Jak promować markę na Pinterest? Sprawdzone metody!

Spis Treści:

Pinterest to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na całym świecie. Obecnie posiada 450 milionów użytkowników, a z każdym rokiem ich liczba rośnie o kilkadziesiąt procent. Jak się okazuje, serwis ten może być nie tylko świetnym miejscem do rozwijania swoich zainteresowań i nawiązywania kontaktu z innymi pasjonatami, ale również… do pozyskiwania nowych klientów. Sprawdźmy zatem, jak promować markę na Pinterest!

Czym jest Pinterest?

Pinterest to serwis społecznościowy, który skupia się na treściach graficznych. Jego użytkownicy mogą dzielić się ze sobą zdjęciami, infografikami, a nawet filmami.

Wszelkie treści publikuje się na tematycznych tablicach. Przypina się do nich materiały, które stają się tzw. Pinami. Opatrzone są one tytułem i opisem, hashtagami oraz linkiem kierującym do źródła zdjęcia czy filmu w sieci.

I to właśnie Piny stanowią klucz do skutecznej promocji marki na Pinterest. Po opublikowaniu pojawiają się one automatycznie w strumieniu informacji użytkowników, którzy przy zakładaniu konta wybrali podobne obszary tematyczne (np. sport, jedzenie itd.). Mogą oni wzajemnie „lajkować”, komentować, a nawet publikować poszczególne posty na innych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy X (dawniej Twitter).

Z marketingowego punktu widzenia ogromne znaczenie ma fakt, że każdy Pin połączony jest ze stroną źródłową – po kliknięciu na obraz użytkownik zostanie przeniesiony do serwisu, na którym znajduje się dany materiał. Serwisem tym może być… Twój sklep internetowy.

Kto powinien założyć konto na Pinterest?

Na założenie konta w serwisie Pinterest powinni zdecydować się przede wszystkim właściciele sklepów online, którzy pragną efektywniej promować swoje produkty.

Wynika to z faktu, że użytkownicy portalu często poszukują inspiracji i pomysłów, a przy tym są gotowi do zakupu – o ile dany produkt znajduje się w obszarze ich zainteresowań i zostanie ciekawie zaprezentowany.

Mówiąc krótko – „przypinając” swoje produkty do wirtualnej tablicy, możesz pomóc użytkownikom Pinterest znaleźć to, czego szukają. To serwis idealny do tego, by:

  • prezentować nowe produkty wśród pozytywnie nastawionych użytkowników;
  • sprawdzać potencjał produktów;
  • przyciągać do e-sklepu nowych klientów.

Pinterest jest szczególnie polecany małym i średnim przedsiębiorstwom – zwłaszcza tym, które wprowadzają oryginalne rozwiązania i mają do zaoferowania swoim klientom „coś więcej”.

Jak promować markę na Pinterest?

Skoro wiesz już, czym jest Pinterest i dlaczego warto założyć na nim konto, możemy przejść do sedna tematu. Jak promować markę na Pinterest? Oto 5 sprawdzonych sposobów!

Załóż profil biznesowy

To pierwszy krok do promowania marki na Pinterest. Zakładając profil biznesowy, zyskujesz dostęp do wielu dodatkowych możliwości – zwłaszcza statystyk swoich Pinów, a także reklam, dzięki którym dotrzesz do większej liczby użytkowników. Jest to opcja całkowicie bezpłatna.

Stwórz tablice tematyczne

Jak promować markę na Pinterest skutecznie? Po założeniu konta zacznij od stworzenia tablic, na których będziesz „przypinał” swoje treści. Każdą z nich możesz przydzielić do konkretnej kategorii – co ułatwi odnalezienie jej przez zainteresowane osoby – a także opatrzyć kreatywną nazwą (do 20 znaków) i krótkim opisem, który z jednej strony zachęci użytkowników do obserwowania, a z drugiej pomoże Twoim Pinom znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Tablice mogą dotyczyć poszczególnych kolekcji, kategorii produktów, a nawet jednego, konkretnego artykułu dostępnego w Twoim sklepie.

Publikuj przyciągające wzrok treści

Liczba Pinów, jakie można znaleźć na platformie, przyprawia o zawrót głowy. Dlatego musisz zrobić wszystko, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jak promować markę na Pinterest? Zadbaj o:

  • wysokiej jakości zdjęcia i inne materiały wizualne, które pokażą produkt z jak najlepszej strony i przyciągną wzrok potencjalnych klientów;
  • merytoryczne i atrakcyjne tytuły oraz opisy, które nie tylko zaprezentują użytkownikowi zawartość Pina, ale również zachęcą go do odwiedzenia Twojego sklepu;
  • słowa kluczowe, które – podobnie jak w przypadku SEO – pozwolą Twoim Pinom zaistnieć w wynikach wyszukiwania Pinterest;
  • CTA, czyli wezwaniach do działania, które wywołają konkretną reakcję wśród użytkowników (np. „Odwiedź stronę”, „Dowiedz się więcej” itd.).

Wśród dobrych praktyk, o których informuje sam Pinterest, jest także dodawanie logo do każdego Pina, sprawdzanie poprawności linków oraz stosowanie pionowych obrazów.

Pamiętaj! Każdy Pin powinien spełniać określone kryteria. Wszelkie informacje na ten temat znajdziesz w tym miejscu.

„Przypinaj” regularnie i bądź aktywny

Regularność na Pinterest to kolejny klucz do sukcesu. Jak często publikować nowe Piny? Nawet raz dziennie! Dzięki temu Twoje treści trafią do szerszego grona użytkowników, a Ty zwiększysz szanse na zbudowanie z nimi trwałych relacji. Pamiętaj, że nie musisz „przypinać” wyłącznie swoich zdjęć czy filmów – udostępniaj również inne Piny, które urozmaicą Twoje tablice.

Jeżeli chcesz zaistnieć w serwisie, „lajkuj” i komentuj Piny innych użytkowników. Odpowiadaj też na ich pytania i wątpliwości oraz wchodź w interakcje zawsze wtedy, kiedy jest to konieczne. To również pomoże Ci zbudować silną, aktywną społeczność wokół swoich Pinów.

Korzystaj z reklam Pinterest

Pinterest, podobnie jak Facebook, oferuje użytkownikom biznesowym różne formy promocji Pinów. Dzięki Pinterest Ads Manager skorzystasz między innymi z:

  • reklam produktowych;
  • reklam wideo;
  • reklam karuzelowych (wiele obrazów w jednej reklamie);
  • kolekcji reklam (zdjęcia i filmy w jednej reklamie).

Pamiętaj przy tym o monitorowaniu statystyk swoich Pinów – dzięki nim dowiesz się, ilu użytkowników kliknęło lub zapisało Pina, poznasz liczbę wyświetleń swoich treści i reklam, a nawet sprawdzisz łączną liczbę minut wyświetlanych filmów. Wszystko to pozwoli Ci zoptymalizować swoje działania na Pinterest.

Podsumowanie

  • Pinterest to serwis społecznościowy, który skupia się na treściach graficznych i umożliwia publikowanie zdjęć oraz filmów w formie tzw. Pinów.
  • Portal stanowi świetny sposób na promowanie produktów, a korzystać z niego powinni zwłaszcza właściciele sklepów internetowych.
  • Aby promować markę na Pinterest, w pierwszej kolejności załóż konto biznesowe, a następnie stwórz tematyczne tablice.
  • Chcąc pozyskiwać nowych klientów, publikuj wysokiej jakości zdjęcia i filmy, twórz atrakcyjne opisy, stosuj CTA i słowa kluczowe.
  • Aby osiągnąć sukces na Pinterest, warto zadbać o regularne publikowanie Pinów oraz wspomóc się reklamami oferowanymi przez serwis.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu