Google Discover – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie?

Spis Treści:

Google już od wielu lat stara się jak najlepiej dopasowywać wyświetlane treści do potrzeb oraz zainteresowań użytkowników. Kolejnym rozwiązaniem, które ma to usprawnić, jest Google Discover – usługa przeznaczona dla osób korzystających z urządzeń mobilnych. Czym jest, jak działa i czy może wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony internetowej?

Czym jest i jak działa Google Discover?

Google Discover to usługa skierowana do użytkowników smartfonów i tabletów, której zadaniem jest dostarczanie spersonalizowanych treści dopasowanych do potrzeb oraz oczekiwań internautów.

Skorzystać z niej można po zainstalowaniu aplikacji Google na urządzenia mobilne oraz włączeniu w ustawieniach opcji „Aktywność w Internecie i aplikacjach”.

Google Discover zaprezentuje Ci artykuły, zdjęcia, filmy oraz newsy, które mogą potencjalnie wzbudzić Twoje zainteresowanie. Możliwości usługi są bardzo duże – poinformuje Cię ona np. o wynikach sportowych, notowaniach giełdowych, a nawet pokaże Ci starsze treści, które z jakiegoś powodu zostały pominięte, ale które mogą być dla Ciebie przydatne. Taka funkcja została osiągnięta dzięki wdrożeniu zaawansowanego algorytmu.

W jaki sposób Google Discover personalizuje treści? Działanie usługi oparte jest przede wszystkim na aktywnościach użytkowników. Bierze pod uwagę nie tylko historię wyszukiwania, lecz także informacje o lokalizacji, dane z urządzenia mobilnego, a nawet interakcje z innymi produktami czy usługami Google.

Google Discover, w celu dopasowania treści wykorzystuje technologię Google News (w celu znalezienia najnowszych wiadomości) oraz Topic Layer (w celu zrozumienia zainteresowań użytkownika). Wszystko to, wraz z analizą zachowań internauty, pozwala aplikacji pozyskiwać mnóstwo informacji i tym samym personalizować treści zgodnie z potrzebami, oczekiwaniami oraz zainteresowaniami użytkownika.

Czym różni się Google Discover od tradycyjnej wyszukiwarki?

Korzystając z Google Discover, nie trzeba wpisywać żadnych zapytań, ponieważ wyświetla ono treści samodzielnie, zgodnie z zebranymi wcześniej informacjami.

Narzędzie to działa więc inaczej niż tradycyjna wyszukiwarka Google, w której wyszukuje się konkretne hasło.

Co ważne, w przypadku Google Discover, możesz samodzielnie wybierać rodzaje powiadomień, jakie chcesz otrzymywać. Nic nie stoi również na przeszkodzie, by rozpocząć obserwowanie wybranych tematów albo zrezygnować z takich, które nie są dla Ciebie interesujące.

Jak korzystać z Google Discover i czy usługa ma wpływ na pozycjonowanie?

Jeżeli Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wytycznych Google i zostanie zweryfikowana, a następnie zaindeksowana w Search Console, może wyświetlać się w Google Discover.

Aby content z Twojej witryny trafił do użytkowników usługi, musi spełnić kilka wymogów. Mowa tu przede wszystkim o responsywności, a więc dostosowaniu strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a także respektowaniu polityki treści w Discover (więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj).

Co niezwykle istotne, nie musisz optymalizować swojego contentu na stronie pod kątem tej konkretnej usługi. Jeżeli Twoje treści są wartościowe, użyteczne dla użytkowników, prawdopodobieństwo tego, że trafią do Google Discover, są bardzo duże. Dzięki temu zwiększysz ruch na stronie, a Twoja marka stanie się jeszcze lepiej rozpoznawalna – wszystko to sprawi, że proces pozycjonowania przebiegać będzie o wiele efektywniej.

Jak zwiększyć widoczność strony w Google Discover?

Choć nie istnieją narzędzia, które pozwolą Ci błyskawicznie zaistnieć w Google Discover, możesz w prosty sposób zwiększyć szanse na wyświetlanie tam Twoich treści. Wystarczy tylko, że Twoja witryna będzie posiadała wysoki wskaźnik E-A-T. Za akronimem tym kryją się trzy słowa:

  • Expertise – oznacza, że treści na Twojej stronie powinny być eksperckie, oryginalne i przydatne dla użytkowników, dzięki czemu udowodnisz Google, że jesteś specjalistą w swojej branży;
  • Authoritativeness – oznacza, że Twoja strona jest często cytowana i linkowana, stanowiąc autorytet w danej dziedzinie (warto zadbać więc o wartościowe backlinki, które mogą przyspieszyć pojawienie się witryny w Google Discover);
  • Trustworthiness – oznacza, że Twoja strona jest bezpieczna dla użytkowników i godna zaufania (powinna więc posiadać protokół https i w odpowiedni sposób chronić dane odwiedzających ją internautów).

Dzięki E-A-T Google jest w stanie skuteczniej oddzielać wartościowe strony od tych, które generują zbyt dużo spamu, są mało atrakcyjne dla użytkowników albo korzystanie z nich wiąże się z różnymi niebezpieczeństwami. Warto więc pamiętać o tej kwestii i zoptymalizować swoją witrynę w odpowiedni sposób, dzięki czemu szanse na jej pojawienie się w Google Discover będą o wiele większe.

Podsumowanie

  • Google Discover to narzędzie, które dostarcza użytkownikom urządzeń mobilnych spersonalizowane, zgodne z ich potrzebami treści.
  • Algorytm Google Discover bierze pod uwagę historię wyszukiwań, lokalizację, dane z urządzeń mobilnych oraz interakcję z produktami Google.
  • Twoja strona może pojawić się w Google Discover, jeżeli zaoferujesz użytkownikom Internetu wysokiej jakości treści.
  • Google Discover ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie, ponieważ generuje większą liczbę odwiedzin strony.
  • Chcąc szybciej pojawić się w usłudze Discover, pamiętaj o wskaźniku E-A-T, który ma ogromne znaczenie dla Google.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki
06.05.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu