Call to action (CTA) – wejdź tutaj!

Spis Treści:

Trwa wyścig zbrojeń między sklepami internetowymi w poszukiwaniu sposobów na wyższą konwersję. Nie inaczej jest ze stronami chcącymi zmaksymalizować korzyści z generowanego ruchu. W tym marketingowym chaosie warto pamiętać o podstawowym elemencie skutecznych treści: call to action, któremu poświęcamy niniejszy artykuł.

Czym jest CTA?

Call to action jest krótkim hasłem, umieszczonym zwykle w końcowej części tekstu, nakłaniającym czytelnika do podjęcia określonej akcji.

Pożądanym działaniem może być dodanie produktu do koszyka, zapisanie się do newslettera, wpisanie kodu rabatowego czy zwykłe wejście na stronę.

Korzyści płynące z call to action:

  • wzrost konwersji – odbiorcy będą częściej wykonywać akcje, do których zostaną zachęceni, co zwiększa potencjał sprzedażowy sklepu bądź strony internetowej;
  • niższe koszty reklamowe – na platformach bazujących na systemie aukcyjnym (Google Ads, Facebook Ads) skuteczniejsze kampanie redukują koszty reklamowe, gdyż są bardziej atrakcyjne oraz interesujące dla odbiorców;
  • wzrost pozycjonowania – wyższy CTR w wynikach organicznych wpływa korzystnie na zdobycie lepszej widoczności w wyszukiwarce.

W praktyce CTA jest często tożsame ze zwrotami typu „Nie czekaj, kup teraz!” czy naszym tytułowym „Wejdź tutaj i zobacz więcej”. Choć takie hasła mogą wydawać się marketingowym przeżytkiem, warto je stosować z jednej przyczyny – nie zajmują wiele miejsca, bo zaledwie jedno zdanie, a wpływ call to action jest wciąż widoczny w statystykach. Mamy więc do czynienia z rozwiązaniem, które niewielkim nakładem pracy może przynieść wymierne rezultaty.

Oczywiście ww. przykłady są najprostszym wzorem do wykorzystania w przypadku miejsca, gdzie limit znaków jest ściśle ograniczony np. dla meta title i meta description.

Jeśli jednak mamy większe pole manewru, tak jak w przypadku treści na landing page czy tekstów na stronę WWW, warto zadbać o bardziej wyszukane strategie, które omówimy w dalszej części artykułu.

Jak tworzyć skuteczne call to action?

Istnieje kilka metod, by zwiększyć efektywność CTA. Jedną z nich jest wytworzenie presji czasowej:

  • Pozytywnej: „Zamów produkt w przeciągu 3 godzin, a otrzymasz gratis!”
  • Negatywnej: „Ostatnie godziny promocji – nie przegap okazji!”

To prosta sztuczka, by dodatkowo wykreować zjawisko lukratywnej transakcji i poczucia, że dokonało się dobrego wyboru.

Inną strategią, stosowaną równie często, jest przedstawienie społecznego dowodu słuszności:

  • „Już 70% Polaków korzysta z produktu X. Dołącz do nich!”
  • „40% osób sklepów korzysta z tego oprogramowania i czerpie zyski. A Ty?”

Kolejnym rozwiązaniem jest gratyfikacja rozwiązań, które i tak przewidujemy:

  • „Zapłać kartą i odbierz 20 złotych zniżki!”
  • Kup telefon X, a etui otrzymasz za połowę ceny!

Stąd nasuwa się ważny wniosek:

Call to action może być sformułowane na różne sposoby, w zależności od biznesowego celu oraz branży.

Nie istnieją uniwersale zasady, które w każdym przypadku okażą się skuteczne, więc kluczem ponownie jest – jak w przypadku całego copywritingu – indywidualne podejście do prowadzonych działań.

Warto nadmienić, iż w bardziej rozbudowanych strategiach CTA jest ściśle połączone z ofertą tworząc efekt „dobrej okazji”, co może spotęgować wyniki konwersji.

Niezależnie od zakładanego planu, wezwanie do działania to element, który po prostu musi się pojawić w treści. Niewielkim wysiłkiem może poprawić efekty, dlatego bez wątpienia stanowi copywriterską „wisienkę na torcie”.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.8

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.02.2024 Social Media
21.02.2024 Korekta & Redakcja
20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu