Opis firmy, czyli jak napisać tekst na stronę „O nas”?

To nie przypadek, że większość stron posiada opis firmy. Klienci przed zakupem często odwiedzają zakładkę „O nas”, by nabrać zaufania i utwierdzić się w słuszności swojej decyzji. Z tego względu dowiedz się, jak napisać ciekawy opis, który przekona odbiorców do Twojej firmy.
Czym jest opis firmy?
Opis firmy jest tekstem prezentującym najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Zazwyczaj widnieje na stronie w zakładce „O nas” lub „O firmie”.
Prawidłowy opis składa się z trzech części:
- dane o organizacji – kiedy firma została założona, gdzie znajduje się jej siedziba, kim są członkowie zespołu;
- misja oraz cele przedsiębiorstwa – w jakim kierunku podąża przedsiębiorstwo, co planuje osiągnąć;
- wartości i kultura firmy – czym kieruje się firma podczas dążenia do obranych celów, na jakie aspekty zwraca uwagę.
Dodatkowo w tekście można zaprezentować portfolio, choć jeśli jest duże – rekomendujemy utworzenie osobnej podstrony, by segmentować informacje, dbając tym samym o większą przejrzystość strony.
Jak napisać opis firmy?
Kreatywny opis firmy buduje wizerunek marki i zachęca do zakupów. Warto więc poświęcić mu szczególną uwagę. Podczas tworzenia treści kieruj się poniższymi wskazówkami.
Bądź treściwy
Obecnie społeczeństwo cierpi na nadmiar informacji, dlatego zamieść tylko najważniejsze z nich. Zastanów się – gdyby Twoim zadaniem było przedstawienie firmy w 20 sekund, co należałoby przekazać?
Unikaj wyświechtanych zwrotów typu „naszym najważniejszym celem jest zadowolenie klienta” lub „stawiamy na najwyższą jakość świadczonych usług”. Lepszy będzie krótki opis firmy od pustego referatu.
Zadbaj o unikalność
Unikaj kopiowania treści z innych serwisów! W przeciwnym wypadku opis straci na jakości, a strona – na pozycjonowaniu.
Każde przedsiębiorstwo to niepowtarzalne połączenie ludzi, zasobów i możliwości. Z tego względu nie istnieje gotowy opis firmy, który miałby uniwersalne zastosowanie. Zamiast tego pomyśl:
- co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji?
- jakie są Twoje plany rozwojowe?
- co udało Ci się osiągnąć już teraz?
Po głębszej refleksji z pewnością znajdziesz co najmniej kilka aspektów, które warto rozwinąć i zaprezentować odbiorcom. Autentyczność jest tutaj kluczowa – to w końcu nią kupisz zaufanie klienta.
Przeczytaj również
Zachowaj spójność
Twoja firma cechuje się określonym wizerunkiem. Niezależnie od tego, jaki on jest, opis firmy musi być z nim spójny.
Wyobraź sobie stronę kancelarii prawniczej. Profesjonalny wydźwięk, wszędzie formalne zwroty, a na zdjęciach grube księgozbiory. Wchodzisz w zakładkę „O nas”, a tu zonk – nie widzisz zdjęć prawników w garniturach, lecz ich wspólne zdjęcie z wycieczki. Cała otoczka wizerunkowa legła w gruzach.
Dostosuj charakter treści do stylu, w jakim prezentuje się Twoja firma. Budowanie silnego brandu jest czasochłonne, dlatego musisz zadbać o konsekwencję w obrębie całej swojej strony.
Opis firmy – przykład
Poniżej zamieszczamy przykładowy opis firmy z branży reklamowej. Pamiętaj jednak, że służy on wyłącznie czerpaniu inspiracji – jak już bowiem pisaliśmy, kopiowanie słowo w słowo jakiejkolwiek części nie jest nigdy dobrym pomysłem.
- 600+ prowadzonych kampanii
- 50+ specjalistów w zespole
- 400+ zadowolonych klientów
Te liczby mogłyby wywrzeć wrażenie również na nas. Ale nie zatrzymujemy się w zachwycie, lecz wciąż idziemy do przodu.
Nasza agencja powstała zaledwie cztery lata temu, a już może poszczycić się licznym zespołem specjalistów od wizerunku, PR oraz reklamy. Choć nasza siedziba znajduje się w Warszawie, usługi kierujemy do wszystkich zakątków świata.
Aby zmaksymalizować skuteczność Twojej kampanii, nie wystarczą zwykłe chęci. Opracowaliśmy rozwiązanie AI, które umożliwia dokładniejszą interpretację danych, a tym samym lepsze wyniki tworzonych reklam.
Naszym celem są kolejne optymalizacje naszych kampanii – bo wiemy, jak ważne są po prostu efekty! Z tego względu kładziemy nacisk na intensywny rozwój autorskiej technologii.
Oczywiście praca pracą, a wyniki wynikami. W tym wszystkim nie zapominamy, jak ważni są ludzie – dlatego dokładamy starań, by stale integrować nasz zespół, organizować wyjazdy na konferencje branżowe (i dbać o często eksploatowany ekspres do kawy!).
Podsumowanie
- Opis firmy (podstrona „O nas” lub „O firmie”) zawiera kluczowe informacje o przedsiębiorstwie.
- Treść powinna przedstawiać misje i cele organizacji, a także wartości, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo.
- By napisać ciekawy opis firmy, zadbaj o unikalny charakter, który będzie spójny z wizerunkiem całej marki. Unikaj często używanych zwrotów i skup się na tym, co naprawdę wyróżnia Twój biznes.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz