Content – co to jest?

Spis Treści:

Zastanawiasz się, co to jest content? Niewątpliwie zyskuje on na popularności, ale co w zasadzie oznacza? Jako doświadczona agencja copywriterska podzielimy się z Tobą w niniejszym artykule ciekawymi wskazówkami!

Co to jest content?

Content to angielskie wyrażenie oznaczające „zawartość”.

Nawiązuje do marketingu, w którym stanowi podstawową strategię w pozyskiwaniu klientów dzięki prezentowaniu merytorycznych treści.

W praktyce składnikami contentu są wszystkie teksty widoczne na stronie: podstrony, artykuły blogowe, oferta, cennik, opisy produktowe, a także treści wizualne: infografiki, zdjęcia, wideo czy instrukcje graficzne. Contentem nazywamy również posty w social mediach, relacje, newslettery czy e-booki.

Elementem wspólnym jest charakter brandu, tematyczne informacje, a także – w większości przypadków – struktura SEO, która poprawia widoczność firmy w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto mieć dobry content?

Obecne działania marketingowe możemy nazwać wyścigiem informacji. Firmy regularnie publikują artykuły, rozbudowują podstrony, a także aktualizują cenniki. Powód jest jeden – takie postępowanie zwiększa sprzedaż. Ale jak to możliwe?

Korzyści płynące z dobrego contentu to:

  • wzrost wizyt na stronie internetowej – jeśli firma wyświetla się w wyszukiwarce, generuje wartościowy ruch oraz zwiększa liczbę potencjalnych klientów; kiedy stworzysz content odpowiedniej jakości, możesz pozycjonować swoją stronę nie tylko na dane słowo kluczowe, lecz także na frazy long tail. Jest to o tyle istotne, że często generują one większy ruch na stronie;
  • budowanie pozytywnego wizerunku – udostępnianie branżowych informacji to rzetelna wizytówka posiadanej eksperckiej wiedzy, co przekłada się także na wzrost zaufania klientów do marki;
  • długofalowe efekty – zwykle nie traci się wysokich pozycji w wyszukiwarce z dnia na dzień. Rezultaty są stabilne w stosunku do płatnych reklam, które wymagają ciągłych inwestycji.

Już w 1996 roku Bill Gates napisał esej, który zatytułował popularnym do dzisiaj wyrażeniem Content Is King. Przewidywał w nim, że większość pieniędzy generowanych w sieci będzie pochodziła właśnie z treści. To założenie się spełniło, dlatego obecnie tworzenie contentu musi być w pełni profesjonalne, aby uzyskać pożądane rezultaty.

Na co należy uważać, tworząc content?

Wszystkie powyższe czynniki wpływają na ostateczny pożądany cel, jakim jest sprzedaż i zysk. Jak widać, gra jest warta świeczki, lecz jakie trudności mogą napotkać nas po drodze? Oto trzy najważniejsze:

  • ograniczona liczba miejsc – Google zapewnia dobrą widoczność jedynie pierwszej stronie, która mieści w sobie 10 wyników;
  • działania konkurencji – im więcej prac oraz wydatków ze strony innych firm, tym trudniej będzie pokonać je w walce o wysokie pozycje;
  • długotrwała i intensywna praca – tak wspaniałe efekty muszą być okupione wysiłkiem, dlatego zdobycie optymalnej widoczności wymaga poświęcenia czasu i/lub wydatków na pozycjonowanie.

Dobry content to jedno, ale realna sytuacja na rynku to drugie. Wiele czynników składa się na finalny efekt, a merytoryczne treści są tylko jednym z nich.

Content – cechy

Omówiliśmy, co to jest content i jakie płyną z niego korzyści, zatem czas pomówić o tym, co wpływa na jakość – a tym samym marketingowe rezultaty.

Cechy dobrego contentu: wartość merytoryczna, atrakcyjna forma, struktura pod SEO.

Dobry content składa się z trzech powiązanych ze sobą części:

  • wartość merytoryczna – informacje muszą być unikatowe i cenne dla użytkowników. Tematyka powinna obejmować wyłącznie zakres działalności świadczony przez firmę, aby nadać treściom marketingowy sens;
  • atrakcyjna forma – ważna jest przejrzysta i czytelna budowa tekstu, którą można osiągnąć przez odpowiednie formatowanie, czyli stosowanie nagłówków, akapitów, list czy wyróżnień. Istotną cechą dobrego contentu jest także charakter dostosowany do grupy docelowej, a zatem styl pisania i używane słownictwo;
  • struktura SEO – miejscem docelowym większości informacji jest Internet, zatem warto zadbać o optymalną widoczność dzięki stosowaniu zasad pozycjonowania treścią. Wśród nich wyróżniamy nagłówki, słowa kluczowemeta-teksty oraz linkowanie wewnętrzne. W przypadku artykułów blogowych ważna jest także budowa tekstu, która zawiera wstęp (lead), rozwinięcie i zakończenie.

Wiesz już, jakie cechy ma dobry content. To co? Czas pisać i walczyć o wysokie pozycje!

Podsumowanie

  • Content to angielskie słowo oznaczające „zawartość”. W marketingowym słowniku dotyczy wszelkich treści pisanych oraz wizualnych.
  • Dobry content zawiera wysoką wartość merytoryczną, atrakcyjną formę i często również strukturę pod SEO.
  • Spełnienie powyższych warunków wymaga wiedzy i czasochłonnej pracy, dlatego jakość przeważa nad sprytem (choć ten nie jest bez znaczenia, przynajmniej biorąc pod uwagę obecne algorytmy Google).

Jeśli chcesz otrzymać profesjonalny content dostosowany ściśle do potrzeb Twojej firmy – zdaj się na nas. Jesteśmy zespołem doświadczonych copywriterów, który tworzy skuteczne treści marketingowe.

Skontaktuj się

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.8

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Komentarze

Maciej18.10.2021 13:17

Świetnie, dzięki, już wszystko jasne 🙂

Odpowiedz
Anna11.04.2023 15:50

Cały czas słyszałam to słowo w mediach społecznościowych. Twórcy mówią o swoim contencie, a ja nie wiedziałam co to znaczy. Teraz wszystko w końcu jasne 🙂 Dziękuję

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.06.2024 Korekta & Redakcja
14.06.2024 Porady & Ciekawostki
13.06.2024 Marketing
12.06.2024 Porady & Ciekawostki
11.06.2024 Marketing
10.06.2024 Porady & Ciekawostki
07.06.2024 Korekta & Redakcja
06.06.2024 Copywriting
05.06.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu