Google Multisearch – jak działa wyszukiwanie tekstowo-graficzne?

Spis Treści:

Google na nowo rewolucjonizuje sposób wyszukiwania treści. W roku 2022 ogłoszona została nowa funkcja systemu Obiektyw – Multisearch. Proponowane narzędzie pozwala na jednoczesne przeszukiwanie Internetu za pomocą tekstu i obrazu. Nowa funkcja ma pomóc użytkownikom znaleźć informacje bez względu na liczbę posiadanych szczegółów i, jak pisze Google, „go beyond the search box” (wyjść poza pole wyszukiwania). Dowiedz się, czym jest i jak działa funkcja Google Multisearch!

Czym jest Google Multisearch?

Google Multisearch to nowa funkcja systemu Obiektyw Google (in. Google Lens), dzięki której możliwe jest przeszukiwanie zasobów sieci jednocześnie za pomocą tekstu i obrazu.

Dostępne narzędzie korzysta ze sztucznej inteligencji i technologii Multitask Unified Model (MUM) zaprezentowanej w 2021 roku. Jej celem jest zoptymalizowanie skomplikowanego procesu (np. planowanie wakacji) do pojedynczego wyszukiwania. Nowa funkcja pozwoli wyjść użytkownikom poza pole wyszukiwania i zadawać pytania dotyczące tego, co jest widoczne na zdjęciu.

W lutym 2023 roku funkcja Google Multisearch została udostępniona globalnie. Oznacza to, że z wyszukiwania tekstowo-graficznego można korzystać również w Polsce.

Jak korzystać z Google Multisearch?

Aby skorzystać z nowego sposobu wyszukiwania, należy:

  1. pobrać i otworzyć aplikację Google;
  2. nacisnąć ikonę aparatu (obok paska wyszukiwania);
  3. zrobić zdjęcie lub przesłać zapisany wcześniej obraz;
  4. przesunąć palcem w górę;
  5. nacisnąć pole „+ Dodaj do wyszukiwania” i wpisać tekst.

Google Multisearch pozwala na efektywniejsze przeglądanie zasobów sieci i uzyskiwanie natychmiastowych odpowiedzi na złożone problemy. Przykładowe zastosowania nowej funkcji to:

  • ukazanie czerwonego wariantu kurtki obecnej na fotografii;
  • znalezienie ceny laptopa widocznego na przesłanym zdjęciu;
  • znalezienie sposobów pielęgnacji roślin ukazanych na obrazie.

Możliwości Google Multisearch, tak samo jak sztucznej inteligencji, są praktycznie nieograniczone. Po przesłaniu zdjęcia należy wprowadzić odpowiednią frazę – krótką lub w postaci pytania, np. tekst „jak pielęgnować” razem ze zdjęciem uchwyconej na zdjęciu rośliny.

Google Multisearch – czy warto?

Funkcja Google Multisearch to kolejny przykład efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji. Udostępnione narzędzie może zrewolucjonizować sposób wyszukiwania i znacznie usprawnić ten proces.

Multisearch może stać się Twoim prywatnym asystentem, który pomoże w wyborze idealnej stylizacji, rozwiąże zadanie domowe, zaplanuje podróż i przedstawi idealną pielęgnację rośliny ukazanej na zdjęciu.

Do niedawna Google Lens analizował wyłącznie przesłany obraz. Obiektyw porównywał obiekty obecne na zdjęciu z innymi obrazami dostępnymi w sieci. Dzięki Google Multisearch możesz wzbogacić przesłane zdjęcie o dodatkowe informacje bądź zadać pytanie związane z grafiką.

Możliwości Multisearch w marketingu

Google Multisearch to nowe możliwości dla rynku e-commerce. Dzięki temu potencjalni klienci mogą odnaleźć Twój produkt mimo braku wykształconej świadomości marki.

Jak możesz w pełni wykorzystać potencjał multiwyszukiwania? Przede wszystkim dbając o wysoką jakość zdjęć produktowych. Zamieszczone zdjęcia powinny oddawać wszystkie istotne cechy marki – od koloru przez kształt aż po logotyp. Istotne jest również odpowiednie nazewnictwo plików oraz alternatywne opisy zawierające nazwę produktu, jego kluczowe cechy oraz słowa kluczowe.

Podsumowanie

  • Google Multisearch to nowa funkcja systemu Obiektyw Google, dzięki której możliwe jest przeszukiwanie sieci jednocześnie za pomocą tekstu i obrazu.
  • W lutym 2023 roku funkcja Google Multisearch została udostępniona globalnie, w tym w Polsce.
  • Dzięki funkcji Multisearch potencjalni klienci mogą odnaleźć Twój produkt mimo braku świadomości marki.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu