnianie fraz kluczowych w tekście, zazwyczaj pogrubieniem. Dziś już raczej nie stosuje się tej zasady – zdecydowanie lepiej jest podkreślić w artykule najważniejsze informacje, które są w nim zawarte. Użytkownicy, jak wiemy, zwykle nie czytają tekstu w całości, a skanują treść w poszukiwaniu najcenniejszych dla nich fragmentów.
Optymalizacja poza treścią
Ten etap pracy obejmuje:
- dodawanie nagłówków,
- dodanie zdjęć do artykułu,
- uzupełnienie tekstów alternatywnych do zdjęć,
- napisanie meta-tekstów,
- wykonanie linkowania wewnętrznego.
Prawidłowe wykonanie tych zabiegów wpłynie na wygodę użytkownika i przejrzystość struktury, a w rezultacie na sprawniejsze indeksowanie tekstu przez roboty Google.
W zależności, czy mówimy o artykule blogowym, podstronach czy opisach produktów, występują drobne różnice w optymalizacji. Niemniej wszystkie działania skupiają się na tym, by uwydatnić frazy kluczowe i zwiększyć czytelność tekstu.
Podsumowanie
- Zasady SEO copywritingu dotyczą zarówno treści, jak i jej formy. Zmierzają do tego, by tekst był ciekawy, jasny i rzetelny.
- Merytoryczna treść jest fundamentem, na której osadzają się słowa kluczowe.
- Nagłówki, formatowanie czy linkowanie to kwestie, które zwiększają ogólną jakość tekstu.
- Z tego względu warto sumienne przestrzegać zasad SEO copywritingu, gdyż jest to duży krok w stronę profesjonalizmu dla każdej firmy. Ponadto efekty pozycjonowania przeradzają się w potencjał marketingowy, zwiększając sprzedaż i ruch na stronie.
Chcesz zamówić skuteczne teksty SEO? Skontaktuj się z nami!
Oceń artykuł:
Komentarze
Bardzo ciekawy artykuł. Tak jak wspomniałeś używanie słów kluczowych w odpowiednich miejscach jest istotne, aby wysoko rankować w Google na wybrane frazy. Ja obecnie w procesie tworzenia treści korzystam z różnego rodzaju edytorów działających na bazie data driven, które znacząco przyspieszają wybór słów kluczowych i semantycznych, strukturę nagłówków, na jaki temat należy pisać itp.
W końcu artykuł, gdzie SEO copywriting to nie tylko pisanie tekstu, ale również podejmowanie innych ważnych czynności. Dzięki!