Oferta marketingowa – czym jest i co powinno się w niej znaleźć?

Spis Treści:

Zachęcenie klienta do zakupu jest podstawą każdego biznesu. Oferta przesyłana drogą mailową pozwoli Ci nawiązać kontakt z konsumentem i przekonać go do zostania realnym odbiorcą Twoich usług. Jakie elementy należy wziąć pod uwagę w procesie tworzenia wspomnianego dokumentu? Dowiedz się, czym jest oferta marketingowa i co powinno się w niej znaleźć!

Czym jest oferta marketingowa?

Oferta marketingowa to dokument wykorzystywany w celu zachęcenia klientów do dokonania zakupu.

Może ona obejmować zestawienie produktów oferowanych przez daną firmę wraz z informacją na temat ceny. Rolą oferty jest przedstawienie klientowi zalet sprzedawanych usług i cech wyróżniających firmę na tle konkurencji.

W dokumencie warto zawrzeć wszelkie informacje, które mogą wpłynąć na podjęcie decyzji przez klienta. Są to:

  • cechy produktu lub usługi,
  • ceny,
  • warunki płatności,
  • korzyści,
  • rabaty,
  • gwarancja,
  • dostępność,
  • opinie klientów.

Dzięki przemyślanej ofercie marketingowej możesz zwiększyć sprzedaż, zdobyć lojalnych klientów i osiągnąć sukces na rynku. Opracowanie skutecznego dokumentu wymaga jednak dogłębnego zrozumienia potrzeb grupy docelowej. Kluczowym aspektem jest również umiejętne przedstawienie usług, skłaniające klienta do zakupu.

Kiedy wysłać ofertę marketingową?

Ofertę marketingową drogą mailową powinno się przesyłać przynajmniej raz w miesiącu i maksymalnie raz na tydzień.

Częstsza próba kontaktu może zostać odebrana negatywnie przez potencjalnego klienta.

Wysyłanie oferty marketingowej w odpowiednim czasie może mieć znaczenie dla skuteczności kampanii. Kiedy warto próbować nawiązać kontakt z klientem? To zależy od Twojej grupy docelowej! W przypadku klientów indywidualnych ofertę najlepiej przesyłać pod koniec tygodnia, po południu. W tym czasie Twój odbiorca prawdopodobnie zakończył większość spraw i ma chwilę na zapoznanie się z otrzymanym dokumentem.

Jeśli chodzi o firmy, najlepszym czasem na przesłanie oferty jest pierwsza połowa tygodnia.

Kiedy przesłanie oferty nie jest możliwe?

Rozpowszechnianie oferty marketingowej jest ograniczone prawem do prywatności i obowiązkiem zachowania przejrzystych, dobrych praktyk rynkowych.

Zagadnienia niezamówionej informacji handlowej regulują przepisy Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgodnie z nią przesłanie oferty marketingowej umożliwia wcześniejsze wyrażenie zgody na otrzymywanie podobnych informacji oraz udostępnienie w tym celu adresu poczty elektronicznej.

Opisana wyżej zasada dotyczy wyłącznie osób fizycznych. Niezamówioną informację handlową można zatem przesyłać bez uprzedniego pytania o zgodę osobom prawnym, stowarzyszeniom, spółkom itd.

Jak stworzyć ofertę marketingową?

Tworzenie skutecznej oferty marketingowej to kluczowy element strategii marketingowej firm. Co jest istotne?

Długość dokumentu

Specjaliści marketingu często zadają sobie pytanie – jak długa powinna być oferta marketingowa? Dokument przesłany do potencjalnego klienta nie może być przesadnie długi, aby nie zniechęcić go do pełnej lektury. Należy jednak w nim zawrzeć najważniejsze informacje dotyczące działalności. Optymalna długość oferty marketingowej to 6 stron.

Załączniki do oferty

W ofercie marketingowej powinny znaleźć się załączniki. Nawet pojedynczy plik może znacznie zwiększyć zainteresowanie Twoją propozycją. Załącznikami powinny być materiały opisujące firmę w superlatywach – mogą to być referencje, film promocyjny bądź inny dowód przedstawiający osiągnięcia działalności. Nie należy jednak przesadzać. mają być one bowiem wyłącznie dodatkiem do informacji zawartych w ofercie.

​Przedstawienie firmy

Tworząc ofertę marketingową, zwróć uwagę na to, jak przedstawiasz swoją firmę.

Napisz o tym, od którego roku sprzedajesz swoje usługi, oraz w czym się specjalizujesz. Cenną informacją będzie również liczba zatrudnianych pracowników. Przedstawiając działalność, warto zwięźle opisać wartości i cele, którymi kieruje się firma.

Zdefiniowanie grupy docelowej

Proces tworzenia oferty marketingowej warto rozpocząć od dogłębnego zrozumienia rynku oraz potrzeb Twojej grupy docelowej. Zdefiniuj potencjalnych klientów oraz ich prawdopodobne preferencja zakupowe. Określ wiek, dominującą płeć i zainteresowania osób, do których zamierzasz przesłać ofertę marketingową.

Zdefiniowanie grupy docelowej możesz również powierzyć agencji marketingowej.

Co Cię wyróżnia na tle konkurencji?

Badanie konkurencyjnych ofert może mieć kluczowe znaczenie dla Twojej oferty marketingowej. Odpowiedz na pytanie, co Cię wyróżnia na tle usług sprzedawanych przez innych graczy na rynku. Skoncentruj się na tym, co robią dobrze, i jakie są ich słabe punkty. Proces analizy konkurencji pozwoli Ci znaleźć i niszę i wypełnić ją Twoimi produktami.

Wybór odpowiednich produktów

Warto przygotować kilka wersji oferty marketingowej dopasowanych do potrzeb określonych grup docelowych.

Dogłębne poznanie preferencji, problemów i oczekiwań klientów zwiększy Twoje szanse na sukces.

Stworzenie materiałów graficznych

Ostatnim elementem oferty marketingowej jest szata graficzna. Najważniejsza jest treść przesyłanego dokumentu, jednak warto ułatwić klientowi jej przyswojenie. Używaj charakterystycznych elementów graficznych, obecnych również na Twojej stronie internetowej. Jeżeli w Twoim logotypie dominuje kolor pomarańczowy, śmiało użyj go w Twojej ofercie marketingowej. Zwróć również uwagę na poprawność gramatyczną i stylistyczną.

Graficzną stroną oferty marketingowej możesz zlecić profesjonalnemu grafikowi.

Podsumowanie

  • Oferta marketingowa to dokument wysyłany w celu zachęcenia klientów do dokonania zakupu.
  • Obejmuje ona zestawienie produktów oferowanych przez firmę wraz z informacjami na temat m.in. ceny, rabatów i korzyści.
  • W przypadku klientów indywidualnych ofertę marketingową najlepiej przesyłać pod koniec tygodnia, po południu.
  • W przypadku firmy najlepszym czasem na przesłanie tego rodzaju oferty jest pierwsza połowa tygodnia.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

06.12.2024 Korekta & Redakcja
05.12.2024 Porady & Ciekawostki
04.12.2024 Prawo & Finanse
03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu