Podstawowe zasady SEO copywritingu

Spis Treści:

Copywriting sam w sobie stanowi motor napędowy do pozycjonowania. Treść jest niezbędna, by wyszukiwarki mogły cokolwiek indeksować. Istnieją jednak pewne reguły, które po wdrożeniu zwiększają widoczność tekstu. W niniejszym artykule przedstawimy podstawowe zasady SEO copywritingu.

SEO copywriting – co to jest?

Zgodnie ze swoją nazwą:

SEO copywriting polega na tworzeniu tekstów, które zwiększają widoczność w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie treścią jest wynikiem odpowiedniej struktury oraz zastosowania odpowiednich słów kluczowych.

Zatem by istotnie wpłynąć na widoczność w Google, nie wystarczy przekazanie merytorycznych informacji – należy trzymać się również określonych zasad SEO copywritingu.

Przykład:

Ktoś, kto pisze piękne powieści, niekoniecznie spodoba się algorytmom wyszukiwarek. Analogicznie specjalista, który zna tajniki pozycjonowania, bez odpowiedniej treści nie uzyska wysokiej pozycji.

Widać więc, że efekty zależą od kilku czynników. Aby je uzyskać, nie można dopuścić do słabego ogniwa. Przedstawmy więc zasady, które mają swój udział w pozycjonowaniu.

Zasady SEO copywritingu

Na zwiększoną widoczność tekstu wpływają dwa podstawowe czynniki:

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (frazy) to najważniejsze wyrazy, wokół których skupia się tekst. Informują wyszukiwarki, co jest głównym tematem artykułu bądź strony internetowej. Z tego względu są „uprzywilejowane” i powinny znajdować się:

  • w tytule
  • w nagłówkach
  • na początku treści

Ponadto powinny znajdować się od czasu do czasu w środku tekstu, ale niezbyt często. 0,5-3% całkowitej zawartości słów to stężenie rekomendowane przez wytyczne wtyczki YoastSEO, a zgodnie z wymaganiami Google – ważne jest to, by treść była po prostu naturalna.

Artykuł powinien zawierać merytoryczną i ciekawą treść, gdzie słowa kluczowe są tylko dodatkiem.

Warto również pogrubić zdania zawierające frazy, gdyż formatowanie treści jest dodatkowym wskazaniem dla wyszukiwarek, które fragmenty są szczególnie ważne. Warto więc wykorzystywać słowa kluczowe we wnioskach oraz istotnych częściach tekstu.

Optymalizacja poza treścią

Ten etap pracy obejmuje:

Prawidłowe wykonanie tych zabiegów wpłynie na wygodę użytkownika i przejrzystość struktury, a w rezultacie na sprawniejsze indeksowanie tekstu przez roboty Google.

W zależności czy mówimy o artykule blogowym, podstronach czy opisach produktów, występują drobne różnice w optymalizacji. Niemniej wszystkie działania skupiają się na tym, by uwydatnić frazy kluczowe i zwiększyć czytelność tekstu.

Podsumowanie:

  1. Zasady SEO copywritingu dotyczą zarówno treści, jak i jej formy. Zmierzają do tego, by tekst był ciekawy, jasny i rzetelny.
  2. Merytoryczna treść jest fundamentem, na której osadzają się słowa kluczowe.
  3. Nagłówki, formatowanie czy linkowanie to kwestie, które zwiększają ogólną jakość tekstu.
  4. Z tego względu warto sumienne przestrzegać zasad SEO copywritingu, gdyż jest to duży krok w stronę profesjonalizmu dla każdej firmy. Ponadto efekty pozycjonowania przeradzają się w potencjał marketingowy, zwiększając sprzedaż i ruch na stronie.

Chcesz zamówić skuteczne teksty SEO? Skontaktuj się z nami!

Copywriting SEO - Oferta

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce