Test Sinatry, czyli jak wykorzystać swoje osiągnięcia

Spis Treści:

Niewielu z nas nie zna Franka Sinatry. To nie tylko charyzmatyczny artysta obdarzony pięknym głosem z ciepłą barwą, lecz także symbol sukcesu i profesjonalizmu. Co może mieć on wspólnego z marketingiem Twojej firmy? Odpowiedzią jest test Sinatry. Na czym polega?

Co to jest test Sinatry?

Najprościej rzecz ujmując, test Sinatry to umiejętność sprzedania swojego doświadczenia i sukcesów.

Warto wiedzieć, że nawiązuje on wprost do tekstu słynnego przeboju „New York, New York”. Jednak nie jest to piosenka o mieście, które nigdy nie śpi. W swoim największym szlagierze Frank Sinatra wyśpiewał życiowe credo, czyli chęć osiągnięcia sukcesu i dotarcia na sam szczyt. Nas szczególnie interesuje następujący fragment:

„If I can make it there,
I’ll make it practically anywhere
It’s up to you”.

Oznacza to, że jeżeli odniesiesz sukces w Nowym Jorku, to możesz go odnieść wszędzie. Zależy to tylko od Ciebie.

Jeżeli zrobiłeś coś w trudnych i ekstremalnych warunkach, to znaczy, że możesz to zrobić zawsze i wszędzie. Wykonałeś sesję zdjęciową dla rodziny królewskiej? Nie będziesz zatem miał problemu z przygotowaniem sesji ślubnej. Przygotowałeś nagłośnienie na koncert Metalliki? Dasz radę zrobić to dla każdego innego zespołu.

Dobra reklama to zadanie, z którym nawet firmy PR lub marketingowe miewają problem. Wystarczy wejść na dowolną stronę internetową, fanpage na FB lub na Instagram. Wszyscy są profesjonalni, rzetelni, mają najlepszy sprzęt. Jednak dla odbiorcy oznacza to tyle, co nic. Liczą się konkrety i sukcesy.

Test Sinatry – jak wyróżnić swoją markę?

Chcesz wyróżnić swoją markę? Opowiedz o swoich sukcesach i trudnych projektach, które udało Ci się zrealizować.

Kwieciste opisy i sztampowe zdania nie pomogą Ci znaleźć nowych zleceń. Spójrz na to ze strony klienta. Załóżmy, że jesteś młodą mamą i szukasz niani dla swoich pociech. W Internecie znajdziesz dużo ogłoszeń potencjalnych kandydatek, które kochają dzieci, są profesjonalne, a praca niani jest dla nich spełnieniem wszelkich marzeń.

Nagle rzuca Ci się w oczy następujący opis:

Przykład:

Jestem opiekunką z ponad 20-letnim doświadczeniem. Opiekowałam się dziećmi w różnym wieku. Przez ostatnie pięć lat pracowałam jako niania dzieci Małgorzaty Rozenek-Majdan. Ukończyłam pedagogikę oraz wiele kursów związanych z wychowaniem i zabawą z dziećmi. Wiem, jak zorganizować czas dla dzieci w każdym wieku, żeby się świetnie bawiły i nie siedziały przed telefonem. Ze mną nawet odrabianie lekcji jest przyjemnością.

Kogo zatrudnisz? Odpowiedź chyba nasuwa się sama.

Jak widzisz, nie jest to wcale takie trudne. Wystarczy pochwalić się swoimi sukcesami i odłożyć na bok fałszywą skromność. Twoim zadaniem jako szefa firmy, marketingowca, freelancera jest uświadomienie potencjalnym klientom, że radziłeś sobie z bardzo trudnymi zadaniami i dlatego świetnie sobie poradzisz z każdym innym zleceniem.

Pokaż, że zdobyłeś już swój Nowy Jork i udowodniłeś swoje wysokie kompetencje.

Warto wiedzieć, że nic tak nie działa na klienta, jak konkretne sukcesy na koncie. Może to np. być prowadzenie second-handu, w którym ubiera się Julia Wieniawa i Anna Lewandowska. Jesteś marketingowcem? Podkreśl, że prowadziłeś kampanię reklamową dla dużego banku, dzięki której sprzedaż kredytów wzrosła o 20%.

Konkrety, argumenty i liczby. To właśnie jest ważne dla odbiorcy. Dlatego przed publikacją ogłoszenia czy spotkaniem z klientem zastanów się, co dokładnie chcesz mu przekazać i jakie osiągnięcia mu zaprezentujesz. Nie musisz co drugie słowo podkreślać swojego profesjonalizmu i rzetelności. Fakty będą mówić same za siebie.

Kto jest Twoją grupą docelową?

Twój produkt lub usługa powinny być skrojone na miarę potrzeb klientów. Dlatego tak ważne jest zdefiniowanie grupy docelowej. Do kogo chcesz dotrzeć? Jaki produkt chcesz zaproponować? Na jakie potrzeby i problemy klientów chcesz odpowiedzieć?

Niezależnie do tego, czy prowadzisz działalność jednoosobową, czy dużą firmę, każdy krok powinien być dobrze przemyślany. Pamiętaj, że praca koncepcyjna jest również bardzo ważna. Już na tym etapie stawiasz podwaliny pod swój przyszły sukces.

Wróćmy w tym momencie do koncepcji second-handu. Zanim wybierzesz dostawcę, zastanów się, kto ma być Twoim docelowym klientem. Młode dziewczyny i nastolatki? Wybierz młodzieżowy i oryginalny styl. Kobiety, które pracują i szukają eleganckiej odzieży wysokiej jakości? Postaw na naturalne materiały jak kaszmir czy jedwab.

Produkujesz pointy dla tancerzy? Zaproponuj produkt, który nie tylko pokaże piękno tańca i niezwykły talent tancerek tańca klasycznego. Stopy i nogi są bardzo ważne dla pracy każdej baletnicy. Koniecznie podkreśl, że Twój produkt zapobiega kontuzjom, odkształceniom i bólowi.

Analiza konkurencji

 

Każda firma powinna na bieżąco obserwować działania konkurencji. Dowiedz się, jak wygląda jej oferta i w jaki sposób komunikuje się ze swoimi klientami.

Warto prześledzić, jak wyglądał jej rozwój. Sprawdź, jakie sukcesy ma na koncie Twoja najbliższa konkurencja i czy potrafi dostosować się do zmian rynkowych. Ważne będzie również to, czego nie ma w swojej ofercie. Taka analiza to podstawa budowy własnej przewagi konkurencyjnej.

Jak zastosować test Sinatry? – podstawowe działania

Świadomi klienci wolą fakty i konkretne argumenty oraz liczby. Jesteś programistą? Napisz, że dzięki Twojemu oprogramowaniu wyłudzenia kredytów w banku X spadły o 40%.

  • Na etapie tworzenia oferty zdefiniuj grupę docelową klientów. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, to musisz dotrzeć do konkretnych klientów.
  • Zastosuj język korzyści i wskaż, jaką konkretną wartość sprzedajesz swoim klientom.
  • Na bieżąco badaj i obserwuj działania konkurencji.

Nie chodzi o to, żeby wyjechać do Nowego Jorku. Wszędzie możesz osiągnąć sukces. Najważniejsza jest Twoja determinacja i konsekwencja. To, co robisz, rób, jak najlepiej tylko potrafisz. Nie ma znaczenia, czy jesteś szefem banku, kucharzem, czy właścicielem małej firmy.

Podsumowanie

  • Test Sinatry to umiejętność sprzedaży swojego doświadczenia i sukcesów.
  • Oznacza również, że jeżeli udało Ci się wykonać zadanie w warunkach ekstremalnych, to znaczy, że możesz je wykonać zawsze i wszędzie.
  • Jeżeli chcesz wyróżnić swoją markę, podaj fakty i liczby oraz zastosuj język korzyści.
  • Efektem zastosowania testu Sinatry jest wzrost zainteresowania Twoją ofertą oraz pozyskanie większej liczby klientów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Agnieszka Zadroga

Z wykształcenia politolog i ekonomistka. Pracowała jako Marketing i PR Manager w dużych korporacjach. Zajmowała się również prowadzeniem kampanii wyborczych. Pisaniem zajmuje się od ponad 15 lat. Żaden temat nie jest jej obcy, chociaż najczęściej pisze o rynku finansowym i nieruchomościach. Miłośniczka dobrych książek, Opery i baletu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu