Jak wygląda struktura tekstu pod pozycjonowanie (SEO)? | Content Writer
Jak wygląda struktura tekstu pod SEO? O tym dowiesz się w artykule!

Jak wygląda struktura tekstu pod pozycjonowanie (SEO)?

Odpowiednia struktura tekstu znacząco wpływa na efekty w wynikach SEO. Choć nie wymaga dużego nakładu pracy, od niej zależy finalna widoczność treści w wyszukiwarce. Zastosuj proste zmiany, które przyniosą niezwykłe korzyści!

Struktura tekstu pod SEO – czym jest?

Podstawowym celem wyszukiwarki Google jest prezentacja wartościowych treści użytkownikom. Teksty SEO, które są przejrzyste i ułożone, będą lepiej notowane przez algorytmy, przez co zyskają większą widoczność.

Struktura tekstu pod pozycjonowanie polega na dostosowaniu treści do wymagań wyszukiwarki w celu podwyższenia pozycji i zwiększenia ruchu organicznego.

Wraz z tym wiążą się zmiany także dla odbiorców – treści są bardziej zrozumiałe, czytelne i poukładane. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie użytkowników, co zwiększa średni czas przebywania na stronie i w dodatkowym stopniu może wspomóc proces pozycjonowania.

Tworzenie struktury pod SEO jest pośrednim etapem w realizowaniu treści:

  1. Pomysł na artykuł
  2. Analiza słów kluczowych
  3. Zaplanowanie struktury tekstu
  4. Pisanie tekstów
  5. Optymalizacja pod pozycjonowanie

Po wstępnej koncepcji i doborze fraz kluczowych rozpoczynamy tworzenie konspektu, gdzie określamy hierarchię nagłówków, spis treści, zastosowanie cytatów, wyróżnień itp. Jego celem jest „wpuszczenie powietrza” i uniknięcie długich bloków tekstowych, nadając treści przejrzystą formę.

Oczywiście nie musimy uczyć się tej teorii na pamięć. Uświadamia ona jedynie, że o prawidłową strukturę SEO dbamy już podczas planowania i pisania, aby później łatwiej przeprowadzić dalsze modyfikacje. Nie zwiększamy przez to czasu pracy nad tekstem, a wręcz przeciwnie – wypracowujemy metodykę, która umożliwia płynne tworzenie idealnie zoptymalizowanej treści.

Prawidłowa struktura treści pod pozycjonowanie

Wyróżniamy niewiele gotowych zasad copywritingu pod SEO. Konkuruje się przede wszystkim wysoką jakością treści, a nie tylko sprytnymi trikami. Stąd uznajemy, że ciekawy, przejrzysty i użyteczny artykuł jest docelowym wynikiem naszych zabiegów, a poniższe wskazówki są… tylko wskazówkami.

  1. Na wstępie zadbaj o waloryzację merytoryki. Określ, które zagadnienia są istotne i wymagają rozwinięcia. Z tego wprowadź hierarchię nagłówków, która uporządkuje strukturę i ułatwi użytkownikom przyswajanie informacji.
  2. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie obowiązuje nie tylko w szkole. Każdy z tych fragmentów cechuje się określoną specyfiką treści. Początek jest zwykle ogólny i porusza istotę problemu (po co piszesz ten artykuł? jakie korzyści przyniesie lektura tekstu?), rozwinięcie przedstawia szczegółową wartość merytoryczną, a zakończenie podsumowuje przedstawione informacje.
  3. Pamiętaj, że ludzie kochają wyróżnienia. Już podczas pisania pamiętaj o tym, by oddzielić ważne fragmenty od reszty tekstu. Później łatwiej będzie wykonać formatowanie stosując zabiegi wyróżniające np. pogrubiając istotne informacje lub umieszczając je w tzw. „cytat”.
  4. Dodaj zdjęcia i opracuj tekst alternatywny (który będzie pokazany, gdy obrazek się nie wyświetli), aby zawierał frazę kluczową i opisywał grafikę. Dzięki temu zwiększysz widoczność tekstu w Google Grafika.
  5. Umieść przyciągające meta-opisy, które będą zachęcać użytkowników do wejścia na stronę z poziomu wyszukiwarki. Wyższy CTR przyczynia się do lepszego pozycjonowania.
  6. Linkuj wewnętrznie do innych podstron i artykułów. W ten sposób ułatwisz użytkownikowi i robotom poruszanie się po stronie.
  7. Frazy kluczowe powinny zajmować 0,5-3% tekstu w naturalnych odmianach. Nie wciskaj ich na siłę, ale zwróć także uwagę, by znajdowały się w odpowiednich miejscach w należytej ilości. Tytuł i nagłówki H2 to idealne, podręcznikowe miejsce, ale od czasu do czasu ulokuj je również w zwykłych akapitach.

O czym jeszcze wiedzieć przy tworzeniu struktury SEO?

Powyżej wymieniliśmy fundamentalne działania w tworzeniu struktury pod p[ozycjonowanie. Wielokrotnie podkreślamy, że w copywritingu nie ma gotowych zasad, by odnieść sukces, a wskazówki służą tylko i wyłącznie poszerzeniu horyzontów pisarskich – im więcej rzeczy ma się na uwadze, tym łatwiej dopracować content.

Pamiętaj, że struktura tekstu pod SEO nie musi być stała. Warto obserwować wyniki i wdrażać regularne zmiany, by dostosowywać artykuły pod wymagania użytkowników. Po zakończeniu pracy dobrą praktyką jest przesłanie tekstu znajomym, aby ocenili czytelność i przejrzystość treści.

I na koniec przytoczymy ważną maksymę – praktyka czyni mistrza. Każdy artykuł wzbogaca warsztat pisarski i pokazuje, na co trzeba zwracać uwagę, by tworzyło się lżej, sprawniej i efektywniej. Bez regularnego pisania żadna teoria nie będzie w stanie pomóc; szczególnie w tak dynamicznej pracy jak pisanie tekstów pod SEO.


Sprawdź naszą ofertę copywritingu SEO.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *