Konkurencja ma taniej? Sprawdź, jak przekonać do siebie klientów!
Cena wciąż stanowi najważniejsze kryterium wyboru, jakim kierują się współcześni konsumenci. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że niemal w każdej branży mamy do czynienia z rosnącą liczbą tzw. „klientów świadomych”, którzy – podejmując ostateczną decyzję – biorą pod uwagę nie tylko aspekt finansowy, ale również wiele innych czynników. I to właśnie one okażą się niezwykle pomocne w sytuacji, gdy Twoja konkurencja ma taniej.
Konkurencja ma taniej? To nie koniec świata!
„Konkurencja ma taniej” to słowa, które dla wielu właścicieli firm, a nawet samych handlowców, brzmią jak wyrok. Wszak ten, kto oferuje produkty lub usługi w niższych cenach, sprzedaje więcej i wygrywa wyścig o klienta, prawda? Niekoniecznie!
Rośnie liczba świadomych konsumentów, dla których kluczową kwestią jest jakość oferty.
Nierzadko są oni w stanie zapłacić więcej, o ile otrzymają produkt lub usługę „premium”. Jeżeli więc konkurencja ma taniej, wcale nie musisz obniżać cen – wystarczy w pierwszej kolejności zadbać o to, by Twoja oferta była lepsza. Stosuj wyższej jakości materiały, proponuj swoim klientom rozwiązania o doskonałych parametrach i właściwościach oraz daj konsumentom pewność, że to właśnie Twoje wyroby poprawią komfort ich życia.
Oczywiście taka jakość musi zostać potwierdzona – certyfikatem, dobrymi opiniami oraz transparentnością. Nie bój się dokładnie opisywać swoich produktów lub usług i pokazywać klientom, dlaczego płacą wyższą cenę. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą oni skłonni dopłacić, by tylko móc skorzystać z rozwiązania trwalszego, bardziej funkcjonalnego i po prostu lepszego.
Co robić, gdy konkurencja ma taniej? 4 sprawdzone działania!
Dbanie o jakość oferty to klucz do sukcesu, ale istnieją jeszcze inne metody, dzięki którym zyskasz możliwość skuteczniejszego rywalizowania z tańszą konkurencją. Oto 4 najlepsze!
Dodatkowe korzyści i benefity
Jeżeli konkurencja ma taniej, zaproponuj klientowi benefity, których nie otrzyma nigdzie indziej.
Mowa tu między innymi o:
- bezpłatnej dostawie;
- dłuższej albo bardziej rozbudowanej gwarancji;
- możliwości przetestowania produktu lub usługi przez określony czas;
- bezpłatnym wsparciu technicznym;
- dodatkowych usługach (np. bezpłatnej kalibracji zakupionego alkomatu).
W większości przypadków takie benefity nie przysporzą Ci wielu kosztów, a będą stanowiły dodatkową motywację do wybrania Twojej oferty.
Bogaty asortyment
Zadbaj o to, aby jakość Twojej oferty szła w parze z liczbą oferowanych produktów lub usług. Proponuj przede wszystkim rozwiązania, jakimi nie dysponuje konkurencja i które są mniej powszechne na polskim rynku. Im większy wybór otrzyma Twój potencjalny klient, tym większa będzie szansa na to, że znajdzie w Twoim asortymencie coś odpowiedniego dla siebie i będzie w stanie zapłacić za to wyższą kwotę.
Nie zapominaj również o potencjale cross-sellingu – oferuj konsumentom powiązane produkty, dzięki którym będą oni mogli jeszcze efektywniej korzystać z zakupionego rozwiązania, a Ty wypromujesz swoją ofertę.
Atrakcyjne rabaty
Jeżeli konkurencja ma taniej, obniżanie cen produktów lub usług nie jest najlepszym pomysłem – w przeciwieństwie do odpowiedniej, dobrze przemyślanej polityki rabatowej, dzięki której zachęcisz do skorzystania z oferty większą liczbę klientów.
Szczególnie polecane są indywidualne kody rabatowe, np. dla osób, które odwiedziły już sklep albo skorzystały wcześniej z oferty. Nawet te niewielkie, rzędu 5–10%, będą świetnym „wabikiem”, a przy okazji poprawią Twój wizerunek i pokażą, że każdy klient jest dla Ciebie bardzo ważny.
Customer Experience
Konkurencja ma taniej? W takim razie Ty zadbaj o to, by klient czerpał lepsze doświadczenia w kontakcie z Twoją marką.
Customer Experience to na współczesnym, przesyconym konkurencją rynku jeden z najlepszych sposobów, by wyróżnić swoją firmę na tle innych. Możesz wykorzystać go w praktyce poprzez następujące działania:
- stwórz intuicyjną i bogatą w wartościowe treści stronę internetową, na której klient znajdzie wszystkie informacje o produktach lub usługach;
- zadbaj o to, by proces zakupowy był łatwy i pozwolił klientowi szybko zamówić wybrany towar;
- zapewnij klientowi różne formy dostawy oraz przyjazną politykę zwrotów;
- wykorzystuj sprawdzone i nienachalne formy reklamy, skupiając się przede wszystkim na content marketingu;
- odpowiadaj na komentarze swoich klientów, również te nieprzychylne, kierując się profesjonalizmem i empatią;
- zbieraj i publikuj pozytywne opinie na temat swojej oferty;
- zadbaj o kompleksową i profesjonalną obsługę – zarówno przed-, jak i posprzedażową.
Wszystko to pozwoli Ci budować pozytywny wizerunek marki i promować swoją ofertę na wielu płaszczyznach.
Podsumowanie
- Jeżeli konkurencja ma taniej, zadbaj przede wszystkim o to, by Twoje produkty lub usługi reprezentowały wyższą jakość.
- Chcąc wygrać rywalizację o klienta, zaproponuj mu korzystne benefity, w tym darmową dostawę czy możliwość przetestowania produktu przed zakupem.
- Zadbaj o bogactwo asortymentu, oferując produkty lub usługi, jakich w swojej ofercie nie ma konkurencja.
- Konkurencja ma taniej? Nie obniżaj cen, ale oferuj rabaty – nawet te 5- czy 10-procentowe mogą zachęcić do skorzystania z oferty wielu klientów.
- Kluczem do Twojego sukcesu jest Customer Experience, dzięki któremu zbudujesz pozytywne doświadczenia konsumenta w kontakcie z Twoją marką.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz