Family friendly content – co to znaczy?

Z pewnością spotkałeś się z określeniem family friendly content. Co to znaczy? Czy dobrze rozumiesz, o jakich rodzajach treści mowa? W artykule przybliżamy, jak tworzyć go dobrze!
Czym jest content family friendly?
Family friendly to content, którego docelowym odbiorcą jest rodzina z dziećmi.
Powinien być odpowiedni dla każdego jej członka. Jest to zatem typ usługi skierowany do właściwie „każdego” – park rozrywki, do którego można zabrać dziadków, albo przedstawienie, które zainteresuje zarówno starszych, jak i młodszych.
Innym aspektem terminu family friendly jest cenzura. Z oczywistych względów family friendly content musi być całkowicie pozbawiony erotyki, brutalnej przemocy, wulgaryzmów i unikać kontrowersyjnych treści.
Zalety contentu family friendly
Dzięki temu, że Twój produkt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców, potencjalnie przyciągnie większą liczbę osób.
Co więcej, klienci z założenia będą korzystać z Twojego family friendly contentu rodzinnie, a jak wiadomo klient grupowy generuje większe zyski niż indywidualny. To właśnie z komercyjnych względów wielkie wytwórnie filmowe obniżają kategorie wiekowe swoich kolejnych premier – film, na który wybiorą się całe rodziny, zarobi o wiele więcej niż przeznaczony tylko dla dorosłych. Po prostu więcej osób będzie mogło go zobaczyć – ta sama zależność dotyczy każdej innej usługi.
Content family friendly jest też ważnym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Statystyczna osoba bardziej ceni te marki, które szanują wartości rodzinne. Nawet bezdzietny klient doceni fakt, że wychodzisz naprzeciw różnorodnym potrzebom.
Jak tworzyć dobry family friendly content?
Częstym błędem przy kreowaniu treści i usług family friendly jest uwzględnianie wyłącznie gustów i potrzeb dzieci. Cała sztuka polega natomiast na tym, by dany produkt spodobał się nie tylko dzieciom, lecz także ich rodzicom, dziadkom, starszemu rodzeństwu – to w końcu content family friendly, a nie tylko „kids friendly”.
Skuteczną drogą do sukcesu jest zatem celowanie w powszechne gusta i wybieranie bezpiecznych tematów. Musisz pamiętać o prostocie i przystępności – w końcu Twoim targetem są osoby na różnych stopniach rozwoju intelektualnego i fizycznego.
Najlepszym przewodnikiem będą jednak… Twoje własne doświadczenia. W co zawsze chciałeś bawić się z tatą, kiedy byłeś dzieciakiem? Których umiejętności chciałbyś poprzez zabawę nauczyć swojego syna czy córkę? Jaka wspólna aktywność sprawiłaby największą frajdę Twojej rodzinie? Jaki tekst rozśmieszyłby wszystkich na obiedzie u cioci? Bądź przede wszystkim praktyczny.
Podsumowanie
- Family friendly content to treści, które docelową są kierowane do rodzin z dziećmi.
- Zaletą jego stosowania jest to, że content dotrze do znacznie większej grupy odbiorców.
- Aby tworzyć dobre treści family friendly, należy brać pod uwagę całą rodzinę, nie tylko dzieci.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz