Artykuły Blogowe Pod SEO - Optymalizacja Poza Treścią | Content Writer
Artykuł o tym, jak wygląda optymalizacja treści w przypadku artykułów blogowych pod SEO

Optymalizacja poza treścią – jak ją wykonać, by zyskać SEO?

Artykuły blogowe muszą być użyteczne i przejrzyste, aby spełniały zasady SEO. Treść wysokiej jakości jest wymagana, by włączyć się do walki o wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Jak się jednak okazuje, możemy ją wspomóc na kilka sposobów. Do tego celu konieczna jest optymalizacja poza treścią. W tym artykule omówimy, co jeszcze możemy zrobić, by artykuł odnotował lepsze wyniki SEO.

Artykuły i inne treści pod SEO – cechy

Wyszukiwarki wyświetlają wyczerpujące treści, które w rzetelny sposób odpowiadają na pytania postawione przez użytkowników. Algorytmy wykorzystują do tego celu słowa kluczowe, wiarygodność domeny oraz… tysiące innych czynników.

Temat pisania tekstów pod SEO opisaliśmy w innym artykule. Możemy go podsumować następującym stwierdzeniem: wyszukiwarki cenią sobie jakość, a nie triki i oszustwa. Treść musi być najwyższej jakości, by wyświetlać się żądnym wiedzy użytkownikom.

Wspominamy o tym, gdyż należy zaznaczyć, że optymalizacja poza treścią nie ma żadnego sensu, gdy artykuł jest nieprawidłowy w samym zarodku. Z tego względu tekst musi być nastawiony na użytkownika, a nie wyszukiwarki. Długie i wyczerpujące informacje są rzeczywiście konieczne, by zostały zauważone przez algorytmy. Ale kolejny istotny czynnik – czas przebywania na stronie – jest miarą atrakcyjności i klarowności prezentowanego tekstu. Optymalizacja pod SEO jest małą wisienką, a specjalistyczna treść okazałym tortem.

Optymalizacja poza treścią – na czym polega?

Optymalizacja poza treścią polega na podjęciu kroków, które dodatkowo zwiększą widoczność tekstu w Internecie. Skupimy się wyłącznie na pozycjonowaniu onsite (w obrębie samej strony), którego możemy dokonać za pośrednictwem CMS (system zarządzania treścią).

Niezależnie czy prowadzimy bloga na WordPressie, czy sklep internetowy na SkyShop lub PrestaShop – na każdym CMSie możemy zmodyfikować artykuł pod SEO.

Uznajmy, że napisaliśmy świetny artykuł – co dalej? Zmiany, których dokonamy, wpływają nie tylko na algorytmy, ale i na komfort użytkowników, co również przekłada się na pozycjonowanie.

Znacznik „Czytaj dalej”

Jest to podstawowa czynność, która zaprowadza porządek na głównej stronie blogowej.

Wstęp do każdego artykułu, który od razu zawiera główne frazy kluczowe, jest świetnym sposobem na promowanie macierzystej strony bloga poprzez kumulację klarownej treści. „Czytaj dalej” to arbitralny wymóg łączący funkcjonalność z wyglądem.

Zdjęcie wyróżniające

Jest to jeden z tych czynników, który nie jest wymagany pod kątem SEO, ale może w pewnym stopniu pomóc.

Dodawanie zdjęć do artykułów zwiększa atrakcyjny odbiór oraz poprawia aspekt wizualny bloga, przez co zwiększa częstotliwość odwiedzin. Dodatkowa konfiguracja tekstu alternatywnego umożliwi widoczność w grafice wyszukiwarek.

Zdjęcie w artykule

Byłoby świetnie, gdyby treść zawierała chociaż jedno dodatkowe zdjęcie w środku artykułu. Ponownie możemy konkurować o widoczność w Google Grafika poprzez sformułowanie tekstu alternatywnego. Ponadto tematyczne zdjęcie nawiązujące do tekstu to świetne wzbogacenie wizualne, którego czytelnik na pewno nie przeoczy.

Meta-opisy

Meta-opisy i meta-title to treści, które znajdują się w wynikach wyszukiwania. Stanowią ważny element, gdyż zachęcają do wejścia na stronę oraz przekładają się bezpośrednio na sprawniejsze pozycjonowanie. W przypadku braku konfiguracji wyszukiwarka automatycznie wypełni puste pola treścią z artykułu.

Warto więc wykorzystać możliwość edycji meta-opisów i ułożyć je w taki sposób, by zachęcały użytkowników do wejścia na stronę – wszak to one walczą z konkurencją o uwagę odbiorców.

Tagi

Tagi odgrywają pewną rolę w pozycjonowaniu, ale tylko wtedy, gdy rzeczywiście są przydatne. Przemyślane umieszczenie tagów ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie i dotarcie do interesujących treści.

Z tego względu warto przemyśleć, jakie tagi będą odpowiednie. Zdecydowanie więcej korzyści przyniesie kilka trafnych od kilkuset „wymyślonych na szybko”.

Kategorie

Podobnie jak w przypadku tagów, odpowiednio posegregowane kategorie ułatwiają dostęp do interesujących treści, których czytelnik szuka. Znów potwierdza się zasada, by podejść do treści strategicznie, a nie na chybił trafił.

Linki

Trafne linki także ułatwiają poruszanie się na stronie. Odpowiednio przeprowadzone linkowanie wewnętrzne stanowi kolejny komfortowy element dla użytkownika, który może łatwiej nawigować pomiędzy interesującymi treściami. Zabieg ten wpływa również na pozycjonowanie, zwiększając widoczność strony.

Nagłówki

Jest to często zaniedbywany, a nieziemsko ważny temat. Nagłówki informują o hierarchicznej strukturze tekstu nie tylko użytkowników, ale także wyszukiwarki.

Możemy je dobierać w przedziale Nagłówek 1 – Nagłówek 6 (H1-H6). H1 stanowi tytuł, H2 kluczowe zagadnienia, H3 wyjaśnienie zagadnień, H4 rozwinięcie wyjaśnienia zagadnień itd. Odpowiednia hierarchia wzmacnia czytelność, a także wskazuje wyszukiwarce, które frazy kluczowe są ważniejsze od pozostałych.

Stosowanie akapitów

Zbyt długie bloki tekstów męczą czytelników, a więc należy ich unikać. Rozdzielenie treści to łatwy sposób, by zwiększyć przejrzystość oraz klarowność artykułu. W zależności od przypadku, najlepiej stosować akapity co 2-4 zdania. Równie ważne jest powiązanie tematyczne i kontekst, by użytkownik nie gubił niepotrzebnie wątku.

Wyjustowanie tekstu

Detal, który poprawia aspekt wizualny artykułu poprzez wyrównanie wszystkich linijek do jednakowej długości. Jeżeli widzimy, że tekst jest „rozmyty” i zawiera zbyt duże odstępy, przyczyną jest złe ułożenie akapitów. Należy wyraźnie oddzielić poszczególne akapity poprzez kliknięcie Enter (bez klawisza Shift).

Pogrubienie ważnych fragmentów z frazami kluczowymi

Pogrubiony tekst mówi użytkownikom i wyszukiwarkom, które słowo jest szczególnie ważne. Jest to świetny sposób na promowanie fraz kluczowych oraz zwiększenie czytelności tekstu poprzez zwrócenie uwagi na pewne, szczególnie ważne elementy treści.

Optymalizacja poza treścią – podsumowanie

Jak widać, modyfikacja strukturalna artykułu pod SEO nie wymaga szczególnej wiedzy czy umiejętności. Są to drobne zmiany w obrębie tekstu, które wpływają na aspekt wizualny i funkcjonalny.

Choć odpowiednia treść stanowi decydujący czynnik, wykonanie dodatkowej optymalizacji jest zawsze wskazane. Pomimo wielu czynników do zmian, modyfikacja jest szybka i intuicyjna.

Z tego względu preferujemy wstawianie treści bezpośrednio na systemie CMS u klienta. Dzięki temu mamy pewność, że artykuł blogowy pod SEO spełnia swoje funkcje w największym możliwym stopniu. Optymalizacja poza treścią jest dla nas nieodłącznym elementem, na który nie można sobie pozwolić w przypadku wysyłania treści w plikach tekstowych.

Jeżeli jesteś zainteresowany artykułami blogowymi, gdzie modyfikujemy treść pod SEO zupełnie za darmo, skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *