Evergreen content – stały ruch na stronie

Spis Treści:

Organiczny ruch na stronie jest niezbędny dla wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, a najłatwiej go zwiększać poprzez dodawanie nowych treści na stronę. Jednakże należy robić to rozważnie, ponieważ możemy doprowadzić do kilku zjawisk, których zdecydowanie chcemy uniknąć. Rozwiązaniem może być zawartość, która się zwyczajnie nie dezaktualizuje – czyli tzw. evergreen content.

Czym jest evergreen content?

Evergreen oznacza w dosłownym tłumaczeniu, „wiecznie zielony”, odnosząc się do roślin, które nie zrzucają liści w okresie zimowym – pozostają zatem, cóż, wiecznie zielone. Jeśli uznamy to za metaforę na publikowanie treści, otrzymujemy definicję:

Evergreen content to treści, które nigdy się nie dezaktualizują, dzięki czemu nieustannie generują ruch na stronie.

Choć każda opublikowana treść jest niejako „wieczna”, niektóre z nich – konkretnie te powiązane z trendem czy wiadomością– tracą na zainteresowaniu wraz z czasem.

Co nie jest evergreen contentem?

Zgodnie z powyższą definicją – rzeczy dotyczące tymczasowych nurtów, trendów, mody, wiadomości czy danych, które są ściśle powiązane z okresem czasu. Ujmując to w klarowny przykład, w 2020 nikogo nie będzie interesowało, jakie były najpopularniejsze ubrania na sezon letni w roku minionym. Jednakże wydarzenia, które są iteracyjne (takie jak, na przykład, wybory czy igrzyska olimpijskie) mogą stanowić już dobry temat na artykuł, ponieważ regularnie stają się istotne dla wielu ludzi.

Evergreen content stawia na treść, która jest „uniwersalna” i równie istotna w każdym momencie.

Pomysły na evergreen content na Twoją stronę

Znasz już najważniejsze cechy, którymi musi cechować się tego typu zawartość, by cieszyć się niesłabnącym ruchem. Po prostu trzymaj się rzeczy, które mogą być istotne dla wielu ludzi, niezależnie od roku, miesiąca czy jakiegoś jednorazowego wydarzenia.

Jednakże równie ważne jest znalezienie takowego zagadnienia w obrębie tematyki poruszanej na naszej stronie. Nie zawsze będzie to łatwe – niektóre branże są o wiele bardziej zależne od czasu niż inne (np. turystyczna). Na szczęście istnieje kilka formatów, których możesz użyć niemal niezależnie od rodzaju strony, a które są powszechnymi sposobami na wygenerowanie evergreen content:

  • listy;
  • zbiory porad dotyczących jakiegoś zagadnienia;
  • poradniki;
  • recenzje produktów.

Co najlepiej wybrać?

Znając specyfikę swoich działań oraz zakres tematyczny publikowanych na naszej stronie materiałów, możesz tworzyć wiele możliwych kombinacji korzystając z elementów z powyższej listy.

Przykład:

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz stworzyć listy rzeczy, które zaleca się początkującym w danej dziedzinie (tj. wygodne buty dla trekkingu górskiego).

Z kolei gdy posiadasz punkt usług, możesz opracować zbiór porad dla klientów (tj. sposoby upięć włosów, jeśli prowadzisz zakład fryzjerski; czyszczenie butów domowymi sposobami, jeśli jesteś właścicielem zakładu obuwniczego, i tak dalej).

Evergreen content – korzyści

Poza generowaniem stałego ruchu, tego typu materiały mogą Ci przynieść jeszcze jedną ważną korzyść – budowę profesjonalnego wizerunku. Potencjalny klient, natrafiwszy na taką treść na Twojej stronie, nabierze przekonania, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie.

Aby jednak uzyskać powyższe korzyści, należy mieć kilka rzeczy na uwadze przy tworzeniu tego typu zawartości. Przede wszystkim, Twoją domyślną grupą docelową są adepci danego zagadnienia – wszak nikt, kto potrafi już tworzyć profesjonalne fotografie, nie będzie szukał porad dla początkujących. Z tego powodu powinieneś zadbać o prosty, zrozumiały język bez specjalistycznych pojęć. Bądź też precyzyjny i staraj się pisać zwięźle – w przeciwnym wypadku potencjalny czytelnik może się zniechęcić lub stracić zainteresowanie.

Evergreen content nie powinien oczywiście całkowicie zastąpić zawartości na Twojej stronie. Równie istotne pozostaje zdobywanie zasięgów poprzez znajdywanie nowych słów kluczowych i reagowanie na aktualne wydarzenia. Jednakże dobrym pomysłem jest umieszczenie, zwłaszcza dla najpopularniejszych fraz kluczowych, kilku evergreen content na stronie. Dzięki temu poziom ruchu powinien utrzymywać się na stałym poziomie.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Jan Susmaga

Jan Susmaga

Z wykształcenia - filolog/językoznawca, z aktualnego zawodu - korektor i copywriter, z zainteresowania - wszystko po trochu. Lubi pisać, czytać zarówno prozę, jak i literaturę faktu (głównie naukową), oglądać horrory, trenować sztuki walki, próbować nowych rzeczy.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce