Opis firmy, czyli jak napisać tekst na stronę „o nas”?

Spis Treści:

To nie przypadek, że większość stron posiada opis firmy. Klienci przed zakupem często odwiedzają zakładkę „o nas”, by nabrać zaufania i utwierdzić się w słuszności swojej decyzji. Z tego względu dowiedz się, jak napisać ciekawy opis, który przekona odbiorców do Twojej firmy.

Czym jest opis firmy?

Opis firmy jest tekstem prezentującym najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Zazwyczaj widnieje na stronie w zakładce „o nas” lub „o firmie”.

Prawidłowy opis składa się z trzech części:

  • dane o organizacji – kiedy firma została założona, gdzie znajduje się jej siedziba, kim są członkowie zespołu;
  • misja oraz cele przedsiębiorstwa – w jakim kierunku podąża przedsiębiorstwo, co planuje osiągnąć;
  • wartości i kultura firmy – czym kieruje się firma podczas dążenia do obranych celów, na jakie aspekty zwraca uwagę.

Dodatkowo w tekście można zaprezentować portfolio, choć jeśli jest duże – rekomendujemy utworzenie osobnej podstrony, by segmentować informacje, dbając tym samym o większą przejrzystość strony.

Jak napisać opis firmy?

Kreatywny opis firmy buduje wizerunek marki i zachęca do zakupów. Warto więc poświęcić mu szczególną uwagę. Podczas tworzenia treści kieruj się poniższymi wskazówkami.

Bądź treściwy

Obecnie społeczeństwo cierpi na nadmiar informacji, dlatego zamieść tylko najważniejsze z nich. Zastanów się – gdyby Twoim zadaniem było przedstawienie firmy w 20 sekund, co należałoby przekazać?

Unikaj wyświechtanych zwrotów typu „naszym najważniejszym celem jest zadowolenie klienta” lub „stawiamy na najwyższą jakość świadczonych usług”. Lepszy będzie krótki opis firmy od pustego referatu.

Zadbaj o unikalność

Unikaj kopiowania treści z innych serwisów! W przeciwnym wypadku opis straci na jakości, a strona – na pozycjonowaniu.

Każde przedsiębiorstwo to niepowtarzalne połączenie ludzi, zasobów i możliwości. Z tego względu nie istnieje gotowy opis firmy, który miałby uniwersalne zastosowanie. Zamiast tego pomyśl:

  • co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji?
  • jakie są Twoje plany rozwojowe?
  • co udało Ci się osiągnąć już teraz?

Po głębszej refleksji z pewnością znajdziesz co najmniej kilka aspektów, które warto rozwinąć i zaprezentować odbiorcom. Autentyczność jest tutaj kluczowa – to w końcu nią kupisz zaufanie klienta.

Zachowaj spójność

Twoja firma cechuje się określonym wizerunkiem. Niezależnie od tego, jaki on jest, opis firmy musi być z nim spójny.

Wyobraź sobie stronę kancelarii prawniczej. Profesjonalny wydźwięk, wszędzie formalne zwroty, a na zdjęciach grube księgozbiory. Wchodzisz na zakładkę „o nas”, a tu nagle zonk – nie widzisz zdjęć prawników w garniturach, lecz ich wspólne zdjęcie z wycieczki. Cała otoczka wizerunkowa legła w gruzach.

Dostosuj charakter treści do stylu, w jakim prezentuje się Twoja firma. Budowanie silnego brandu jest czasochłonne, dlatego musisz zadbać o konsekwencję w obrębie całej swojej strony.

Opis firmy – przykład

Poniżej zamieszczamy przykładowy opis firmy z branży reklamowej. Pamiętaj jednak, że służy on wyłącznie czerpaniu inspiracji – jak już bowiem pisaliśmy, kopiowanie słowo w słowo jakiejkolwiek części nie jest nigdy dobrym pomysłem.

Przykład:
  • 600+ prowadzonych kampanii
  • 50+ specjalistów w zespole
  • 400+ zadowolonych klientów

Te liczby mogłyby wywrzeć wrażenie również na nas. Ale nie zatrzymujemy się w zachwycie, lecz wciąż idziemy do przodu.

Nasza agencja powstała zaledwie cztery lata temu, a już może poszczycić się licznym zespołem specjalistów od wizerunku, PR oraz reklamy. Choć nasza siedziba znajduje się w Warszawie, usługi kierujemy do wszystkich zakątków świata.

Aby zmaksymalizować skuteczność Twojej kampanii, nie wystarczą zwykłe chęci. Opracowaliśmy rozwiązanie AI, które umożliwia dokładniejszą interpretację danych, a tym samym lepsze wyniki tworzonych reklam.

Naszym celem są kolejne optymalizacje naszych kampanii – bo wiemy, jak ważne są po prostu efekty! Z tego względu kładziemy nacisk na intensywny rozwój autorskiej technologii.

Oczywiście praca pracą, a wyniki wynikami. W tym wszystkim nie zapominamy, jak ważni są ludzie – dlatego dokładamy starań, by stale integrować nasz zespół, organizować wyjazdy na konferencje branżowe (i dbać o często eksploatowany ekspres do kawy!).

Podsumowanie

  • Opis firmy (podstrona „o nas” lub „o firmie”) zawiera kluczowe informacje o przedsiębiorstwie.
  • Treść powinna przedstawiać misje i cele organizacji, a także wartości, jakimi kieruje się firma.
  • By napisać ciekawy opis firmy, zadbaj o unikalny charakter, który będzie spójny z wizerunkiem całej marki. Unikaj często używanych zwrotów i skup się na tym, co naprawdę wyróżnia Twoje przedsiębiorstwo.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2022 Porady i Ciekawostki
02.12.2022 Porady i Ciekawostki
01.12.2022 Content Marketing
30.11.2022 Social Media
29.11.2022 Porady i Ciekawostki
28.11.2022 Porady i Ciekawostki
26.11.2022 Porady i Ciekawostki
25.11.2022 Content Marketing
24.11.2022 Aktualności

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu