Google Search Console – co to jest?

Spis Treści:

Google Search Console pomoże Ci monitorować widoczność strony WWW w Internecie. To pomocne narzędzie, które jest doskonałym wsparciem w zakresie podejmowania decyzji i realizowania działań SEO. Czym jest Google Search Console i jak działa? Kiedy może okazać się pomocne?

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console (GSC) to bezpłatne narzędzie dające możliwość weryfikacji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

Dla wielu specjalistów jest ono podstawowym źródłem danych dotyczących użytkowników oraz działania witryny. To doskonałe wsparcie w przypadku pozycjonowania stron WWW. Korzystają z niego zarówno pozycjonerzy, jak i administratorzy, webmasterzy, marketingowcy, a także zwykli użytkownicy, którzy chcą oszacować skuteczność swojej witryny lub sklepu internetowego.

Google Search Console to bardzo rozbudowane narzędzie, dzięki któremu można między innymi:

  • sprawdzić, czy witryna jest zindeksowana i jak przebiega indeksowanie;
  • przeanalizować statystyki związane z popularnością serwisu;
  • dowiedzieć się, na jakie frazy wyświetla się strona WWW w Google i jaką pozycję zajmuje;
  • zweryfikować prędkość witryny;
  • wyeliminować ewentualne problemy w zakresie obsługi strony na urządzeniach mobilnych;
  • dodać mapę witryny.

Chcąc rozpocząć korzystanie z Google Search Console, trzeba zweryfikować własność witryny. Ten proces ma na celu potwierdzenie wiarygodność administratora strony. Narzędzie jest bezpłatne, intuicyjne i wygodne w użytkowaniu, bo w celu monitorowania strony wcale nie musisz logować się do systemu codziennie. W przypadku, gdy Google wykryje problem, otrzymasz specjalne powiadomienie mailowe.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

GSC zawiera informacje o tym, jak Google indeksuje, skanuje i udostępnia strony WWW. Jest to więc doskonałe wsparcie dla właścicieli witryn internetowych.

Warto skorzystać z tego, gdy chcemy pozycjonować witrynę, utrzymać wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług, a także zwiększyć widoczność swojej firmy lub portalu w sieci.

Jakie korzyści może przynieść Google Search Console? Jak za jego pomocą można usprawnić działania pozycjonujące? Warto skupić się przede wszystkim na takich aspektach jak:

  • Linkowanie – link building, czyli zdobywanie linków z innych witryn do własnej, to podstawa pozycjonowania. Google Search Console w tym zakresie będzie bardzo użyteczny, gdyż pozwala określać i analizować strukturę oraz profil linkowy danej strony WWW. Najprościej rzecz ujmując, za jego pomocą będziesz w stanie sprawdzić, w których witrynach znajdują się odnośniki prowadzące do Twojej strony.
  • Widoczność – dane, które są udostępniane przez GSC, pozwolą Ci zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W zakładce „Analityka” znajdziesz informacje na temat aktualnej pozycji witryny pod względem słów kluczowych, a także liczby wyświetleń i CTR, czyli stosunek wyświetleń do kliknięć.
  • Indeksowanie – Google Search Console wyjątkowo dobrze sprawdza się w kwestii indeksowania witryn. Za jego pomocą można sprawdzić, czy strona jest indeksowana, jak przebiega ten proces, jakie jest jego tempo, można również zgłaszać nowe podstrony i wykrywać błędy.
  • Responsywność – biorąc pod uwagę to, że większość osób wyświetla dziś strony internetowe za pośrednictwem smartfona, witryny muszą zachować pełną funkcjonalność i wygodę obsługi. Google Search Console dostarczy Ci dane, które pozwolą Ci na szybkie wyeliminowanie błędów, jeśli Twoja witryna nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Za pomocą tego narzędzia można też monitorować czas ładowania witryny.

Narzędzia i raporty w GSC

Usługa Google Search Console udostępnia praktyczne narzędzia oraz raporty, które pozwalają stale monitorować witrynę w Google, a także szybko rozwiązywać ewentualne problemy.

Wśród najbardziej przydatnych raportów warto wymienić zakładkę „skuteczność”, gdzie można sprawdzić statystyki klikalności, wyświetleń, rodzaju zapytań kierujących do witryny, czy popularności poszczególnych podstron. Wśród danych generujących raporty można wymienić między innymi:

  • średnią pozycję wszystkich lub wybranych zapytań;
  • łączną liczbę kliknięć, czyli takich, które generują ruch organiczny na stronie. Po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiednich słów kluczowych użytkownik otrzymuje listę wyników. Statystyki GSC wskazują, ile osób kliknęło link i odwiedziło Twoją stronę;
  • łączną liczbę wyświetleń, czyli liczbę osób, które zobaczyły Twoją witrynę, przeszukując Internet;
  • średnią CTR (Click Through Rate), czyli współczynnik klikalności. Jest to procentowy wynik łącznej liczby wyświetleń podzielonej przez łączną liczbę kliknięć.

Statystyki dostępne w Google Search Console pozwalają określić skuteczność poszczególnych działań pozycjonujących, a także zaplanować kolejne. Dzięki temu prostemu, bezpłatnemu narzędziu, można rozwinąć swoją witrynę internetową. Google Search Console to podstawa w pracy każdego pozycjonera, marketera, programisty, administratora serwisów internetowych, a także właściciela firmy z branży e-commerce. Narzędzie zidentyfikuje problem i dostarczy ważnych informacji, które posłużą do poprawy widoczności witryny w Google.

Podsumowanie

  • Google Search Console (GSC) to bezpłatne narzędzie przeznaczone do analityki stron WWW.
  • Narzędzie GSC indeksuje, skanuje i udostępnia witryny internetowe, dlatego jest dobrym wsparciem w pozycjonowaniu oraz zwiększaniu widoczności strony w Google;
  • Google Search Console jest platformą bezpłatną, która jest „must have” dla pozycjonerów, marketerów, webmasterów oraz administratorów stron WWW.
  • To doskonałe narzędzie, jeżeli chcesz rozwijać swoją stronę internetową i budować jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.03.2024 Porady & Ciekawostki
27.03.2024 Social Media
26.03.2024 Marketing
25.03.2024 Korekta & Redakcja
22.03.2024 Porady & Ciekawostki
21.03.2024 Marketing
20.03.2024 Social Media
19.03.2024 Social Media
18.03.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu