Content – co to jest?

Spis Treści:

Zastanawiasz się, czym jest content? Niewątpliwie zyskuje on na popularności, ale co w zasadzie oznacza? Jako doświadczona agencja copywriterska zapraszamy do lektury, by podzielić się ciekawymi wskazówkami!

Co to jest content?

Content to angielskie wyrażenie oznaczające „zawartość”.

Nawiązuje do marketingu, gdzie stanowi podstawową strategię w pozyskiwaniu klientów dzięki prezentowaniu merytorycznych treści.

W praktyce składnikami contentu są wszystkie teksty widoczne na stronie: podstrony, artykuły blogowe, oferta, cennik, opisy produktowe. Elementem wspólnym jest charakter brandu, tematyczne informacje, a także – w większości przypadków – struktura SEO, która poprawia widoczność firmy w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto mieć dobry content?

Obecne działania marketingowe możemy nazwać wyścigiem informacji. Firmy regularnie publikują artykuły, rozbudowują podstrony, a także aktualizują cenniki. Powód jest jeden – takie postępowanie zwiększa sprzedaż. Ale jak to możliwe?

Korzyści płynące z dobrego contentu to:

  • wzrost wizyt na stronie internetowej – jeśli firma wyświetla się w wyszukiwarce, generuje wartościowy ruch oraz zwiększa liczbę potencjalnych klientów;
  • budowa wizerunku – udostępnianie branżowych informacji to rzetelna wizytówka posiadanej wiedzy;
  • długofalowe efekty – zwykle nie traci się wysokich pozycji w wyszukiwarce z dnia na dzień. Rezultaty są stabilne w stosunku do płatnych reklam, które wymagają ciągłych inwestycji.

Wszystkie powyższe czynniki wpływają na ostateczny pożądany cel, jakim jest sprzedaż i zysk. Jak widać, gra jest warta świeczki, lecz jakie trudności mogą napotkać nas po drodze?

  • Ograniczona liczba miejsc – Google zapewnia dobrą widoczność jedynie pierwszej stronie, która mieści w sobie 10 wyników.;
  • Działania konkurencji – im więcej prac oraz wydatków ze strony innych firm, tym trudniej będzie pokonać je w walce o wysokie pozycje;
  • Długotrwała i intensywna praca – tak wspaniałe efekty muszą być okupione wysiłkiem, dlatego zdobycie optymalnej widoczności wymaga poświęcenia czasu i/lub wydatków na pozycjonowanie.

Dobry content to jedno, ale realna sytuacja na rynku to drugie. Wiele czynników składa się na finalny efekt, a merytoryczne treści są tylko jednym z nich.

Content – cechy

Przeanalizowaliśmy korzyści i definicję contentu, zatem czas pomówić o tym, co wpływa na jakość – a tym samym marketingowe rezultaty.

Dobry content składa się z trzech powiązanych ze sobą części:

  • Wartość merytoryczna – informacje muszą być unikatowe i cenne dla użytkowników. Tematyka powinna obejmować wyłącznie zakres działalności świadczony przez firmę, aby nadać treściom marketingowy sens.
  • Atrakcyjna forma – ważna jest przejrzysta i czytelna budowa tekstu, a także charakter dostosowany do odbiorców. Istotnym celem jest semantyczny przekaz, dlatego treści nie mogą być ani za trudne (gdyż czytelnicy szybko zrezygnują z czytania bądź nie będą w ogóle zainteresowani), ani za łatwe (gdyż wtedy będą zbyt trywialne lub nudne). Granica jest cienka, dlatego należy ją wyznaczyć na podstawie „uśrednionego” odbiorcy contentu.
  • Struktura SEO – miejscem docelowym większości informacji jest Internet, zatem warto zadbać o optymalną widoczność dzięki stosowaniu zasad pozycjonowania treścią. Wśród nich wyróżniamy nagłówkifrazy kluczowemeta-teksty oraz linkowanie wewnętrzne.

Podsumowanie:

  • Można wysunąć wniosek, że content nie cierpi dróg na skróty.
  • Spełnienie powyższych warunków wymaga wiedzy i czasochłonnej pracy, dlatego jakość przeważa nad sprytem (choć ten nie jest bez znaczenia, przynajmniej biorąc pod uwagę algorytmy Google na chwilę obecną).
  • Wiesz już, jakie cechy ma dobry content. To co? Czas pisać i walczyć o wysokie pozycje!

Jeśli chcesz otrzymać profesjonalny content, dostosowany ściśle do potrzeb Twojej firmy, zdaj się na nas. Jesteśmy zespołem doświadczonych copywriterów, który tworzy skuteczne treści marketingowe.

Skontaktuj się

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Komentarze

Maciej18 październik 2021

Świetnie, dzięki, już wszystko jasne 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.10.2021 Pozycjonowanie
15.10.2021 Marketing
14.10.2021 Marketing
13.10.2021 Marketing
12.10.2021 Kwestie Prawne
11.10.2021 Content Marketing
11.10.2021 Marketing
07.10.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy