Co to jest Link GAP i jaki ma wpływ na SEO?
Linki przychodzące, a więc kierujące do Twojej strony internetowej z zewnętrznych serwisów, stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google. Bez nich uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania byłoby niemożliwe. Pojęciem, które warto poznać w tym kontekście, jest Link GAP. Co to takiego, jaki ma wpływ na SEO i jak przeprowadzić skuteczną analizę backlinków?
Czym jest link GAP?
Link GAP to pojęcie związane z SEO, które odnosi się do różnicy w liczbie linków przychodzących (zwrotnych) prowadzących do Twojej witryny w porównaniu do konkurencji.
Mówiąc inaczej, jest procesem dokładnej analizy profilu linkowego, którego celem jest zidentyfikowanie odnośników, jakie znajdują się na konkurencyjnych stronach, a których brakuje w Twojej witrynie. Dostrzeżenie luk w tym zakresie pozwala pozyskać dodatkowe linki z różnych źródeł, co znacząco usprawni proces pozycjonowania.
Warto pamiętać, że Link GAP odnosi się nie tylko do liczby, ale również jakości backlinków, co warto wziąć pod uwagę na etapie analizy.
Link GAP a SEO – czy ma znaczenie?
Budowanie zaplecza linkowego jest kluczowe w kontekście skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Link GAP wpisuje się w tę strategię, zapewniając dostęp do nowych, wysokiej jakości odnośników, które nie tylko umożliwią poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania, ale również zyskanie dodatkowego ruchu w witrynie.
Jak to działa w praktyce? Jeżeli Twoja strona internetowa posiada mniej linków zwrotnych niż konkurencyjna, trudniej będzie jej skutecznie rywalizować o widoczność w Google. Kluczem do sukcesu jest zidentyfikowanie różnic – specjaliści SEO analizują nie tylko liczbę, ale i jakość linków prowadzących do pozycjonowanej strony i konkurencyjnych witryn, co na późniejszym etapie pozwala wypełnić luki i zwiększyć liczbę odnośników.
Dzięki Link GAP zyskasz więc możliwość znalezienia wartościowych witryn, na których warto umieszczać backlinki. W połączeniu z treściami atrakcyjnymi dla użytkowników oraz zoptymalizowanymi pod kątem SEO strategia zaowocuje wysokimi pozycjami w Google.
Przeczytaj również
Analiza Link GAP – jak ją przeprowadzić?
Skuteczna analiza Link GAP wymaga konkretnych działań i składa się z trzech etapów – wyboru odpowiednich narzędzi, zidentyfikowania konkurencyjnych stron oraz porównania profilu linków.
Etap 1 – wybór odpowiedniego narzędzia
Do Link GAP potrzebujesz specjalistycznego narzędzia, które umożliwia analizę linków przychodzących oraz konkurencji. Do Twojej dyspozycji jest kilka sprawdzonych rozwiązań, których warto używać równolegle. Dlaczego? Ponieważ każde narzędzie SEO tworzone jest w oparciu o inną bazę linków zewnętrznych. Korzystając z kilku, zyskujesz więc większe szanse na zidentyfikowanie wysokiej jakości witryn, które umożliwią Ci budowanie zaplecza linkowego.
My polecamy szczególnie:
- Ahrefs – jedno z najpopularniejszych i najbardziej rozbudowanych narzędzi do analizy linków zwrotnych, dzięki któremu porównasz odnośniki z wielu konkurencyjnych domen (funkcja Link Intersect);
- Semrush – narzędzie to działa na podobnej zasadzie co Ahrefs, umożliwiając skuteczną analizę Link GAP (przydatną funkcją okazuje się tu zwłaszcza Backlink GAP);
- Moz – dzięki tej platformie uzupełnisz swój profil linkowy i przeprowadzisz kompleksową analizę konkurencyjnych stron (funkcja Link Intersect);
- Majestic – to narzędzie oferuje funkcję Clique Hunter, pozwalającą na odnalezienie stron, z których linki pozyskuje konkurencja, a których brakuje w profilu Twojej witryny.
Oczywiście korzystając z powyższych narzędzi, zyskasz także wiele innych możliwości związanych z pozycjonowaniem strony internetowej, jak ocena witryny pod kątem SEO, dostęp do danych dotyczących słów kluczowych czy analiza skuteczności contentu.
Etap 2 – zidentyfikowanie stron konkurencji
Kolejnym krokiem w procesie Link GAP jest znalezienie stron konkurencji, co nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy wpisać nazwy oferowanych przez Ciebie produktów lub usług w okno wyszukiwarki, by zobaczyć najlepiej rankingujące witryny w danej branży. Aby usprawnić poszukiwania, możesz również wspomóc się wspominanymi wyżej narzędziami.
Pamiętaj! Analizuj wyłącznie tych konkurentów, z którymi możesz skutecznie rywalizować. Jeżeli np. prowadzisz niewielki sklep, porównywanie się do Allegro czy innych dużych portali nie będzie miało większego sensu.
Etap 3 – porównanie profilu linków
Aby porównać profil linków swojej strony z konkurencyjnymi witrynami, musisz wykorzystać narzędzia SEO. Ich funkcje, o których wspominaliśmy wyżej, pozwolą Ci wprowadzić nazwy domen innych firm i zyskać listę wartościowych linków zwrotnych w zewnętrznych serwisach.
Pamiętaj o DR (Domain Rating) – im wyższy jest ten wskaźnik, tym bardziej wartościowe linki znajdują się na stronie.
Podsumowanie
- Link GAP to analiza mająca na celu porównanie profilu linków Twojej strony z konkurencyjnymi witrynami i pozyskanie wartościowych backlinków.
- Dzięki Link GAP możesz wypełnić luki w brakujących, wartościowych linkach, a co za tym idzie zwiększyć szanse na skuteczniejsze pozycjonowanie.
- Aby przeprowadzić analizę linków, wybierz odpowiednie narzędzia – do tych polecanych zaliczamy Ahrefs, Semrush, Moz oraz Majestic.
- W Link GAP bardzo istotne jest znalezienie konkurencyjnych witryn – aby to zrobić, wystarczy wpisać w Google produkty lub usługi, jakie oferujesz.
- Porównania linków zwrotnych dokonasz dzięki wspomnianym narzędziom, a efektem będzie znalezienie wartościowych linków zwrotnych.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz