Jak wygląda struktura tekstu pod pozycjonowanie (SEO)?

Spis Treści:

Odpowiednia struktura tekstu znacząco wpływa na efekty w wynikach SEO. Choć nie wymaga dużego nakładu pracy, od niej zależy finalna widoczność treści w wyszukiwarce. Zastosuj proste zmiany, które przyniosą niezwykłe korzyści!

Struktura tekstu pod SEO – czym jest?

Podstawowym celem wyszukiwarki Google jest prezentacja wartościowych treści użytkownikom. Teksty SEO, które są przejrzyste i ułożone, będą lepiej notowane przez algorytmy, przez co zyskają większą widoczność.

Struktura tekstu pod pozycjonowanie polega na dostosowaniu treści do wymagań wyszukiwarki w celu podwyższenia pozycji i zwiększenia ruchu organicznego.

Wraz z tym wiążą się zmiany także dla odbiorców – treści są bardziej zrozumiałe, czytelne i poukładane. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie użytkowników, co zwiększa średni czas przebywania na stronie i w dodatkowym stopniu może wspomóc proces pozycjonowania.

Tworzenie struktury pod SEO jest pośrednim etapem w realizowaniu treści:

  1. Pomysł na artykuł
  2. Analiza słów kluczowych
  3. Zaplanowanie struktury tekstu
  4. Pisanie tekstów
  5. Optymalizacja treści pod pozycjonowanie

Po wstępnej koncepcji i doborze fraz kluczowych rozpoczynamy tworzenie konspektu, gdzie określamy hierarchię nagłówków, spis treści, zastosowanie cytatów, wyróżnień itp. Jego celem jest „wpuszczenie powietrza” i uniknięcie długich bloków tekstowych, nadając treści przejrzystą formę.

Oczywiście nie musimy uczyć się tej teorii na pamięć. Uświadamia ona jedynie, że o prawidłową strukturę SEO dbamy już podczas planowania i pisania, aby później łatwiej przeprowadzić dalsze modyfikacje. Nie zwiększamy przez to czasu pracy nad tekstem, a wręcz przeciwnie – wypracowujemy metodykę, która umożliwia płynne tworzenie idealnie zoptymalizowanej treści.

Prawidłowa struktura treści pod pozycjonowanie

Wyróżniamy niewiele gotowych zasad copywritingu pod SEO. Konkuruje się przede wszystkim wysoką jakością treści, a nie tylko sprytnymi trikami. Stąd uznajemy, że ciekawy, przejrzysty i użyteczny artykuł jest docelowym wynikiem naszych zabiegów, a poniższe wskazówki są… tylko wskazówkami.

  1. Na wstępie zadbaj o to, które zagadnienia są istotne i wymagają rozwinięcia. Na podstawie tego ułóż hierarchię nagłówków, która uporządkuje strukturę i ułatwi użytkownikom wyszukiwanie informacji.
  2. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie obowiązuje nie tylko w szkole. Każdy z tych fragmentów cechuje się określoną specyfiką treści. Początek jest zwykle ogólny i porusza istotę problemu (po co piszesz ten artykuł? jakie korzyści przyniesie lektura tekstu?), rozwinięcie przedstawia szczegółową wartość merytoryczną, a zakończenie podsumowuje przedstawione informacje.
  3. Pamiętaj, że ludzie kochają wyróżnienia. Już podczas pisania pamiętaj o tym, by oddzielić ważne fragmenty od reszty tekstu. Później łatwiej będzie wykonać formatowanie stosując zabiegi wyróżniające np. pogrubiając istotne informacje lub umieszczając je w tzw. „cytat”.
  4. Dodaj zdjęcia i opracuj tekst alternatywny (który będzie pokazany, gdy obrazek się nie wyświetli), aby zawierał frazę kluczową i opisywał grafikę. Dzięki temu zwiększysz widoczność tekstu w Google Grafika.
  5. Umieść przyciągające meta-opisy, które będą zachęcać użytkowników do wejścia na stronę z poziomu wyszukiwarki. Wyższy CTR przyczynia się do lepszego pozycjonowania.
  6. Linkuj wewnętrznie do innych podstron i artykułów. W ten sposób ułatwisz użytkownikowi i robotom poruszanie się po stronie.
  7. Frazy kluczowe powinny zajmować 0,5-3% tekstu w naturalnych odmianach. Nie wciskaj ich na siłę, ale zwróć także uwagę, by znajdowały się w odpowiednich miejscach w należytej ilości. Tytuł i nagłówki H2 to idealne, podręcznikowe miejsce, ale od czasu do czasu ulokuj je również w zwykłych akapitach.

O czym jeszcze wiedzieć przy tworzeniu struktury SEO?

Powyżej wymieniliśmy fundamentalne działania w tworzeniu struktury pod p[ozycjonowanie. Wielokrotnie podkreślamy, że w copywritingu nie ma gotowych zasad, by odnieść sukces, a wskazówki służą tylko i wyłącznie poszerzeniu horyzontów pisarskich – im więcej rzeczy ma się na uwadze, tym łatwiej dopracować content. Pamiętaj, że struktura tekstu pod SEO nie musi być stała.

Warto obserwować wyniki i wdrażać regularne zmiany, by dostosowywać artykuły pod wymagania użytkowników.

Po zakończeniu pracy dobrą praktyką jest przesłanie tekstu znajomym, aby ocenili czytelność i przejrzystość treści.

I na koniec przytoczymy ważną maksymę – praktyka czyni mistrza. Każdy artykuł wzbogaca warsztat pisarski i pokazuje, na co trzeba zwracać uwagę, by tworzyło się lżej, sprawniej i efektywniej. Bez regularnego pisania żadna teoria nie będzie w stanie pomóc; szczególnie w tak dynamicznej pracy jak pisanie tekstów pod SEO.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

15.10.2021 Marketing
14.10.2021 Marketing
13.10.2021 Marketing
12.10.2021 Kwestie Prawne
11.10.2021 Content Marketing
11.10.2021 Marketing
07.10.2021 Copywriting
06.10.2021 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy