Klienci w copywritingu, czyli jak pozyskiwać zlecenia?

Spis Treści:

Decydujesz się na życie freelancera i wiążesz swoją przyszłość z pisaniem treści marketingowych? W takim razie powinieneś w pierwszej kolejności dowiedzieć się, jak skutecznie wyszukiwać zlecenia i pozyskiwać klientów w copywritingu. Wbrew pozorom nie jest to trudne, jednak wymaga odpowiedniego przygotowania. Oto kilka porad, dzięki którym skuteczniej rozpoczniesz swoją karierę copywritera!

Klienci w copywritingu – jak zachęcić ich do współpracy?

Niezależnie od tego, jak piszesz i jakie posiadasz doświadczenie, powinieneś potrafić zaprezentować siebie i swoją markę. Bez tego nawet najlepsze pióro i znajomość wszelkich tajemnic marketingu nie zapewnią Ci znalezienia klientów w copywritingu.

Fundamentem Twoich działań powinna być profesjonalna strona internetowa.

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tworzeniem treści marketingowych i nie posiadasz wystarczających środków, by skorzystać ze wsparcia web developerów, możesz stworzyć witrynę samodzielnie, np. na WordPressie. Znajdziesz tam wiele szablonów i narzędzi, które pozwolą Ci w prosty sposób wygenerować nieskomplikowaną stronę i uzupełnić ją w odpowiednie treści.

Co powinno się znaleźć na stronie profesjonalnego copywritera?

  • Portfolio – w którym umieścisz najlepsze teksty i tym samym zaprezentujesz potencjalnym klientom swoje umiejętności.
  • Opinie i rekomendacje klientów – są najlepszym wyznacznikiem jakości świadczonych usług (bez względu na branżę).
  • Oferta – dzięki niej poinformujesz odbiorców, czym się zajmujesz, jakie rodzaje treści tworzysz i na co mogą liczyć, podejmując współpracę z Tobą.
  • Zakładka „o mnie” – w której przybliżysz swoją osobę i powiesz więcej nie tylko o doświadczeniu zawodowym, ale też swoich pasjach – dzięki temu skrócisz dystans, jaki dzieli Ciebie i klienta.
  • Dane kontaktowe – zarówno w formie formularza internetowego, jak i numeru telefonu, adresu e-mail czy odnośników do kont w mediach społecznościowych.

Co w sytuacji, gdy nie masz doświadczenia i, co za tym idzie, nie dysponujesz bogatym portfolio? Możesz na początek stworzyć kilka artykułów na różne tematy, które będą stanowiły potwierdzenie Twoich umiejętności pisarskich i wiedzy z zakresu marketingu.

Dobrym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga, na którym będziesz regularnie publikować wartościowy content. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, powinieneś stworzyć własne portfolio – bez niego przyciąganie klientów w copywritingu okaże się niemożliwe.

Oprócz posiadania strony internetowej warto również zadbać o swoją obecność w mediach społecznościowych.

Załóż profil na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie, co pozwoli Ci łatwiej docierać do potencjalnych klientów w copywritingu, prezentować swoją ofertę i dokonania, a także skracać dystans. Social media to obecnie potężne narzędzie do promowania własnej marki, dlatego nie warto bagatelizować ich znaczenia.

Klienci w copywritingu – gdzie ich znaleźć?

Copywriting to usługa, która cieszy się dzisiaj ogromną popularnością, dlatego niemal na każdym kroku możesz znaleźć potencjalnych klientów i dużą liczbę zleceń. Gdzie ich szukać?

  • Platformy copywriterskie – jest to opcja przede wszystkim dla początkujących copywriterów, którzy chcą zapewnić sobie dostęp do stałej liczby zleceń oraz pewnego źródła dochodów. Niestety, tego rodzaju portale nie gwarantują wysokich stawek, dlatego istnieje duże ryzyko, że nawet wielogodzinne pisanie nie zapewni satysfakcjonujących przychodów.
  • Portale ogłoszeniowe – zarówno te ogólne, jak OLX, jak i dedykowane freelancerom. Znajdziesz tam sporo zleceń od właścicieli małych i średnich firm, a także agencji copywriterskich czy SEO.
  • Social media – na samym Facebooku funkcjonuje wiele grup, gdzie możesz znaleźć klientów w copywritingu. Wykorzystaj także potencjał LinkedIn, by nawiązywać relacje z przedstawicielami firm i tym samym efektywniej zdobywać nowe zlecenia.
  • Agencje copywriterskie i SEO – jest ich na rynku wiele i nawet jeżeli aktualnie nie szukają specjalistów od contentu, nie zaszkodzi wysłać maila z ofertą. Nawet jeżeli nie dostaniesz odpowiedzi natychmiast, być może wybrana firma odezwie się do Ciebie w przyszłości, np. podczas prowadzenia kolejnej rekrutacji.

Pamiętaj również o tym, by wykorzystać potencjał swojej strony internetowej. Optymalizując ją pod kątem SEO, a więc dbając o wysokiej jakości treści, nasycenie ich słowami kluczowymi oraz link building, możesz znaleźć się wysoko w Google. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na to, że zostaniesz dostrzeżony przez potencjalnych klientów.

Podsumowanie

  • Aby pozyskiwać klientów w copywritingu, warto stworzyć własną stronę internetową i zbudować portfolio.
  • Jeżeli nie posiadasz doświadczenia, przygotuj kilka tekstów na wybrane przez siebie tematy z różnych dziedzin, które potwierdzą Twoje umiejętności.
  • Aby skuteczniej zachęcać do współpracy, zamieść w swojej witrynie pozytywne opinie klientów, ofertę oraz prowadź bloga.
  • Wykreuj swoją markę w mediach społecznościowych – stwórz profile na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie.
  • Szukaj klientów na platformach copywriterskich, portalach ogłoszeniowych, w social mediach oraz skontaktuj się z wybranymi agencjami marketingowymi.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii
08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu