Family friendly content – co to znaczy?

Spis Treści:

Family friendly content zyskuje coraz bardziej na znaczeniu w świecie marketingowym. Dzięki niemu możesz zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy, a tym samym zyskać nowych klientów. Co właściwie oznacza ten termin? Czy dobrze rozumiesz, o jakich rodzajach treści mowa? Jakie korzyści płyną z zastosowania family friendly content? W naszym artykule znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania!

Czym jest content family friendly?

Family friendly to content, którego docelowym odbiorcą jest rodzina z dziećmi.

Family friendly content powinien:

  • być dostosowany i zrozumiały dla każdego członka rodziny bez względu na wiek – sprawdzi się więc przy opisie parku rozrywki, do którego można zabrać dziadków, albo przedstawieniu, które zainteresuje zarówno starszych, jak i młodszych;
  • całkowicie pozbawiony kontrowersyjnych treści, tak jakich np. erotyka, brutalna przemoc, wulgaryzmy;
  • opierać się na uniwersalnych wartościach, które są uznawane przez wszystkie pokolenia;
  • wywoływać w odbiorcy pozytywne odczucia, tj. radość, spokój, bezpieczeństwo – warto unikać wszelkich treści, które mogą wzbudzać strach, smutek, przerażenie, obrzydzenie czy nienawiść;

Family friendly content jest nam właściwie dobrze znany choćby z czasów, gdy produkowano kultowe seriale, oglądane przez całe rodziny – każdy mógł w nich odnaleźć coś dla siebie. Możesz też kojarzyć ten schemat z pełnometrażowych bajek dla dzieci, które jednocześnie cieszyły najmłodszych, ale i zawierały ukryty humor dla starszych widzów.

Przez pewien czas w przestrzeni mediowej odeszło się od stosowania treści przyjaznych rodzinie na rzecz wyraźnego podziału między contentem dla dorosłych i dla dzieci. Obecnie obserwuje się jednak potrzebę powrotu do budowania silnych, zdrowych relacji rodzinnych. Z tego powodu family friendly content staje się niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.

Zalety contentu family friendly

Przyjrzyjmy się, jakie korzyści niosą za sobą treści przyjazne rodzinie!

Większa liczba odbiorców

Dzięki temu, że Twój produkt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców, potencjalnie przyciągnie większą liczbę osób.

Co więcej, klienci z założenia będą korzystać z Twojego family friendly contentu rodzinnie, a jak wiadomo klient grupowy generuje większe zyski niż indywidualny. To właśnie z komercyjnych względów wielkie wytwórnie filmowe obniżają kategorie wiekowe swoich kolejnych premier – film, na który wybiorą się całe rodziny, zarobi o wiele więcej niż przeznaczony tylko dla dorosłych. Po prostu więcej osób będzie mogło go zobaczyć – ta sama zależność dotyczy każdej innej usługi.

Pozytywny wizerunek firmy

Content family friendly jest też ważnym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Statystyczna osoba bardziej ceni te marki, które szanują wartości rodzinne. Nawet bezdzietny klient doceni fakt, że wychodzisz naprzeciw różnorodnym potrzebom. Buduje to pozytywny wizerunek firmy i sprawia, że konsument chętniej jej zaufa.

Budowanie świadomości społecznej

Dzięki zastosowaniu family friendly content będziesz mógł budować społeczną świadomość na temat wartości więzi rodzinnych. Co prawda nie przyniesie Ci to wymiernych zysków, ale z pewnością dobrze wpłynie na wizerunek firmy.

Jak tworzyć dobry family friendly content?

Aby stworzyć skuteczne treści przyjazne rodzinom, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Pamiętaj o uniwersalności

Częstym błędem przy kreowaniu treści i usług family friendly jest uwzględnianie wyłącznie gustów i potrzeb dzieci. Cała sztuka polega natomiast na tym, by dany produkt spodobał się nie tylko dzieciom, lecz także ich rodzicom, dziadkom, starszemu rodzeństwu – to w końcu content family friendly, a nie tylko „kids friendly”. Skuteczną drogą do sukcesu jest zatem celowanie w powszechne gusta i wybieranie bezpiecznych tematów. Unikaj kontrowersyjnych treści, tj. erotyka, przemoc czy dyskryminacja.

Musisz przy tym pamiętać o prostocie i przystępności – w końcu Twoim targetem są osoby na różnych stopniach rozwoju intelektualnego i fizycznego.

Dbaj o ładunek emocjonalny

Umiejętnie operuj ładunkiem emocjonalnym w tekstach. Z jednej strony staraj się pisać z rozwagą i wyczuciem, z drugiej nie bój się odwoływać np. do nostalgii, która może świetnie przyciągnąć uwagę starszego pokolenia. Zwróć więc uwagę na wspomnienia z dzieciństwa, opisz cenne chwile z rodziną, przypominaj o rzeczach, które były popularne w dawnych czasach.

Opieraj się na swoich doświadczeniach

Najlepszym przewodnikiem w pisaniu treści przyjaznym rodzinom będą… Twoje własne doświadczenia. W co zawsze chciałeś bawić się z tatą, kiedy byłeś dzieciakiem? Których umiejętności chciałbyś poprzez zabawę nauczyć swojego syna czy córkę? Jaka wspólna aktywność sprawiłaby największą frajdę Twojej rodzinie? Jaki tekst rozśmieszyłby wszystkich na obiedzie u cioci?

Bądź więc przede wszystkim praktyczny.

Podsumowanie

  • Family friendly content to treści, które docelową są kierowane do rodzin z dziećmi.
  • Zaletą jego stosowania jest to, że content dotrze do znacznie większej grupy odbiorców.
  • Aby tworzyć dobre treści family friendly, należy brać pod uwagę całą rodzinę, nie tylko dzieci.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Katarzyna Kebernik

W 2018 roku ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Teksty to nie tylko jej praca, ale i pasja: wydała do tej pory jedną powieść, opublikowała w różnych miejscach, trochę wierszy i opowiadań, zajmuje się też krytyką filmową. Jej artykuły i recenzje można znaleźć na portalu film.org.pl, w miesięczniku "KINO" oraz w "Pleografie. Kwartalniku Akademii Polskiego Filmu". Laureatka II miejsca w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020), zwyciężczyni konkursu Krytyk Pisze (2020) i finalistka konkursu Połów Poetycki (2016).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.03.2024 Marketing
15.03.2024 Korekta & Redakcja
14.03.2024 Porady & Ciekawostki
13.03.2024 Pozycjonowanie
12.03.2024 Marketing
11.03.2024 Marketing
08.03.2024 Korekta & Redakcja
07.03.2024 Marketing
06.03.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu