Content – co to jest?

Zastanawiasz się, czym jest content? Niewątpliwie zyskuje on na popularności, ale co w zasadzie oznacza? Jako doświadczona agencja copywriterska podzielimy się z Tobą w niniejszym artykule ciekawymi wskazówkami!
Co to jest content?
Content to angielskie wyrażenie oznaczające „zawartość”.
Nawiązuje do marketingu, w którym stanowi podstawową strategię w pozyskiwaniu klientów dzięki prezentowaniu merytorycznych treści.
W praktyce składnikami contentu są wszystkie teksty widoczne na stronie: podstrony, artykuły blogowe, oferta, cennik, opisy produktowe, a także treści wizualne: infografiki, zdjęcia czy instrukcje graficzne.
Elementem wspólnym jest charakter brandu, tematyczne informacje, a także – w większości przypadków – struktura SEO, która poprawia widoczność firmy w wyszukiwarce Google.
Dlaczego warto mieć dobry content?
Obecne działania marketingowe możemy nazwać wyścigiem informacji. Firmy regularnie publikują artykuły, rozbudowują podstrony, a także aktualizują cenniki. Powód jest jeden – takie postępowanie zwiększa sprzedaż. Ale jak to możliwe?
Korzyści płynące z dobrego contentu to:
- wzrost wizyt na stronie internetowej – jeśli firma wyświetla się w wyszukiwarce, generuje wartościowy ruch oraz zwiększa liczbę potencjalnych klientów;
- budowa wizerunku – udostępnianie branżowych informacji to rzetelna wizytówka posiadanej eksperckiej wiedzy;
- długofalowe efekty – zwykle nie traci się wysokich pozycji w wyszukiwarce z dnia na dzień. Rezultaty są stabilne w stosunku do płatnych reklam, które wymagają ciągłych inwestycji.
Już w 1996 roku Bill Gates napisał esej, który zatytułował popularnym do dzisiaj wyrażeniem:
Content is King!
Przewidywał w nim, że większość pieniędzy generowanych w sieci będzie pochodziła właśnie z treści. To założenie się spełniło, dlatego obecnie tworzenie contentu musi być w pełni profesjonalne, aby uzyskać pożądane rezultaty.
Na co należy uważać, tworząc content?
Wszystkie powyższe czynniki wpływają na ostateczny pożądany cel, jakim jest sprzedaż i zysk. Jak widać, gra jest warta świeczki, lecz jakie trudności mogą napotkać nas po drodze?
- Ograniczona liczba miejsc – Google zapewnia dobrą widoczność jedynie pierwszej stronie, która mieści w sobie 10 wyników;
- Działania konkurencji – im więcej prac oraz wydatków ze strony innych firm, tym trudniej będzie pokonać je w walce o wysokie pozycje;
- Długotrwała i intensywna praca – tak wspaniałe efekty muszą być okupione wysiłkiem, dlatego zdobycie optymalnej widoczności wymaga poświęcenia czasu i/lub wydatków na pozycjonowanie.
Dobry content to jedno, ale realna sytuacja na rynku to drugie. Wiele czynników składa się na finalny efekt, a merytoryczne treści są tylko jednym z nich.
Content – cechy
Omówiliśmy, co to jest content i jakie płyną z niego korzyści, zatem czas pomówić o tym, co wpływa na jakość – a tym samym marketingowe rezultaty.
Dobry content składa się z trzech powiązanych ze sobą części:
- Wartość merytoryczna – informacje muszą być unikatowe i cenne dla użytkowników. Tematyka powinna obejmować wyłącznie zakres działalności świadczony przez firmę, aby nadać treściom marketingowy sens.
- Atrakcyjna forma – ważna jest przejrzysta i czytelna budowa tekstu, a także charakter dostosowany do grupy docelowej. Istotnym celem jest semantyczny przekaz, dlatego treści nie mogą być ani za trudne (gdyż czytelnicy szybko zrezygnują z czytania bądź nie będą w ogóle zainteresowani), ani za łatwe (gdyż wtedy będą zbyt trywialne lub nudne). Granica jest cienka, dlatego należy ją wyznaczyć na podstawie „uśrednionego” odbiorcy contentu.
- Struktura SEO – miejscem docelowym większości informacji jest Internet, zatem warto zadbać o optymalną widoczność dzięki stosowaniu zasad pozycjonowania treścią. Wśród nich wyróżniamy nagłówki, słowa kluczowe, meta-teksty oraz linkowanie wewnętrzne.
Wiesz już, jakie cechy ma dobry content. To co? Czas pisać i walczyć o wysokie pozycje!
Podsumowanie
- Content to angielskie słowo oznaczające „zawartość”. W marketingowym słowniku dotyczy wszelkich treści pisanych oraz wizualnych.
- Dobry content zawiera wysoką wartość merytoryczną, atrakcyjną formę i nierzadko również strukturę pod SEO.
- Spełnienie powyższych warunków wymaga wiedzy i czasochłonnej pracy, dlatego jakość przeważa nad sprytem (choć ten nie jest bez znaczenia, przynajmniej biorąc pod uwagę obecne algorytmy Google).
Jeśli chcesz otrzymać profesjonalny content dostosowany ściśle do potrzeb Twojej firmy – zdaj się na nas. Jesteśmy zespołem doświadczonych copywriterów, który tworzy skuteczne treści marketingowe.
Oceń artykuł:
Komentarze
Świetnie, dzięki, już wszystko jasne 🙂