Jakie studia powinien skończyć copywriter? Copywriting i studia

Spis Treści:

Copywriting to zawód, który stale zyskuje na znaczeniu, ale studia nie są jak dotychczas jasno określone. Powszechność marketingu w Internecie sprawiła, że wiele firm zaopatruje się w profesjonalne treści. Nic więc dziwnego, że młodzież chce jak najlepiej przygotować się do tej profesji. W poniższym artykule bierzemy pod lupę zagadnienie, jakie studia powinien skończyć copywriter.

Copywriting – studia

Świadczenie usług copywritingu nie wymaga ukończenia określonego kierunku kształcenia.

Brak solidnego ugruntowania prawnego sprawia, że każdy może nazwać siebie copywriterem. Jednakże by realizować treści na najwyższym poziomie, niektóre kierunki studiów mogą okazać się bardzo pomocne.

Lingwistyka praktyczna i copywriting

Według naszego researchu w roku akademickim 2023/2024 tylko jedna uczelnia oferuje aktualnie kierunek studiów związany stricte z copywritingiem. Na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu znaleźć możesz kierunek Lingwistyka praktyczna i copywriting.

Jak można przeczytać na stronie: „Kładziemy nacisk na praktyczne zdobywanie wiedzy językowej, kulturowej i literackiej, jednocześnie przybliżając studentom mechanizmy funkcjonowania środowiska prawnego, ekonomiczno-gospodarczego i medialnego, w obrębie którego działają firmy usługowe (np. reklamowe, marketingowe, copywriterskie)”.

Specjalności

Warto wspomnieć, że wraz z popularyzacją zawodu, na różnych kierunkach pojawiają się specjalności związane z copywritingiem. Przyszli wykonawcy tego zawodu mogą więc zainteresować się na przykład kierunkiem Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na wrocławskim Uniwersytecie Dolnośląskim DSW. Oferuje bowiem specjalizację Content writing and copywriting.

Z kolei Uniwersytet Rzeszowski w ramach Dziennikarstwa i komunikacji społecznej oferuje specjalność Copywriting i kreowanie wizerunku.

Filologia

Niezależnie od tego, w jakim języku zamierzamy tworzyć profesjonalne teksty, filologia przygotuje nas do tego najlepiej. Podstawowym podłożem tej nauki jest język oraz literatura, co umożliwia absolwentom wyrobienie pełnej poprawności językowej oraz swobodną budowę złożonych zdań.

Mając tak stabilne fundamenty, praca copywritera przebiega sprawniej, a także pozwala na tworzenie bardziej profesjonalnych treści. Filologia jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi kreatywnych, gdyż wprowadza „lekkie pióro” w stan nieważkości.

By realizować treści na najwyższym poziomie, niektóre kierunki studiów mogą okazać się bardzo pomocne.

Kierunki tematyczne

Dla wielu może wydawać się to zaskoczeniem, ale studia w określonej, ścisłej branży są niezwykle cenne dla copywritera. W coraz większym stopniu wzrasta zapotrzebowanie na tematycznych pisarzy, zwanych content writerami. Taka osoba musi posiadać dużą wiedzę z wąskiej dziedziny, by tworzyć rzetelne i wartościowe teksty. Jeśli ktoś cechuje się lekkim piórem oraz studiuje mechatronikę, z powodzeniem może pisać artykuły eksperckie na temat budowy maszyn czy układów elektronicznych.

Z drugiej strony masz do dyspozycji coraz większą ilość informacji w Internecie, więc możesz opracowywać świetne artykuły, wykonując tematyczny research. Niemniej chcemy uświadomić, że praca z tekstem nie jest zarezerwowana wyłącznie dla absolwentów filologii, gdyż można zrobić użytek z copywritingu nawet przy studiowaniu nauk ścisłych.

Jaki kierunek studiów wybrać?

Nie ma więc gotowej odpowiedzi na to, jakie studia powinien skończyć copywriter. Nie da się jednak nie zauważyć, że copywriting znalazł też swoje miejsce na uczelniach. Wybór odpowiedniego kierunku zależy od tego, jakie treści chcesz realizować. Rynek potrzebuje zarówno treści sprzedażowych, jak i fachowych artykułów eksperckich.

Dużą część wiedzy copywriter przyswaja podczas wykonywania zawodu. Nowinki marketingowe, dynamiczne kształtowanie popytu na określone rodzaje tekstów oraz aktualizacje algorytmów SEO to kwestie, których nie sposób wdrożyć do kanonu wyższego wykształcenia. Z tego względu celowo nie wymieniliśmy kierunków marketingowych z uwagi na częstą dezaktualizację wiedzy.

Przyswojenie zasad, które zwiększają efekty tekstów, nie wymaga kilkuletnich studiów. Tematyczne kompetencje oraz filologia to bez wątpienia studia o największej wartości, tworzące profesjonalny copywriting na naszym rynku.

Warto jeszcze raz zaznaczyć, że copywriter nieustannie przetwarza dużą ilość informacji, zatem każdy kolejny tekst staje się coraz lepszy wraz z rosnącym doświadczeniem. Praktyka czyni mistrza – to maksyma, która idealnie wpasowuje się w zawód, jakim jest copywriting.

Podsumowanie

  • Aby świadczyć copywriting, studia nie są wymagane.
  • Niemniej filologia oraz tematyczne kierunki to dwa rozwiązania, które budują solidną podstawę pod wykonywanie zawodu copywritera.
  • Równie ważne jest doświadczenie oraz ciągłe zdobywanie wiedzy poza murami uczelni.
  • Celem copywritera jest tworzenie profesjonalnych treści, więc niezależnie od tego, czy wybierze studia, staż, czy własną działalność – skuteczność tekstów sprowadza się ostatecznie do tego, co ma w głowie, a nie na papierze.

Chcesz pisać dla naszej agencji? Sprawdź aktualną rekrutację na stanowiska:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki
06.05.2024 Korekta & Redakcja
03.05.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu