Jakie studia powinien skończyć copywriter? Copywriting i studia

Spis Treści:

Copywriting to zawód, który wciąż zyskuje na znaczeniu, ale studia nie są dotychczas jasno określone. Powszechność marketingu w Internecie sprawiła, że wiele firm zaopatruje się w profesjonalne treści. Nic więc dziwnego, że młodzież chce jak najlepiej przygotować się do tej profesji. W poniższym artykule bierzemy pod lupę zagadnienie, jakie studia powinien skończyć copywriter.

Copywriting studia

Świadczenie usług copywritingu nie wymaga ukończenia określonego kierunku kształcenia.

Brak solidnego ugruntowania prawnego sprawia, że każdy może nazwać siebie copywriterem. Jednakże by realizować treści na najwyższym poziomie, niektóre kierunki studiów mogą okazać się bardzo pomocne.

Filologia

Niezależnie w którym języku zamierzamy tworzyć profesjonalne teksty, filologia przygotuje nas do tego najlepiej. Podstawowym podłożem tej nauki jest język oraz literatura, co umożliwia absolwentom wyrobienie pełnej poprawności językowej oraz swobodną budowę złożonych zdań.

Mając tak stabilne fundamenty, praca copywritera przebiega sprawniej, a także pozwala na tworzenie bardziej profesjonalnych treści. Filologia jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi kreatywnych, gdyż wprowadza „lekkie pióro” w stan nieważkości.

By realizować treści na najwyższym poziomie, niektóre kierunki studiów mogą okazać się bardzo pomocne.

Kierunki tematyczne

Dla wielu może wydawać się to zaskoczeniem, ale studia w określonej, ścisłej branży są niezwykle cenne dla copywritera. W coraz większym stopniu wzrasta zapotrzebowanie na tematycznych pisarzy, zwanych content writerami. Taka osoba musi posiadać dużą wiedzę z wąskiej dziedziny, by tworzyć rzetelne i wartościowe teksty. Jeśli ktoś cechuje się lekkim piórem oraz studiuje mechatronikę, z powodzeniem może pisać artykuły eksperckie na temat budowy maszyn czy układów elektronicznych.

Z drugiej strony mamy do dyspozycji coraz większą ilość informacji w Internecie, więc możemy opracowywać świetne artykuły wykonując tematyczny research. Niemniej chcemy uświadomić, że praca z tekstem nie jest zarezerwowana wyłącznie dla absolwentów filologii, gdyż można zrobić użytek z copywritingu nawet przy studiowaniu nauk ścisłych.

Jaki kierunek studiów wybrać?

Nie ma więc gotowej odpowiedzi na to, jakie studia powinien skończyć copywriter. Wybór odpowiedniego kierunku zależy od tego, jakie treści chcemy realizować. Rynek potrzebuje zarówno treści sprzedażowych, jak i fachowych artykułów eksperckich.

Dużą część wiedzy copywriter przyswaja podczas wykonywania zawodu. Nowinki marketingowe, dynamiczne kształtowanie popytu na określone rodzaje tekstów oraz aktualizacje algorytmów SEO to kwestie, których nie sposób wdrożyć do kanonu wyższego wykształcenia. Z tego względu celowo nie wymieniliśmy kierunków marketingowych z uwagi na częstą dezaktualizację wiedzy.

Przyswojenie zasad, które zwiększają efekty tekstów, nie wymaga kilkuletnich studiów. Tematyczne kompetencje oraz filologia to bez wątpienia studia o największej wartości, tworzące profesjonalny copywriting na naszym rynku.

Warto jeszcze raz zaznaczyć, że copywriter nieustannie przetwarza dużą ilość informacji, zatem każdy kolejny tekst staje się coraz lepszy wraz z rosnącym doświadczeniem. Praktyka czyni mistrza – to maksyma, która idealnie wpasowuje się w zawód, jakim jest copywriting.

Podsumowanie:

  1. Aby świadczyć copywriting, studia nie są wymagane.
  2. Niemniej filologia oraz tematyczne kierunki to dwa rozwiązania, które budują solidną podstawę pod wykonywanie zawodu copywritera.
  3. Równie ważne jest doświadczenie oraz ciągłe zdobywanie wiedzy poza murami uczelni.
  4. Celem copywritera jest tworzenie profesjonalnych treści, więc niezależnie czy wybierze studia, staż, czy własną działalność – skuteczność tekstów sprowadza się ostatecznie do tego, co ma w głowie, a nie na papierze.

Chcesz pisać dla naszej agencji? Sprawdź aktualną rekrutacją na stanowiska:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing
04.09.2021 Marketing
03.09.2021 Content Marketing
02.09.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy